تلاش مدیریت شهری برای ایجاد نشاط اجتماعی

عضو شورای اسلامی شهر بادرود گفت: در ایام نوروز ١٤٠١ برنامه‌های متنوعی برای میزبانی از میهمانان نوروزی در این شهر زیارتی انجام شده است.

محمدرضا حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در آستانه سال جدید و ایام نوروز ١٤٠١ برنامه‌های متنوعی برای میزبانی از میهمانان نوروزی در شهر زیارتی بادرود انجام شده است و بر اساس برنامه‌ریزی‌ها، در نوروز مراسم نوروزگاه نیز برگزار شد.

وی گفت: در مراسم نوروزگاه، موضوعاتی همچون غذا و خوراک سنتی، فرهنگی و آئینی، نقاشی و شعر و شاهنامه خوانی کودک، سفره‌آرایی هفت سین و سبزه‌آرایی و بازی‌های بومی و محلی با حضور هنرمندان برگزار شد.

عضو شورای اسلامی شهر بادرود افزود: برنامه نوروزگاه ١٤٠١ با هدف احیای فرهنگ و سنت قدیمی مردم بادرود در پارک شهربازی توسط مؤسسه فرهنگی هنری باربد بادرود برگزار و علاوه‌بر آن بازی‌های بومی و محلی فراموش‌شده نیز احیا شد.

وی اضافه کرد: در نوروزگاه ١٤٠١ مسابقات بازی‌های بومی محلی مانند بازی تخم‌مرغ، بازی هفت‌سنگ، طناب‌کشی، بازی گردو و سایر بازی‌های که میراث پیشینیان است اجرا شد و علاوه‌بر آن، مسابقه آشپزی غذای بومی محلی بادرود و سفره هفت‌سین از دیگر برنامه‌های نوروزگاه بود؛ امیدواریم با اجرای این برنامه‌های شاد و مفرح گامی مؤثر در ایجاد نشاط اجتماعی در جامعه برداشته باشیم.

به گزارش ایمنا، «جشن نوروزگاه» طی تعطیلات نوروزی در شهرهای کشور برگزار می‌شود و هنرمندان بومی و محلی با اجرای نمایش‌های آئینی و سنتی در موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی در این مدت از میهمانان نوروزی و گردشگران پذیرایی می‌کنند. اجرای برنامه‌های ویژه فرهنگی و جشن‌های نوروزگاه، موجب توسعه صنعت گردشگری و معرفی بیش از پیش ظرفیت‌های فرهنگی و تاریخی شهرها می‌شود.

کد خبر 568179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.