بیت کوین همچنان پشت سنگر ۴۰ هزار دلار

به علت از دست دادن سطح ۴۰ هزار دلار پیش‌بینی می‌شود بیت کوین تا سطح ۳۷ هزار دلار که حمایت بعدی آن است اصلاح کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بازار رمزارزها نوسان‌هایی را در ساعات گذشته پشت‌سر گذاشت که خلاصه آن را در زیر می‌خوانید:

نگاهی به تحولات امروز بازار ارزهای دیجیتال

بیت‌کوین (BTC): ۳۹ هزار و ۹۹۵ دلار

تغییرات: رشد ۰.۰۵ درصدی

اتریوم (ETH): سه هزار و ۴۷ دلار

تغییرات: رشد ۱.۳۷ درصدی

بایننس‌کوین (BNB): ۴۱۷ دلار و ۴۹ سنت

تغییرات: رشد ۳.۰۵ درصدی

ریپل (XRP): ۰.۷۱۲ دلار

تغییرات: رشد ۱.۴۶ درصدی

کاردانو (ADA): ۰.۹۵۵ دلار

تغییرات: رشد ۰.۸۰ درصدی

سولانا (SOL): ۱۰۳ دلار و ۴۴ سنت

تغییرات: رشد ۱.۲۳ درصدی

ترا (Tera): ۸۵ دلار و ۲۵ سنت

تغییرات: رشد ۰.۹۶ درصدی

اوالانچ (Avalanche): ۷۶ دلار و ۸۶ سنت

تغییرات: کاهش ۰.۱۴ درصدی

دوج‌کوین (DOGE): ۰.۱۳۹ دلار

تغییرات: رشد ۰.۷۹ درصدی

پولکادات (DOT): ۱۷ دلار و ۷۹ سنت

تغییرات: رشد ۰.۸۰ درصدی

تحلیل تکنیکال بیت کوین

بیت کوین همچنان پشت سنگر ۴۰ هزار دلار

حمایت: ۳۷ هزار دلار

مقاومت: ۴۰ و ۴۵ هزار دلار

پیش بینی: به علت از دست دادن سطح ۴۰ هزار دلار پیش‌بینی می‌شود تا سطح ۳۷ هزار دلار که حمایت بعدی آن است اصلاح کند.

(سیگنالی در خصوص خرید و فروش نیست)

دامیننس

بیت کوین همچنان پشت سنگر ۴۰ هزار دلار

  • دامیننس بیت کوین: ۴۱.۴۳ درصد
  • دامیننس اتریوم: ۱۹.۹۸ درصد
  • دامیننس تتر: ۴.۴۷ درصد
  • دامیننس بی ان بی: ۳.۷۵ درصد
  • دامیننس یو اس دی کوین: ۲.۸۱ درصد
  • دامیننس کاردانو: ۱.۷۶ درصد
  • دامیننس سولنا: ۱.۸۴ درصد
  • دامیننس ریپل: ۱.۸۶ درصد

(منظور از دامیننس یک ارز دیجیتال، درصد سهم ارزش دلاری آن ارز در مقایسه با ارزش دلاری کل ارزهای دیجیتال در دنیا است. یعنی یک ارز دیجیتال چه میزان از سهم بازار را به خود اختصاص داده است، با توجه به تعریفی که از دامیننس داریم، وقتی می‌گوئیم دامیننس بیت کوین، در اصل درباره میزان تسلط بیت کوین صحبت می‌کنیم)

ارزش کل بازار رمز ارزها: هزار و ۸۳۴ میلیارد دلار

بیت کوین همچنان پشت سنگر ۴۰ هزار دلار

شاخص ترس و طمع بیت کوین امروز: ۲۵ واحد. ورود شاخص ترس و طمع به محدوده ترس شدید.

به طور کلی بازه عددی نمودار زیر بین صفر تا ۱۰۰ است و پنج وضعیت دارد که به توضیح آن‌ها می‌پردازیم.

بیت کوین همچنان پشت سنگر ۴۰ هزار دلار

(Extreme Fear) این عبارت مربوط به بازه صفر تا ۲۵ بوده و نشان دهنده وجود ترس شدید در بازار است.

(Fear) این عبارت نیز زمانی نشان داده می‌شود که عدد نمودار بین بازه ۲۵ تا ۵۰ بوده و بیانگر وجود ترس در بین سرمایه‌گذاران است.

(Neutral) این عبارت متناظر عدد ۵۰ در نمودار بوده و نشان دهنده برابر بودن میزان ترس و طمع در بازار است.

(Greed) زمانی که نمودار اعداد بین ۵۰ تا ۷۵ را نشان دهند به معنی طمع سرمایه گذاران برای سود بیشتر است.

(Extreme Greed) این آخرین وضعیت نمودار و مربوط به بازه ۷۵ تا ۱۰۰ است که نشان دهنده‌ی طمع شدید معامله‌گران است.

