رگبار بهاری و رعدوبرق در آسمان اصفهان/ کاهش دو تا سه درجه ای دمای هوا

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان از استقرار جو ناپایدار تا سه روز آینده بر روی استان خبر داد و گفت: در ساعت‌های بعدازظهر و شب در اکثر مناطق رگبار بهاری و احتمال رعدوبرق همچنین در مناطق شرقی و تاحدی مناطق مرکزی، وزش باد شدید و گردوخاک محلی انتظار می‌رود.

ابراهیم هنرمند در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان‌دهنده جوی نسبتاً ناپایدار در سه روز آینده بر روی استان است و در اکثر مناطق افزایش ابر، وزش باد نسبتاً شدید تا شدید پیش بینی می‌شود.

وی با اشاره به احتمال وقوع ناپایداری‌های جوی در ساعت‌های بعدازظهر و شب، تصریح کرد: در اکثر مناطق رگبار بهاری و احتمال رعدوبرق همچنین در مناطق شرقی و تاحدی مناطق مرکزی، وزش باد شدید و گردوخاک محلی انتظار می‌رود.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان بارش‌ها را به شکل رگبارهای موقتی دانست و گفت: میزان بارش‌ها چندان قابل توجه نیست اما به شکل نقطه‌ای احتمال می‌رود که در برخی مناطق جریان‌آبی در کوچه و خیابان ایجاد شود، در کلانشهر اصفهان نیز امروز عصر و فردا بارش اتفاق می‌افتد.

وی از کاهش دو تا سه درجه‌ای دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده خبر داد و گفت: دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعت‌ها به ۲۸ درجه و کمینه هوای صبح فردا به ۱۶ درجه بالای صفر می‌رسد.

هنرمند شهرستان خور با ۳۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر را گرم‌ترین نقطه استان اعلام کرد و افزود: شهرستان بویین‌ومیاندشت با چهار درجه بالای صفر خنک‌ترین نقطه استان خواهد بود همچنین تا صبح امروز یک میلیمتر در شهرستان بویین‌ومیاندشت، ۲.۲ میلیمتر در شهرستان خوانسار، شش دهم میلیمتر در شهرستان داران، ۲.۲ میلیمتر در فریدون‌شهر، هشت دهم میلیمتر در گلپایگان بارش ثبت شده است.

کد خبر 568542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.