ارتش یکی از پایه‌های اصلی ایجاد امنیت ملی است

مشاور فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: یکی از پایه‌های اصلی ایجاد امنیت ملی ارتش جمهوری اسلامی بوده که دست در دست سپاه پاسداران، نیروی انتظامی و نیروهای مسلح از کشور حفاظت میکند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امیر سرتیپ دوم مجتبی جعفری در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان به مناسبت بیست و نهم فروردین، روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و حماسه آفرینی‌های نیروی زمینی، اظهار کرد: تأمین امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران طبق قانون اساسی بر عهده نیروهای مسلح ارتش جمهوری اسلامی، سپاه پاسداران و نیروی انتظامی، تحت هدایت ستاد کل نیروهای مسلح و با پشتیبانی وزرات دفاع و زیر نظر و فرماندهی مقام معظم رهبری است.

وی با بیان اینکه بیست و نهم فروردین که آن را به مناسبت روز ارتش، گرامی می‌داریم فرصتی است تا در آن مروری بر تاریخ پرافتخار ارتش داشته باشیم، تصریح کرد: این تاریخ پنج قسمت دارد، ارتشی که امروز حافظ مرزهای زمینی، هوایی و دریایی جمهوری اسلامی است قبل از بیست و دوم بهمن ۵۷، ارتش شاهنشاهی ایران نامیده می‌شد و یکی از قدرتمندترین ارتش‌های منطقه بوده و مجهزترین یگان و پرسنل را در اختیار داشت.

مشاور فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: ارتش زمان شاه دو مأموریت داشت، اگر شوروی سابق می‌خواست حمله‌ای علیه بلوک غرب داشته باشد این ارتش جلوی شوروی سابق می‌ایستاد تا ناتو و آمریکا نیروهای خود را برسانند و دومین هدف ارتش هم حفظ تاج و تخت محمدرضا شاه بود که برای این کار لشکر یک گارد شاهنشاهی و دو شاهنشاهی تشکیل شده بود.

جعفری اضافه کرد: امام خمینی (ره) متوجه شدند ارتباط با دین و قرآن در بدنه ارتش بسیار قوی است و می‌تواند تأثیرگذار باشد. تمامی پیام‌ها و خطاب‌های امام خمینی (ره) از تاریخ پانزدهم خرداد سال ۴۲ تا بیست و دوم بهمن ماه سال ۵۷ به ارتش، حاوی تکریم، احترام و بزرگداشت بوده و هیچ نکته‌ای که به صورت منفی پرسنل ارتش را مورد خطاب قرار بدهد وجود نداشت. پرسنل ارتش نیز به زیبایی پاسخ تکریم امام (ره) را دادند.

وی با اشاره به اینکه شهید علی صیاد شیرازی در آن زمان در در مرکز آموزش توپخانه و موشک‌های مراتو خدمت می‌کرد، تصریح کرد: این شهید مسئول یکی از هسته‌های مبارزه با رژیم شاه بود. البته هسته‌های بسیاری از این دست در ارتش زمان شاه تشکیل شده بود تا آنجا که ۹۴ تن از پرسنل ارتش شاه به دلیل مبارزه با شاه از شش ماه تا ۱۴ سال در زندان‌های شاه به سر بردند.

مشاور فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: گزارش‌های متعددی در طول تاریخ داریم که پرسنل به نجف می‌رفتند و از رهنمودهای امام استفاده و بهره می‌برند. در تاریخ دوازدهم بهمن‌ماه ۵۷، در بدو ورود امام خمینی (ره) به ایران، ستوان عین الله افروز، یکی از پرسنل ارتش، به استقبال ایشان رفته و با کمک نیروی هوایی ایشان را به مقصد می‌رساند.

جعفری اضافه کرد: یکی از عوامل اصلی پیروزی انقلاب اسلامی، ارتش بوده است، دشمن نیز از همان ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی دست به ترور فرماندهان ارتش زده که از جمله آن می‌توان به ترور سرلشگر قرنی اشاره کرد. تعداد شهدای ارتش در مبارزه با ضد انقلاب در کردستان نشان می‌دهد اگر این یگان‌های آماده و گردان رزمی رد کنار برادران سپاه نبودند چه بسا مشکلات زیادی در این منطقه ایجاد می‌شد.

وی ادامه داد: نیروهای پدافند هوایی ارتش در زمان دفاع مقدس، امنیت هوایی کشور را تأمین می‌کردند. مدال افتخار ارتش در ایام جنگ در آخرین پیام کتبی امام خمینی (ره) کاملاً مشهود است. ایشان نیروهای مختلف ارتش را با القاب زیبایی مورد خطاب قرار داده و از تلاش آنان تشکر کردند.

مشاور فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: پرسنل ارتش امروز میراث دار و وارث قهرمانان بزرگی هستند که در طول تاریخ بی‌بدیل بوده‌اند. شهید شیرودی، کشوری، ناخدا همتی و شهدای ارزشمند نیروی زمینی از جمله شهید ایرج نصرت زاد، ستاره‌های درخشان این آسمان پرافتخار هستند که راه را برای آیندگان و پویندگان روشن و باز کردند.

جعفری اضافه کرد: مرکز آموزش و توپخانه موشک‌های اصفهان به عنوان متخصص‌ترین و به‌روزترین مراکز آموزشی امروز تحت فرماندهی امیر میهن دوست، توپخانه ۲۲، ۴۴،۵۵ و مرکز بهینه سازی و پایگاه موشکی کاشان، فرماندهی مرکز صنایع یا علی، بیمارستان منطقه‌ای از نیروی زمینی و هوانیروز و چهارم شکاری، وطن پور و پایگاه مرکزی پدافند هوایی، نیروی دریایی و هوانیروز مجموعه نمایندگان ارتش در استان اصفهان است.

وی ادامه داد: نیروهای توپخانه و نیروی هوایی بیشترین نقش را در محور مقاومت در سوریه بیشترین نقش را داشته و در سکوت مطلق با دشمن می‌جنگیدند و شهید و زخمی می‌دادند.

مشاور فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: ارتش در مبارزه با کرونا وارد میان شد و تعداد بسیاری شهید داد تا این بیماری را از مملکت ریشه کن کند، اکنون یکی از پایه‌های اصلی ایجاد امنیت ملی ارتش جمهوری اسلامی است که با پرسنل بسیار قانع که علی رغم تمام مشکلاتی که دارند جان بر کف ایستادند و مأموریت‌های مختلف را انجام می‌دهد و دست در دست سپاه پاسداران، نیروی انتظامی و نیروهای مسلح حافظان این مملکت هستند.

کد خبر 568539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.