التعاون ۳- سپاهان صفر/ شب سیاه نویدکیا در لیگ قهرمانان

امیدهای سپاهان برای صعود از گروه با شکست پرگل مقابل نماینده عربستان کمرنگ شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های هفته سوم گروه D لیگ قهرمانان آسیا، امشب_بیست‌وششم فروردین‌ماه_ از ساعت ۰۰:۴۵ تیم‌های التعاون عربستان و سپاهان ایران در ورزشگاه ملک عبدالله به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار در نهایت با پیروزی ۳ بر صفر التعاون به پایان رسید.

هفته سوم گروه D لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۲

دیدار تیم‌های التعاون عربستان و سپاهان ایران

ورزشگاه: ملک عبدالله (بریده، عربستان)

تماشاگر: حدود ۵ هزار نفر

گل‌ها: نواف الصبحی (دقیقه ۴۳)، زی لوئیس (دقیقه ۴۶) و یزید البکر (دقیقه ۷۷) برای التعاون

اخطار: فهد الرشیدی (دقیقه ۱۳) از التعاون- دانیال اسماعیلی فر (دقیقه ۱۷)، امید نورافکن (دقیقه ۶۸)، گئورگی گولسیانی (دقیقه ۷۶) از سپاهان

اخراج: عزت الله پورقاز (دقیقه ۱۰) از سپاهان

التعاون: معتز البقعاوی (دروازه‌بان)، یزید البکر، نواف الصبحی، کریستین لویینداما، سعد بالعبید، طارق عبدالله (۸۶- راکان الطلیحیآلوارو مدران، فیصل المطیری (۶۲- عبدالملک العییریفهد الرشیدی (۷۰- سمیحان النابتزی لوئیس و حسن العمری (۸۵- باسل المهوس)

سرمربی: جان بروم

سپاهان: رشید مظاهری (دروازه‌بان)، گئورگی گولسیانی، عزت الله پورقاز، دانیال اسماعیلی‌فر، امید نورافکن (۷۹- محمدرضا مهدی زاده)، محمد کریمی، فرشاد احمدزاده (۷۹- جلال الدین علیمحمدی)، سروش رفیعی (۶۵- یاسین سلمانی)، محمدرضا حسینی (۱۲- محمد نژادمهدی)، سجاد شهباززاده (۶۵- میلاد جهانی) و شهریار مغانلو

سرمربی: محرم نویدکیا

داور: ما نینگ (چین)

شرح بازی:

سپاهان که پس از شکست مقابل الدحیل تنها با یک تغییر در ترکیب اصلی به مصاف التعاون رفته بود امید زیادی داشت تا شکست بازی قبل را جبران کند و با پیروزی در این بازی صدر جدول را برای خود حفظ کند. بازی اما به آن شکلی که انتظار می‌رفت برای سپاهان آغاز نشد و این التعاون بود که بازی را بهتر آغاز کرد. هنوز ۱۰ دقیقه از آغاز بازی نگذشته بود که سُر خوردن گولسیانی باعث شد موقعیت مسلم گلزنی نصیب مهاجم التعاون شود و در ادامه خطای پورقاز روی او منجر به اخراج سختگیرانه او توسط داور شد. این اتفاق به کلی بر جریان بازی تاثیر گذاشت و سپاهان که در حالت برابر هم نتوانسته بود آنطور که باید با یک یار کمتر در نیمه نخست کاملاً قافیه را به حریف باخت و پس از اینکه چندین موقعیت خطرناک برای التعاون از دست رفت، در نهایت و در آخرین دقایق نیمه نخست التعاون روی یک ارسال به گل رسید تا برنده راهی رختکن شود.

سپاهان که به نظر در نیمه دوم چیزی برای از دست دادن نداشت برای جبران گل خورده به زمین آمده بود اما در همان دقیقه نخست روی اشتباه نژادمهدی، دیگر دفاع وسط خود گل دوم را هم دریافت کرد تا کاملاً از کسب امتیاز از این دیدار که شاید راحت ترین دیدار مرحله گروهی برای این تیم به حساب می‌آمد ناامید شود. شاگردان نویدکیا که از نظر بدنی هم از همان ابتدای بازی در شرایط خوبی قرار نداشتند در طول بازی در نیمه دوم هم نتوانستند انتظارات را برآورده کنند و این تیم التعاون، تیم سیزدهم لیگ عربستان بود که بازی را در دست داشت و به لطف یک یار بیشتر آنطور که دوست داشت بازی را پیش برد. گل سوم التعاون که در دقیقه ۷۷ به ثمر رسید باز هم روی ضعف آشکار خط دفاعی سپاهان بود و حسن ختامی برای پیروزی شیرین برای هواداران تیم میزبان به حساب می‌آمد.

