قلعه تسخیرناپذیر کلوپ در انتظار بنفیکا

ورزشگاه آنفیلد، میزبان دومین دیدار لیورپول و بنفیکا در لیگ قهرمانان خواهد بود تا سرنوشت تمام تیم‌های نیمه نهایی این دوره مشخص شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا و به نقل از سایت لیگ قهرمانان اروپا، لیورپول و بنفیکا در بازی برگشت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا امشب در ورزشگاه آن فیلد به مصاف یکدیگر می‌روند تا تکلیف آخرین تیم‌های صعود کننده به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا مشخص شود.

لیورپول در آماده‌ترین حالت خود همواره تیمی بی رحم و ویرانگر است. ضربه سر «ابراهیما کوناته» که اولین گل او برای باشگاهش نیز بود، قرمزها را در بازی رفت در مسیر حرکت قرار داد تا سپس با ضربه مانه به گل دوم برسند. در پایان ۹۰ دقیقه بازی رفت، شاگردان کلوپ سه گل زده بودند و بنفیکا تنها یکی از گل‌های خورده را جبران کرده بود؛ نتیجه‌ای که کار نماینده پرتغال را در خانه بسیار سخت کرد و حالا بنفیکا باید دژ و قلعه غیرقابل نفوذ لیورپول را در آن فیلد تسخیر کند تا به نیمه نهایی برسد.

لیورپول از مرحله یک شانزدهم نهایی در همه مسابقات چهار پیروزی و یک تساوی کسب کرده است. آن‌ها در لیگ برتر انگلیس دوم هستند و در نیمه نهایی جام حذفی نیز حضور دارند. این در حالی است که پیش از این در جام اتحادیه قهرمان شده‌اند و کلوپ کاملاً شانس این را دارد که با تیمش در فصل جاری شش‌گانه برنده شود!

بنفیکا از مرحله یک شانزدهم نهایی در همه مسابقات سه پیروزی دو باخت تجربه کرده است. آن‌ها در رده سوم لیگ برتر پرتغال حضور دارند و شاید امید زیادی هم برای شکست لیورپول در خانه ندارند و بیشتر تمرکز خود را باید روی لیگ و صعود دوباره به لیگ قهرمانان بگذارند.

یورگن کلوپ احتمالاً پس از تساوی سخت تیمش در روز یکشنبه برابر منچسترسیتی، یک یا دو تغییر در ترکیب تیمش ایجاد کند؛ اما سرمربی لیورپول می‌داند که با وجود برتری قابل توجه قرمزها در بازی رفت، حاشیه کمی برای خطا وجود دارد و بنفیکا هفته گذشته ثابت کرد که می‌تواند تیم کلوپ را در لیسبون به دردسر بیندازد. گل زودهنگام تیم میهمان در بازی پیش رو می‌تواند آمال و آرزوهای آن فیلد را به آتش بکشد.

در آن سوی زمین، بنفیکا هم قلعه‌ای برای تسخیر در مقابلش می‌بیند. گل دیرهنگام لوئیس دیاز در لیسبون ضربه بزرگی به امیدهای آن‌ها برای بازی برگشت زد. شاید اگر مسابقه رفت با نتیجه دو بر یک تمام می‌شد، هر دو تیم با رویکرد بسیار متفاوت‌تری پا به دیدار برگشت می‌گذاشتند.

یورگن کلوپ، سرمربی لیورپول درباره بازی برابر بنفیکا گفته است: نتیجه آن طور که فکر می‌کنید، قابل اطمینان نیست و اگر آن‌ها یک گل بزنند، همان‌طورکه ما در مقابل اینتر احساس کردیم، بازی تغییر می‌کند. زمانی که آن‌ها گل زدند نیز ما تغییر و اتفاقات جریان بازی را احساس کردیم. در این مسابقه باید تمام تلاش خودمان را به کار بگیریم تا به حریف نشان دهیم آن فیلد جایی نیست که بخواهند دوباره به آن بازگردند.

نلسون وریسیمو، سرمربی بنفیکا نیز راجع به شانس تیمش برای صعود به نیمه نهایی اظهار کرد: ما با جاه‌طلبی و اعتقاد به کاری که انجام می‌دهیم وارد این مسابقه می‌شویم. می‌دانیم که دو گل کم داریم؛ اما اگر گل بزنیم همه چیز می‌تواند تغییر کند. اگر اول بازی گلزنی کنیم، می‌توانیم شرایط را در آن فیلد به سود خودمان تغییر دهیم. می‌دانیم که با یکی از بهترین تیم‌های جهان روبه‌رو هستیم. باید در حمله مؤثر و ثابت باشیم و استراتژی لیورپول را در طول مسابقه در نظر بگیریم.

کد خبر 568182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.