ناوگان خودروهای شهرداری وین برقی می‌شود

یورگن چرنورزکی، عضو شورای شهر وین در بخش تغییرات آب‌وهوایی اعلام کرد که ناوگان خودروهای شهرداری وین برقی می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، وین از سال ۲۰۲۵ خرید وسایل نقلیه جدیدی را که با سوخت فسیلی کار می‌کنند، متوقف خواهد کرد. این اقدام بخشی از تلاش وین برای بی‌طرفی آب‌وهوا تا سال ۲۰۴۰ است. یک استثنای قابل توجه برای این سیاست وجود دارد، زیرا برخی از وسایل نقلیه خدماتی خاص فاقد همتایان بدون آلاینده خود هستند، به ویژه آنهایی که در سرویس تعمیر و نگهداری زمستانی استفاده می‌شوند.

ناوگان خودروهای شهری وین در مجموع سه هزار وسیله نقلیه دارد که شامل کامیون‌های زباله، وانت‌های سواری و نظافت خیابان‌ها می‌شود. بر اساس بیانیه شهر، ۱۲۵ مورد از آن‌ها در حال حاضر برقی است که اکثرشان (۸۲ مورد) خودرو و بقیه وسایل نقلیه ویژه و کامیون است. بارزترین نمونه برقی شدن ناوگان خودروهای شهری، دو کامیون برقی زباله است.

ناوگان خودروهای شهرداری وین برقی می‌شود

به گفته آندریاس کوبا، معاون بخش اداره زباله شهر، این کامیون‌ها دو برابر گران‌تر از همتایان سوخت فسیلی خود هستند و این امر تجهیز کل شهر به ناوگان برقی را بسیار پرهزینه می‌کند.

محققان دانشگاه صنعتی وین تحقیقات امکان‌سنجی را در مورد کامیون‌های الکتریکی انجام دادند و متوجه شدند که عملکرد مثبتی دارند. به عنوان مثال، عمر باتری وسیله نقلیه به دلیل نوسانات آب‌وهوا در زمستان بدتر نشد و محدوده عملکرد آن‌ها برای پاسخگویی به نیازهای عملیات روزانه کافی بود. به گفته محققان، جدا از قیمت، کامیون‌های برقی به هیچ‌وجه کارایی پایین‌تری نسبت به همتایان خود با سوخت فسیلی نداشتند.

ناوگان خودروهای شهرداری وین برقی می‌شود

کد خبر 568387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.