برای برگرداندن کوهستان پارک مشهد وساطت کنید

شهردار مشهد گفت: ظرفیتی به نام «کوهستان پارک» در این شهر وجود دارد که اکثریت مردم خواهان برگرداندن آن به شهر هستند؛ بنابراین از وزیر کشور درخواست می‌کنم در این رابطه وساطت مؤثری داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدعبدالله ارجائی با اشاره به کاهش سود بانکی و کمک به شهرداری برای ساخت ۲۰ هزار واحد مسکونی در پیشنهاد به وزیر کشور، اظهار کرد: دولت‌های مختلف جمهوری اسلامی همواره تلاش کرده‌اند با واگذاری زمین، مشکل مسکن را کم کنند؛ اما هیچ‌گاه کسانی که واقعاً نیاز به مسکن داشتند در این مکان‌ها ساکن نشده‌اند و تنها هزینه‌های زیادی برای آماده‌سازی و بردن امکانات به این مناطق به دولت تحمیل شد.

وی ادامه داد: به جای تکرار تجربه، در فضاهای آماده که در شهرها وجود دارد و کشور سال‌ها برای آن هزینه و زیرساخت‌های لازم را فراهم کرده است، در سقف ممکن طرح‌های جامع، اجازه ساخت مسکن در کلان‌شهرها را بدهید.

شهردار مشهد تصریح کرد: در این کلان‌شهر می‌توانیم با کاهش سود بانکی از محل صرفه‌جویی در هزینه‌های آماده‌سازی دولت که به معنای ۵۰ درصد هزینه‌هایی است که می‌خواهید صرف آماده‌سازی و بردن خدمات به نقاط دوردست کنید را به عنوان کاهش سود نرخ بانکی پرداخت کنید؛ شهرداری نیز در پروانه و عوارضات تخفیف لازم را انجام می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه از سوی دیگر، کمیسیون ماده پنج در اماکنی که مشکلات قانونی وجود ندارد، مجوز طبقه مازاد را خواهد داد، گفت: در این صورت به راحتی می‌توانیم در شهر مشهد ظرف دو سال حداقل ۲۰ هزار واحد مسکونی در زمین‌های متعلق به خود مردم احداث کنیم؛ حاضریم این موضوع را در قالب تفاهم‌نامه با وزارت راه و شهرسازی و وزارت کشور منعقد کنیم و شهرداری نیز مسئول پیگیری خواهد بود.

ارجائی خاطرنشان کرد: ظرفیتی به نام کوهستان پارک مشهد در این شهر وجود دارد که اکثریت مردم خواهان برگرداندن آن به شهر هستند؛ از وزیر کشور درخواست می‌کنم در این رابطه وساطت مؤثری داشته باشند.

وی در خصوص تبدیل وضعیت ایثارگران، اظهار کرد: حدود سه هزار ایثارگر در شهرداری مشهد داریم که مشمول قانون جدید می‌شوند؛ از شما می‌خواهم به همین میزان، پست در اختیار ما قرار دهید تا تبدیل وضعیت این قشر، هدیه‌ای از سفر شما برای ایثارگران ما باشد.

کد خبر 568332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.