کاهش حوادث و بیماری‌های شغلی شهرداری اراک

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری اراک گفت: حوادث و بیماری های شغلی شهرداری اراک، در سال گذشته نسبت به سال ۱۳۹۹ کاهش داشته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ناصر عسگری امروز _چهارشنبه، بیست‌وچهارم فروردین‌ماه_ در جلسه رابطان کمیته عالی حفاظت فنی و بهداشت کار شهرداری اراک، ضمن تقدیر از رابطان HSE سازمان و مناطق شهرداری به جهت پیگیری مجدانه مباحث ایمنی و بهداشت، اظهار کرد: خوشبختانه در سال گذشته شاهد کاهش حوادث شغلی در شهرداری نسبت به سال ۹۹ بودیم و امیدواریم در سال ۱۴۰۱ نیز با جدیت و آموزش‌های بیشتر در حوزه ایمنی و بهداشت، شاهد شرایط بهتر و مطلوب‌تر در این حوزه باشیم.

وی تاکید کرد: مباحث بهداشت، ایمنی و محیط‌زیست با توجه به گسترش شهرنشینی امری اجتناب‌ناپذیر است و در مباحث شهری باید با جدیت بیشتر و علمی‌تر پیگیری شود و زیرساخت‌های ایمنی نیز تأمین باشد تا شاهد حوادث شغلی و شهری نباشیم.

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری اراک افزود: در سال گذشته با توجه به دستورالعمل سازمان شهرداری‌های کشور، در تمام کلان‌شهرها بحث محیط زیست به حوزه معاونت خدمات شهری اضافه شده است و امسال به شهرداری‌های کلان‌شهرها ابلاغ می‌شود؛ لذا از این پس معاونت خدمات شهری شهرداری به حوزه خدمات شهری و محیط زیست نامگذاری می‌شود.

مصطفی تکلو، مسئول ایمنی و بهداشت کار شهرداری اراک نیز با بیان اینکه در سال گذشته نسبت به سال ۹۹، حوادث شغلی در شهرداری کاهش داشته است، گفت: انجام معاینات دوره‌ای کارکنان شهرداری، نظارت بر کمیته‌های حفاظت و بهداشت کار حوزه‌های تابعه شهرداری، تهیه دستورالعمل‌ها و طرح‌های ایمنی، بهداشت و محیط زیست، نظارت بر HSE پیمانکاران و نهایی کردن ماتریس وسایل حفاظت فردی شهرداری اراک و حوزه‌های تابعه، از مهم‌ترین اقدامات واحد ایمنی، بهداشت و محیط زیست شهرداری در سال گذشته است.

وی تاکید کرد: در سال ۱۴۰۱، تهیه دستور العمل‌های ایمنی مبحث حفاری‌ها و طرح‌های ترافیکی سطح شهر در دستور کار قرار دارد و موضوع جرایم نقدی برای پیمانکاران در صورت رعایت نکردن مباحث ایمنی و ایجاد حوادث و همچنین معرفی کارشناسان HSE در تمام قراردادهای شهرداری از سوی پیمانکاران از برنامه‌های سال جدید است.

کد خبر 568192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.