تغییرات شاخص ترس و طمع

بیت کوین همچنان پشت سنگر ۴۰ هزار دلار

اخبار بازار رمزارزها

کوین بیس برای افزایش شفافیت اسامی توکن‌های موردنظر خود در ۲۰۲۲ را منتشر کرد

صرافی ارز دیجیتال کوین بیس فهرستی از توکن‌های موردنظر را برای افزودن به پلتفرم معاملاتی خود در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۲ منتشر کرده است. این صرافی از ۵۰ توکن نام برده است که احتمالاً می‌توانند در فاصله ماه‌های آوریل (فروردین) تا ژوئن (خرداد) به این صرافی اضافه شوند. کوین بیس در پستی در سایت خود، انتشار این فهرست را به‌عنوان تلاش برای افزایش شفافیت از طریق ارائه هرچه بیشتر تقارن اطلاعاتی عنوان کرده است.

احتمال انجام تراکنش‌های دوج کوین به‌صورت آفلاین با کمک فناوری استارلینک

بنیاد دوج کوین اخیراً در وبلاگ خود درباره پروژه‌های رادیودوج (RadioDoge) و گیگاولت (GigaWallet) توضیحات بیشتری به اشتراک گذاشته است. در این پست وبلاگی گفته شده است که توسعه‌دهندگان قصد دارند از ماهواره‌های جهانی استارلینک برای انجام تراکنش‌های بدون نیاز به اینترنت استفاده کنند. با ادغام گیگاولت، رادیودوج و استارلینک، قرار است راه‌حلی جدید برای تجارت و پرداخت مبتنی بر امواج رادیویی در دسترس عموم قرار گیرد. این پروژه بیشتر برای افرادی در نظر گرفته شده است که دسترسی به اینترنت ندارند.

جهش هشت درصدی شیبا این و پس از اضافه‌شدن به بازار رابین هود

قیمت شیبا این و به‌دنبال اضافه‌شدن به پلتفرم معاملاتی رابین هود، در یک ساعت گذشته حدود هشت درصد افزایش یافته است. در کنار شیبا این و، سه توکن دیگر از جمله سولانا، کامپاند و پالیگان نیز به این بازار اضافه شده‌اند که قیمت هر کدام از آنها در یک ساعت اخیر به‌ترتیب ۳.۹، ۶.۶ و چهار درصد رشد کرده است. گفتنی است که رابین هود در مجموع از معاملات ۱۱ توکن پشتیبانی می‌کند.

برداشت پول از صندوق‌های ارز دیجیتال به بالاترین سطح از ابتدای ۲۰۲۲ رسید

جریان خالص خروجی هفتگی محصولات سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال به بیشترین سطح از ماه ژانویه (دی ۱۴۰۰)، یعنی ۱۳۴ میلیون دلار رسیده است. در این هفته، تنها حدود ۱۳۱.۸ میلیون دلار از محصولات سرمایه‌گذاری مرتبط با بیت کوین برداشت شده است. علاوه بر این، ۱۵.۳ میلیون دلار هم از صندوق‌های سرمایه‌گذاری اتریوم برداشته شده و مجموع جریان خروجی آن از ابتدای سال ۲۰۲۲ به ۱۲۶ میلیون دلار رسیده است. در این میان، صندوق‌های سرمایه‌گذاری در آلت کوین‌ها (به‌جز اتریوم) با ورود ۶ میلیون دلار سرمایه جدید مواجه شده‌اند.

صرافی کوکوین و چند شرکت دیگر ۲۵۰ میلیون دلار روی تون کوین سرمایه‌گذاری کردند

صرافی‌های ارزهای دیجیتال هیوبی، کوکوین و چند شرکت دیگر، اخیراً ۲۵۰ میلیون دلار برای حمایت از پروژه‌های اکوسیستم تون کوین (Toncoin) و بازسازی پروژه شکست‌خورده پاول دوروف سرمایه‌گذاری کرده‌اند. با اینکه این پروژه مستقل از تلگرام است، پاول دوروف، مدیرعامل تلگرام، در پایان سال ۲۰۲۱ اعلام کرد که از آن حمایت می‌کند. علاوه بر این، در آینده برنامه تلگرام در بخش‌هایی از تون کوین پشتیبانی خواهد کرد تا آن را در اختیار ۵۰۰ میلیون کاربر ماهانه خود قرار دهد. تلگرام در سال ۲۰۲۰، پس از شکایت کمیسیون بورس آمریکا در رابطه با ادعای فروش ۱.۷ میلیارد دلار اوراق بهادار ثبت‌نشده، پروژه تون کوین را تعطیل کرد. با این حال، جامعه تون کوین به توسعه این بلاک چین ادامه دادند و اکنون سرمایه لازم برای حمایت از توسعه‌دهندگان آن را جمع‌آوری کرده‌اند.

