دقیقا وظایف یک وکیل خانواده چیست؟

وقتی یک زوج به این نتیجه می‌رسند که به هر دلیلی (عمدتاً عدم تفاهم یا موارد مشابه) دیگر نمی‌توانند به زندگی مشترک خود ادامه بدهند و با هم توافق می‌کنند که به ازدواجشان خاتمه بدهند؛ به اصطلاح "طلاق توافقی" گرفته‌اند.

شاید با شنیدن این تعریف به نظرتان برسد که طلاق توافقی کار ساده ای است که زوجین می‌توانند خود به تنهایی انجام دهند و نیاز به کمک و راهنمایی ندارند. اما در حقیقت این طور نیست. زوجین در طول پروسه‌ی طلاق توافقی نیز خواه ناخواه با پیچیدگی‌های حقوقی و قانونی درگیر می‌شوند و به همین دلیل نیاز به مراجعه به یک وکیل طلاق توافق دارند.

چرا نمی‌توانیم به تنهایی روند طلاق توافقی خود را پیش ببریم؟

هنگامی که صحبت از طلاق به میان می‌آید؛ مسائل عاطفی زیادی مطرح می‌شوند. احساسات عمیقی از قبیل نفرت، عشق، دلتنگی، عادت و… ممکن است باعث شود که نتوانید درست فکر کنید و اختیارتان را از شما بگیرند. این احساسات ممکن است شما را به سمت اتخاذ کردن به تصمیم غیر منطقی بر اساس هیجانات ناگهانی سوق دهند. برای این که چنین اتفاقاتی برایتان پیش نیایند و بعدها افسوس نخورید؛ بهتر است که از راهنمایی و کمک یک بهترین وکیل طلاق توافق بهره ببرید.

وقتی تصمیم به طلاق توافقی می‌گیرید؛ این احتمالاً اولین و یا نهایتاً دومین طلاق شماست. به این معنا که تجربه کافی در این زمینه ندارید. علاوه بر آن، با قانون و ریزه کاری‌های قانونی نیز به اندازه کافی آشنا نیستید. وکلای طلاق توافقی هم تجربه و سابقه‌ی بالا در این زمینه دارند و هم از تمام ریز و بم‌های قوانین مربوط به طلاق توافقی آگاه هستند؛ پس می‌توانند بهترین همراه برای شما باشند تا در کمترین زمان به بهترین نتیجه برسید و پروسه‌ی طلاق توافق خود را در اسرع وقت به پایان برسانید. در صورتی که به دنبال بهترین وکیل خانواده، بهترین وکیل طلاق توافقی و یا بهترین وکیل مهریه هستید؛ بهترین راه مراجعه به مجموعه حقوقی تهران طلاق است.

در مرحله‌ای از پرونده طلاق توافقی باید به وکیل طلاق توافقی مراجعه کنیم؟

با توجه به این که شما پیش از انجام هرگونه اقدام قانونی در راستای طلاق توافقی خود نیازمند مشاوره حقوقی و راهنمایی‌های یک وکیل طلاق توافقی هستید؛ بهترین کار این است که پیش از این که برای طلاق توافقی خود اقدام نمائید اول از همه از یک وکیل مشاوره بگیرید تا شما را از مراحلی که پیش رو خواهید داشت و کارهایی که باید انجام دهید آگاه کند. این کار نه تنها به نفع شماست، بلکه کار را برای وکیلتان نیز راحت تر می‌کند.

در صورتی که در آغاز کار خود به یک وکیل طلاق توافقی مراجعه نکردید، می‌توانید این کار را در طول روند پیشروی پرونده طلاق خود انجام دهید. البته در این صورت احتمال این که شما در آغاز کار اقدام اشتباهی انجام دهید که روی ادامه کار تأثیر منفی بگذارد نیز وجود دارد. به طور کلی بهترین کار این است که بدون کمک گرفتن از یک وکیل طلاق مجرب و متخصص اقدام قانونی در راستای طلاق خود انجام ندهید و سعی کنید همه چیز را از آغاز زیر نظر یک وکیل پایه یک دادگستری حرفه ای انجام دهید.

