تجهیز سیستم بازیافت آسفالت در شهرداری اراک

عضو شورای اسلامی شهر اراک گفت: روند نهضت آسفالت خیابان‌های شهر اراک نواقصی داشت که در شورای ششم در حال پیگیری و رفع آن هستیم.

علی‌اصغر غفاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص انتقاد از روند نهضت آسفالت خیابان‌های شهر اراک، اظهار کرد: آسفالت چند لایه خیابان‌ها نه تنها از نظر اقتصادی توجیه‌ناپذیر است، بلکه این اقدام تبعات زیست محیطی و مشکلات فنی در ساختار شهر را به دنبال خواهد داشت.

وی با اشاره به رفع نواقص روند نهضت آسفالت در شورای ششم شهر اراک، افزود: در تدوین بودجه سال ۱۴۰۱، اعتبار خوبی بالغ بر نزدیک ۱۰ میلیارد تومان برای خرید تجهیزات بازیافت آسفالت و همچنین به‌روزرسانی کارخانه آسفالت شهرداری در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: با راه‌اندازی سیستم بازیافت آسفالت به جای استفاده از آسفالت جدید در معابر، می‌توان با بازیافت آسفالت قدیمی خیابان‌ها و کوچه‌ها هزینه‌های اقتصادی را کاهش داد و از ایجاد مشکلاتی مانند افزایش ارتفاع سطح مبنا در خیابان‌ها که به دلیل انجام آسفالت‌های چندلایه ایجاد می‌شود، جلوگیری کرد.

عضو شورای اسلامی شهر اراک اضافه کرد: با ایجاد این شرایط بخش بزرگی از مشکلات معابر شهر رفع می‌شود و از این طریق معابر خاکی شهر روکش خواهد شد و معابر روکش شده‌ای که آسفالتشان دچار خرابی شده است نیز ترمیم می‌شود و آسفالت به دست آمده مورد بازیافت قرار می‌گیرد که این امر علاوه بر کاهش چشمگیر هزینه‌ها تأثیرات زیست محیطی مطلوبی نیز خواهد داشت؛ چرا که استفاده از مصالح اولیه که از دل طبیعت تأمین می‌شود را به حداقل خواهد رساند.

وی ادامه داد: تأمین اعتبار این پروژه در کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر انجام شده است و روند اجرای آن در کارگروه فنی و مهندسی ذیل کمیسیون عمران، ترافیک، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اراک مورد بررسی و پیگیری قرار خواهد گرفت و در صدد هستیم بهترین نوع دستگاه‌ها را خریداری کنیم تا بتوان این دستگاه‌ها را سالیان سال مورد استفاده قرار داد.

کد خبر 568309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.