راه‌اندازی پرتال ارتباط با ایده‌پردازان در مدیریت شهری قم

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم گفت: پرتال ارتباط با ایده‌پردازان در حوزه مدیریت شهری راه‌اندازی می‌شود، این بستر زمینه‌ای است تا گره‌های مدیریت شهری با بهره‌گیری از محصولات خلاقانه مراکز پژوهشی برطرف شود.

سیدمحمدحسین دهناد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به اینکه در زمینه تولیدات پژوهشی ظرفیت‌های خوبی داریم، اظهار کرد: در زمینه کاربردی کردن پژوهش‌ها برای رفع مشکلات اجرایی وضع مناسبی نداریم. در شورای اسلامی شهر قم در دوره کنونی با راه‌اندازی مرکز پژوهش‌ها، تلاش شده است امکان بهره‌گیری از راه‌حل‌های خلاقانه و نوآورانه افرادی که می‌توانند در زمینه رفع مشکلات شهری به مدیریت شهری کمک کنند، فراهم شود.

وی با اشاره به راه‌اندازی پرتال ارتباط با ایده‌پردازان در حوزه مدیریت شهری، گفت: این بستر زمینه‌ای است تا گره‌های مدیریت شهری با بهره‌گیری از محصولات خلاقانه مراکز پژوهشی باز شود.

عضو شورای اسلامی شهر قم در خصوص مصادیق استفاده از ایده‌های دانش‌بنیان برای رفع مشکلات شهری، اظهار کرد: شهرداری سالانه مبالغ زیادی برای آسفالت و نگهداری آن در معابر هزینه می‌کند و این در حالی است که شرکت‌های علمی می‌توانند کمکی در زمینه افزایش طول عمر و نگهداری آسفالت معابر داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: ارائه ایده و پیشنهادات در زمینه خدمات شهری از جمله جمع‌آوری، تفکیک و بازیافت پسماند شهری و آبیاری فضای سبز، هوشمندسازی و یکپارچه‌سازی خدمات الکترونیک شهری، ترافیک و یکپارچه‌سازی تجهیزات ترافیکی می‌تواند در مسیر رفع مشکلات شهری راهگشا باشد.

اقدامات مجموعه مدیریت شهری برای تحقق شعار سال

وی با اشاره به اقدامات مجموعه مدیریت شهری قم برای تحقق شعار سال ۱۴۰۱، اظهار کرد: امسال دو مؤلفه دانش‌بنیان و بهره‌گیری از ظرفیت‌های علمی پژوهشی در کنار تولید و اشتغال افراد از سوی رهبر انقلاب مورد توجه قرار گرفته است و برای اینکه این شعار را تبدیل به راهبرد کنیم باید با توجه به مسئولیتی که داریم، این موضوع مهم را در مجموعه کاری و اهداف خود تعریف کنیم.

وی با بیان اینکه در شهر قم مجموعه‌های مختلفی برای تحقق شعار سال فعال است، ادامه داد: در مجموع حدود ۳۱ مرکز علمی، پژوهشی، دانشگاهی، حوزوی، مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری وجود دارد که در زمینه علمی و پژوهشی در قم فعالیت دارند و این مراکز ظرفیتی است که مسئولان می‌توانند در مسیر تحقق شعار سال از آن بهره ببرند.

وی با بیان اینکه این مراکز خروجی‌های پژوهشی بنیادین و کاربردی دارند که بخش زیادی از آن را می‌توان در مراکز رشد یا پارک‌های علم و فناوری عملیاتی کنیم، تصریح کرد: با توجه به نیازهای مجموعه مدیریت شهری یا صنعت به این پژوهش‌های کاربردی، می‌توانیم از تجربه کشورهای توسعه‌یافته در این زمینه استفاده کنیم؛ چرا که این کشورها با بهره‌گیری از حلقه‌های واسط و استخراج نیازهای خود از ظرفیت مراکز پژوهشی، برای رفع نیازهای خود راهکاریابی می‌کنند.

کد خبر 568210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.