نقش مشاوره رانگنیک در منچستریونایتد چیست؟

رالف رانگنیک آلمانی که به صورت موقت در منچستر یونایتد فعالیت میکند، هنوز از نقش دقیق خود در این باشگاه بی اطلاع است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رالف رانگینک سرمربی موقت منچستر یونایتد قرار است در تابستان امسال نقش مشاور را بر عهده بگیرد، بنابراین عدم مشارکت او در جستجوی جانشینش توسط باشگاه گیج کننده است.

استدلال منچستریونایتد برای انتصاب رالف رنگنیک به عنوان سرمربی موقت در دسامبر دو گونه بود. اولاً، اعتقاد بر این بود که مرد تاکتیکی تأثیرگذار آلمانی، ممکن است بتواند نظم و انسجام بسیار خوب و مورد نیاز را به یک تیم نامنظم و بی نظم بیاورد و مغز متفکر آن باشد که به جمع چهار تیم برتر لیگ برتر برسد و بدین ترتیب جایگاهی را در لیگ قهرمانان فصل آینده تضمین کند. با این حال، به او قول داده شد که نقش مشاوره‌ای را نیز داشته باشد، که پس از تکمیل وظایف مهم خود، با هدف شکل دادن به آینده بلندمدت باشگاه انجام شود.

درحال حاضر بدیهی است که یونایتد در جایگاه هفتم جدول رده بندی قرار دارد، دقیقاً همان جایی که اوله گونار سولسشر برکنار شد، و اکنون بعید است که در جایگاه‌های صعود به لیگ قهرمانان اروپا کارش به پایان برسد، رانگنیک به وضوح در زمین بازی، نمایشی در این حد را ارائه نکرده است. بنابراین، منچستر در حال حاضر چه آینده‌ای برای او در نظر دارد؟

از این گذشته، این شغل "مشاوره" بود که رانگنیک را متقاعد کرد که موقعیت موقت را بپذیرد، زیرا او نمی‌خواست شغلی را برای کمی بیش از شش ماه انتخاب کند. با این حال، مشخص است که نقش مشاوره‌ای او هم از نظر قدرت و هم از نظر نفوذ محدود است.

 نقش مشاوره رانگنیک در منچستریونایتد چیست؟

مطمئناً، در حالی که او در حال حاضر روی مسئولیت‌های خود در تیم اصلی متمرکز است، با وجود هفت بازی در لیگ برتر که هنوز باقی مانده است و تمام امیدهایش برای دستیابی به رتبه چهار تیم برتر هنوز از دست نرفته است، این نشان می‌دهد که او نقش کلیدی در جستجو برای سرمربی دائمی بعدی یونایتد ایفا نمی‌کند.

رانگنیک درباره کسانی که به دنبال سرمربی جدید هستند، گفت: می‌دانم که آنها با برخی افراد صحبت کرده‌اند، اما تاکنون، درباره تجربه و برداشتی که آنها از آن جلسات گرفته‌اند، صحبت نکرده‌ایم. این برای من مهم نیست. برای من مهم است که روی بازی‌های بعدی تمرکز کنم. وظیفه جذب سرمربی بعدی بر عهده مدیر فوتبال "جان مورتاگ"، مدیر فنی "دارن فلچر" و مدیرعامل جدید "ریچارد آرنولد" است.

منابع می‌گویند که رانگنیک در جلسات استخدام، هم برای خریدهای جدید بالقوه، و هم برای سرمربی جدید شرکت داشته است، اما در حالی که نظر او ارزشمند است، او "صدای غالب" در بحث‌ها نیست. با این حال، رانگنیک چهار ماه است که در تیم حضور دارد و او قاطعانه می‌داند که دقیقاً چه کاری باید انجام دهد تا یونایتد را در چند سال آینده دوباره برای افتخارات بزرگ به چالش بکشد.

او افکار خود را از طریق جلسات متعدد به هیئت مدیره رسانده است و طرحی چهار ماده‌ای را برای اجرای در فصل‌های آینده پیشنهاد کرده است. این مرد ۶۳ ساله معتقد است که آنها باید با به خدمت گرفتن بازیکنانی متناسب با سبک بازی، رویکرد منچسترسیتی و لیورپول را در بازار نقل و انتقالات کپی کنند.

رانگنیک همچنین معتقد است هر خرید جدیدی برای بازی در اولدترافورد باید از نوع شخصیت و ذهنیت مناسبی برخوردار باشد و اضافه کرد که آنها باید هم از نظر بدنی قوی و هم تهاجمی باشند. نکته آخر او این بود که باید پذیرفت که اصلاح اشتباهات گذشته حداقل در سه پنجره نقل و انتقالات طول می‌کشد. با این حال، منابع مایلند بر این نکته تاکید کنند که نقش اصلی رانگنیک در حال حاضر این است که فصل را با قدرت تمام کند، در حالی که مورتو و شرکت بر روی یافتن یک سرمربی جدید تمرکز می‌کند.

 نقش مشاوره رانگنیک در منچستریونایتد چیست؟

قابل درک است که اریک تن هاخ در حال گفتگوهای پیشرفته برای ایفای نقش پس از اینکه رئیس آژاکس در مصاحبه رسمی خود برای این موقعیت تحت تأثیر قرار گرفت، است. هنوز هیچ توافق رسمی صورت نگرفته است، اما یونایتد امیدوار است جانشین رانگنیک را در اسرع وقت تعیین کند. در واقع، آنها اعلام رسمی قبل از پایان فصل را رد نکرده اند. بدیهی است که با آمدن یک سرمربی جدید، رانگنیک نیمکت داغ اولدترافورد را خالی می‌کند، اما در مورد اینکه دقیقاً نقش جدید او چه خواهد شد، سردرگمی وجود دارد.

اتحادیه فوتبال اتریش قبلاً گزارش‌هایی مبنی بر صحبت "پیتر شوتل" (مدیر ورزشی) با رانگنیک در مورد سرمربیگری تیم ملی را رد کرده است. با این حال، این بدان معنا نیست که رانگنیک نمی‌تواند نقش مدیریتی را در جای دیگری به عهده بگیرد و در عین حال به عنوان مشاور برای یونایتد خدمت کند.

هنگامی که از او پرسیده شد که آیا او اجازه دارد در ماه دسامبر این کار را انجام دهد، رانگنیک گفت که این تصمیم هیئت مدیره یونایتد خواهد بود، و هنوز هم او مطمئن نیست که پس از کنار گذاشته شدن از وظایف مدیریتی اولدترافورد، چه چیزی در انتظارش است. واقعیت نقش مشاوره این است که از او انتظار می‌رود فقط چند روز در ماه کار کند.

باشگاه می‌خواست از تخصص و تجربه او استفاده کند، اما وقتی این نقش پیشنهاد شد، با این ایده انجام نشد که او بخشی جدایی ناپذیر از سلسله مراتب جدید شامل آرنولد، مورتوگ، فلچر و دیگران باشد.

تنها زمانی که فصل به پایان برسد و یک سرمربی جدید از راه برسد، مشخص خواهد شد که رانگنیک چگونه در ترکیب جدید شیاطین سرخ اولدترافورد قرار می‌گیرد.

با این حال، با توجه به اینکه او به صورت رسا و روشنگری در مورد محل مشکلات صحبت کرده است، باشگاه می‌تواند بدتر از گوش دادن به توصیه‌های او برای چند فصل آینده پس از پایان دوره کوتاه او در هدایت این تیم در تابستان امسال عمل کند.

کد خبر 568497

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.