وظایف یک وکیل طلاق توافقی شامل چه مواردی است؟

برای این که بتوانید یک وکیل طلاق توافقی وظیفه شناس انتخاب کنید؛ اول باید بدانید که وظایف یک وکیل طلاق توافقی چه مواردی را شامل می‌شود. به طور کلی وظایف یک وکیل طلاق توافقی را می‌توان به سه قسمت تقسیم کرد. بخش اول وظایف وکیل شما مربوط به پیش از اقدام قانونی است. بخش دوم وظایف وکیل طلاق توافقی شما در طول پروسه‌ی طلاق شما تعریف می‌شوند. در نهایت، بخش سوم وظایف وکیل طلاق شما به بعد از حکم دادگاه مربوط می‌شود.

پیش از اقدام قانونی

در روند پرونده‌های حقوقی خانوادگی از قبیل طلاق توافقی و موارد مشابه، گام اول بسیار مهم است. اگر در گام اول احساساتی، هیجانی و بی دقت عمل کنید؛ این تمام پروسه‌ی طلاق شما را تحت تأثیر قرار خواهد داد و ممکن است نتایج جبران ناپذیری داشته باشد. اولین بخش مسئولیت‌ها و وظایف یک وکیل طلاق توافقی با مشاوره حقوقی پیش از اقدام برای طلاق توافقی آغاز می‌شود.

در این مرحله، یک وکیل طلاق توافقی باید تمام اطلاعات و جزئیات را به دقت مطالعه کند. سپس با شما صحبت کرده و شما را راهنمایی کند. در مرحله پیش از اقدام قانونی، یک وکیل طلاق موظف است بایدها و نبایدهای پروسه‌ی طلاق توافقی را به شما گفته و شما را با حقوقتان آشنا کند. پس از این راهنمایی‌ها، اقدامات قانونی برای طلاق توافقی شما آغاز می‌شود.

در طول پروسه طلاق توافقی

وقتی پروسه طلاق توافقی شما آغاز می‌شود و اقدام قانونی می‌گیرد؛ مرحله دوم وظایف وکیل شما آغاز می‌شود. در این مرحله وکیل طلاق شما باید استراتژی حقوقی مناسب را انتخاب کند تا از حقوق شما مانند مهریه، نفقه و حضانت فرزند به درستی دفاع کند. او باید در جلسات دادسرا و دادگاه حضور یافته و روند پیش روی پرونده را به درستی پیگیری کند.

البته یک وکیل طلاق وظیفه دارد که تمام سعی خود را به کار گیرد تا همه چیز در آرامش و با توافق طرفین انجام شود و هیچ گونه تنشی بین دو طرف به وجود نیاید. در صورت لزوم، یک وکیل طلاق توافقی وظیفه دارد به نیابت از شما در جلسات دادگاه شرکت نماید. او باید تمام تغییرات و ابلاغیه‌ها را در موعد مقرر دریافت کرده و موکل خود را از آن آگاه نماید.

پس از طلاق توافقی

بیشتر مردم فکر می‌کنند که وظایف یک وکیل طلاق توافقی فقط تا زمان رسمی شدن طلاق است و پس از طلاق دیگر وظایفی بر دوش او نیست. اما حقیقت این است که وظایف یک وکیل طلاق توافقی ممکن است حتی بعد از جاری شدن خطبه طلاق و رسمی شدن آن نیز ادامه داشته باشد. در شرایطی که مواردی مانند مهریه و حضانت فرزند بعد از طلاق وجود داشته باشد؛ وکیل شما موظف است که به حسن اجرای حکم نظارت کند و در صورتی که طرف مقابل مشکلی پیش بیاورد؛ به شما برای اقدام قانونی کمک کند.

*در صورتی که به دنبال بهترین وکیل پایه یک دادگستری یا بهترین وکیل دیوان عدالت اداری هستید؛ با مراجعه به مجموعه حقوقی وکلای دیوان می‌توانید به مطلوب خود دست یابید.*

کد خبر 568438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.