فیس‌بوک بخشی برای فروش محصولات مجازی در متاورس خود راه‌اندازی کرد

شرکت متا (فیس‌بوک سابق) اخیراً پلتفرمی برای فروش محصولات مجازی در متاورس خود راه‌اندازی کرده است. متا گفته است که توسعه‌دهندگان و طراحان می‌توانند محصولات مجازی خود را در این دنیا بفروشند، اما فقط شهروندان بالای ۱۸ سال آمریکا و کانادا می‌توانند آنها را خریداری کنند. علاوه بر این، طراحانی که محصولات آنها محبوبیت بیشتری بین کاربران پیدا کند، پاداش ماهانه دریافت خواهند کرد. با این حال، احتمالاً به‌زودی روش‌های کسب درآمد بیشتری برای دنیای متاورس متا در نظر گرفته می‌شود و این تنها گزینه نخواهد بود.

پس از سقوط قیمت همچنان حدود ۷۵ درصد هولدرهای بیت کوین در سود هستند

پس از سقوط بیت کوین به زیر ۴۰٬۰۰۰ دلار، همچنان حدود ۷۰ تا ۷۵ درصد از کل آدرس‌های بیت کوین در سود به سر می‌برند. طبق داده‌های درون‌زنجیره‌ای گلسنود، بیش از ۶۷.۵ درصد از هولدرهای بلندمدت و حدود ۷.۸ درصد از هولدرهای کوتاه‌مدت در وضعیت سوددهی هستند. این در حالی است که قیمت بیت کوین در ۲۴ ساعت گذشته کاهش یافته و تا محدوده ۳۹,۰۰۰ دلار نیز افت داشته است. با این حال، حدود ۲۵ الی ۳۰ درصد از آدرس‌ها نیز اکنون در ضرر به سر می‌برند.

رشد ۱.۶ درصدی ارزش بازار استیبل کوین‌ها در ۳۰ روز اخیر

ارزش بازار استیبل کوین‌ها نسبت به ماه قبل حدود ۱.۶۵ درصد افزایش یافته و به ۱۹۰ میلیارد دلار رسیده است. در این بازه زمانی بازار تتر سه درصد رشد کرده و ارزش آن ۸۲.۶ میلیارد دلار شده است. این رقم تقریباً ۴.۲۱ درصد از حجم کل بازار ارزهای دیجیتال است. با وجود این، یواس‌دی کوین (USDC) و بی‌یواس‌دی (BUSD) که در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند، به‌ترتیب ۲.۹ و ۱.۲ درصد افت کرده‌اند. در این بین، ترا یواس‌دی (UST) با ۱۵.۴ درصد رشد بیشترین جهش را ثبت کرده و با ارزش بازار ۱۶.۷ میلیارد دلاری در جایگاه چهارم قرار دارد.

مدیر سابق کمیسیون بورس آمریکا به فساد مالی متهم شد

شواهد به‌دست‌آمده نشان می‌دهند که مدیر سابق کمیسیون بورس آمریکا، هنگام طرح دعوی قانونی علیه ریپل، تضاد منافع داشته است. این شواهد نشان می‌دهند که ویلیام هینمن، از طریق شرکت حقوقی سیمپسون تاچر (Simpson Thacher) با اتحادیه سازمانی اتریوم مشارکت داشته و با این حال، علیه بنیاد ریپل به اتهام فروش اوراق بهادار ثبت‌نشده شکایت کرده است. سال گذشته نیز فاش شد که هینمن سالانه ۱.۶ میلیون دلار دستمزد از سیمپسون تاچر دریافت می‌کند و این پول در زمانی که او مدیر کمیسیون بورس بوده، پرداخت شده است.

کاهش حجم معاملات ارزهای دیجیتال در هند همچنان ادامه دارد

دولت هند به‌تازگی مالیات ۳۰ درصدی بر سود حاصل از تراکنش ارزهای دیجیتال وضع کرده و این مسئله به کاهش ادامه‌دار حجم معاملات در این حوزه منجر شده است. حجم معاملات در وزیراِکس، بزرگترین صرافی هند، حدود ۷۲ درصد کاهش یافته است. در همین حال، شرکت خدمات پرداخت موبی‌کوییک (Mobikwik) نیز ارائه سرویس به صرافی‌های ارز دیجیتال را متوقف کرده است. استفاده از موبی‌کوییک یکی از روش‌های موردعلاقه کاربران هندی برای خرید ارزهای دیجیتال در صرافی‌ها بوده است. این در حالی است که هند از ابتدای ژوئیه (تیر) مالیات یک درصدی نیز از مبدأ تراکنش‌های ارز دیجیتال اخذ خواهد کرد؛ موضوعی که به باور کارشناسان می‌تواند صنعت ارزهای دیجیتال را در این کشور نابود کند.

نقشه بازار رمز ارزها

بیت کوین همچنان پشت سنگر ۴۰ هزار دلار

کد خبر 568262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.