بدون شک این دیدار اگر ضعیف‌ترین نمایش سپاهان در زمان محرم نویدکیا نباشد، یکی از بدترین‌ها بود. آنچه جای تعجب دارد ترکیب تقریباً ثابتی است که محرم نویدکیا در هر سه بازی این مسابقات به کار گرفته است و این در حالی است که آشکارا مشخص است این بازیکنان از لحاظ بدنی کم آورده اند. سایر تیم‌های گروه از جمله همین التعاون با استفاده از بازیکنان و ترکیب‌های متفاوت در هر سه بازی، فشار مسابقات را روی بازیکنان بیشتری تقسیم کرده اند اما در سپاهان از بازی اول تا سوم تنها ۱۲ بازیکن از ابتدا به کار گرفته شده اند.

سپاهان با شکست در این دیدار از صدر به قعر جدول گروه D مسابقات سقوط کرد و در حالی که تنها ۳ امتیاز دارد، چشم به سه دیدار آینده و ۹ امتیاز دست نخورده ای دارد که می‌تواند با کسب آنها به صعود امیدوار باشد.

شرح گل‌ها:

۰-۱ (دقیقه ۴۳- التعاون) - ضربه آزاد التعاون را مدران به شکل ارسال به پشت مدافعان سپاهان فرستاد تا الصبحی در موقعیتی مشکوک به آفساید با ضربه سر دروازه سپاهان را باز کند.

۰-۲ (دقیقه ۴۶- التعاون) - توپ در محوطه جریمه سپاهان به زی لوئیس رسید و او با پشت سر گذاشتن نژادمهدی با شوتی محکم دروازه مظاهری را باز کرد.

۰-۳ (دقیقه ۷۷- التعاون) - نفوذ سعد بالعبید از سمت چپ محوطه جریمه سپاهان و ارسال زمینی تیز او که در تیر دور با ضربه یزید البکر تبدیل به گل سوم شد.

دقایق حساس:

دقیقه ۱۲- ضربه ایستگاهی مدران با اختلافی کم از بالای دروازه سپاهان به بیرون رفت.

دقیقه ۲۳- نفوذ نورافکن از سمت چپ به داخل محوطه جریمه التعاون موقعیت خوبی برای او به وجود آورد اما پاس بلند رو به بیرون او توسط مدافعان راهی کرنر شد.

دقیقه ۳۷- در یک حرکت عجیب رشید مظاهری در محوطه جریمه خودی به اشتباه توپ را به مهاجم التعاون سپرد اما ضربه زی لوئیس با اختلافی کم از کنار دروازه بدون دروازه بان سپاهان به بیرون رفت!

دقیقه ۳۸- ارسال اسماعیلی فر از سمت راست و ضربه سر خطرناک گولسیانی در تیر نزدیک با اختلافی کم به بیرون رفت.

دقیقه ۳۹- الرشیدی در موقعیتی تک به تک دروازه سپاهان را نشانه گرفت اما ضربه او را نژاد مهدی از روی خط دروازه سپاهان دور کرد.

دقیقه ۵۴- در شلوغی محوطه جریمه التعاون، توپ به دست مدافع التعاون برخورد کرد اما داور بر خلاف بازیکنان سپاهان اعتقادی به پنالتی نداشت.

دقیقه ۵۶- نورافکن از کنج محوطه جریمه التعاون با شوت پای راست شانس خود را امتحان کرد اما ضربه آرام و زمینی او در دستان دروازه بان جای گرفت.

دقیقه ۲+۹۰- نفوذ سعد بالعبید از سمت چپ محوطه جریمه سپاهان و ضربه خطرناک او که با اختلافی کم از بالای دروازه به بیرون رفت.

اتفاق ویژه:

سپاهان با شکست در این دیدار برای ششمین بار متوالی مغلوب نمایندگان عربستانی در لیگ قهرمانان آسیا شد!

بهترین بازیکن:

زی لوئیس مهاجم التعاون که منجر به اخراج بازیکن سپاهان شد و یک گل هم به ثمر رساند بهترین بازیکن این دیدار بود.

کد خبر 568462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.