ساخت پردیس‌های فرهنگی و تفریحی‌ در پایتخت

مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران گفت: در سال‌جاری پردیس‌های فرهنگی‌تفریحی و گردشگری با محوریت خانواده در جنوب پایتخت ساخته می‌شود و در این پردیس‌ها مسئله اصلی ایجاد محیطی برای گذراندن اوقات فراغت و تفریح است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد مویدی با اشاره به برنامه‌های آتی شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران، اظهار کرد: یکی از سیاست‌های کلی شرکت حفاظت از خانه‌های تاریخی و مشاهیر در راستای حفظ آثار معنوی و بومی تهران است و در سال‌جاری مرمت خانه موزه فروغ فرخزاد و باغ وثوق الدوله در دستور کار ما قرار دارد.

وی با بیان اینکه طی هماهنگی با شهرداری مناطق ۱۱و ۱۴ بر اساس اولویت‌ها مرمت خانه موزه فروغ و وثوق الدوله و استاد معین آغاز می‌شود، ادامه داد: به دلیل شرایط کرونایی حدود دو سال بازدید از خانه موزه‌ها متوقف شده بود، اما حالا در نوروز شاهد حضور چشمگیر مردم بودیم به گونه‌ای که از چهار م تا یازدهم فروردین ماه بیش از سه هزار نفر از خانه موزه‌های سمین و جلال و اخوان ثالث بازدید کردند که رکورد خوبی در بازدید ثبت شد.

مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها، در سال‌جاری ساخت پردیس‌های فرهنگی‌تفریحی و گردشگری با محوریت خانواده در تهران، به خصوص در جنوب پایتخت ساخته خواهد شد، در این پردیس‌ها مسئله اصلی ایجاد محیطی برای گذراندن اوقات فراغت و تفریح است و سعی شده در طراحی این پردیس‌ها به نیازهای خانواده توجه شود، در این پردیس‌ها سینما، شهربازی ایجاد خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: مذاکرات اولیه با شهرداران مناطق برای مکان‌یابی ساخت این پردیس‌ها آغاز شده و در حال یافتن زمین مناسب ساخت پردیس در مناطق هدف هستیم.

مویدی در خصوص راه‌انداری دبیرخانه برگزاری مسابقه طراحی مقبره شهدای گمنام، گفت: این مسابقه برای طراحی‌حدود هشت مقبره شهدای گمنام که در سطح شهر هستند، برگزار خواهد شد.

کد خبر 568183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.