حمل‌ونقل رایگان؛ ابتکار شهر آمریکایی برای کارمندان تازه‌کار

افرادی که به تازگی در اداره‌های بالتیمور، بزرگترین شهر و مرکز فرهنگی ایالت مریلند در آمریکا، استخدام شده‌اند می‌توانند در چهار هفته اول آغاز به کار خود از حمل‌ونقل رایگان بهره ببرند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شیوع بیماری کووید -۱۹ مشکلات زیادی را برای مردم بالتیمور در پی داشته و به افزایش بی‌سابقه نرخ بیکاری در شهر منجر شده است. در این راستا، مدیران شهر همواره در تلاش هستند موانع موجود بر سر راه اشتغال مردم را از میان بردارند و یک بار دیگر آن‌ها را به حضور در مراکز کاری سوق دهند. گزارش‌ها حاکی است که ساکنان در بسیاری از نقاط بالتیمور به راحتی نمی‌توانند به وسایل حمل‌ونقل عمومی دسترسی پیدا کنند و همین امر منجر به ایجاد موانعی، به ویژه طی دوران کرونا برای عبور و مرور به محل کار اغلب افراد شده است. در واقع، بسیاری از ساکنان شهر، صرفاً به علت محروم بودن از وسایل نقلیه عمومی و شخصی، قادر به حضور در مراکز کاری نیستند و همین امر، نرخ بیکاری در شهر را به طور قابل توجهی افزایش داده است.

اداره توسعه اشتغال شهرداری بالتیمور قراردادی با لیفت، یک شرکت حمل‌ونقل مستقر در ایالت کالیفرنیای آمریکا، منعقد کرده است که بر اساس آن، کارکنانی که به تازگی در مراکز کاری شهر مشغول به فعالیت شده‌اند، قادر خواهند بود از حمل‌ونقل رایگان در مسیر بین منزل تا محل کار (و برعکس) بهره گیرند. این طرح در راستای کاهش زیان‌های اقتصادی ناشی از انتشار ویروس کرونا اعمال شده که البته "قانون طرح نجات آمریکا" مسئولیت مالی آن را به عهده گرفته است.

حمل‌ونقل رایگان؛ ابتکار شهر آمریکایی برای کارمندان تازه‌کار

اداره توسعه اشتغال شهرداری بالتیمور از سرمایه‌گذاری ۲۶۷ هزار دلاری جهت رایگان‌سازی حمل‌ونقل برای افراد تازه استخدام شده در شهر خبر داده و مدعی شده است که این هزینه امکان بهره‌مندی هر فرد از ۴۰ بار سفر رایگان از طریق خودروهای لیفت را فراهم خواهد کرد. در واقع، افراد می‌توانند از خدمات رایگان لیفت در تمام روزهای هفته، غیر از ایام تعطیل و تنها در مسیر میان خانه و محل کار بهره گیرند تا پس از یک ماه اشتغال و دریافت دستمزد، بتوانند هزینه رفت‌وآمد خود را تأمین کنند.

مدیران بالتیمور در نظر دارند مسئله حمل‌ونقل را که بزرگترین مانع بر سر راه ساکنان شهر برای اشتغال به‌شمار می‌رود، از میان بردارند که اولین اقدام در این راستا، بهره‌مندی کارمندان تازه‌کار از حمل‌ونقل رایگان خواهد بود، ضمن این‌که شهردار در نظر دارد ایده‌های بیشتری را برای کاهش نرخ بیکاری در آینده، به ویژه در زمینه عبور و مرور پیاده کند.

افزایش تقاضای حمل‌ونقل در بالتیمور

بهره‌مندی کارمندان بالتیمور از حمل‌ونقل رایگان شرایط خاصی را می‌طلبد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به فعالیت ۳۲ ساعته افراد در طول هفته اشاره کرد و در نتیجه، همه کارکنان جدید نمی‌توانند از این خدمات بهره‌مند شوند. از سوی دیگر، نهادهای کاری باید گواهی اشتغال به کار برای افراد صادر کنند، ضمن این‌که تاریخ آغاز فعالیت کارمندان نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار خواهد بود. از سوی دیگر، مدیران شهر در نظر دارند شهروندانی را که به علت شیوع بیماری کرونا شغل خود را از دست داده‌اند نیز از خدمات جدید حمل‌ونقل بهره‌مند کنند تا از این طریق، بار اقتصادی تحمیل شده بر دوش آن‌ها را تا حد زیادی کاهش دهند و یک بار دیگر، این افراد را به فعالیت در مراکز کاری سوق دهند.

حمل‌ونقل رایگان؛ ابتکار شهر آمریکایی برای کارمندان تازه‌کار

چنین پیش‌بینی شده است که طرح حمل‌ونقل رایگان، بیش از ۳۰۰ نفر از ساکنان شهر را پوشش دهد که البته، شهردار از اعمال اقدامات بیشتر در راستای بهبود وضعیت عبور و مرور و در نتیجه، کاهش نرخ بیکاری در میان مردم خبر داده است.

بدون شک، تردد ایمن در مسیر بین محل کار و منزل می‌تواند ساکنان بالتیمور و حتی حومه‌های اطراف آن را به آغاز فعالیت‌های کاری، پس از رکود ناشی از انتشار ویروس کرونا سوق دهد و در ضمن، بهره‌مندی از وسایل حمل‌ونقل رایگان و حس برابری را در میان آنان افزایش دهد. نکته جالب توجه در مورد طرح جدید حمل‌ونقل رایگان بالتیمور این است که شرکت لیفت که از معتبرترین و ایمن‌ترین شرکت‌های حمل‌ونقل سراسر آمریکا به حساب می‌آید، مسئولیت تأمین خودروها را به عهده گرفته است و در نتیجه، ساکنان شهر می‌توانند با اطمینان خاطر کافی به رفت‌وآمد در نقاط مختلف شهر بپردازند و به انجام حرفه مورد علاقه خود مشغول شوند.

گزارش‌ها حاکی است که تقاضای وسایل حمل‌ونقل عمومی در میان مردم بالتیمور همه روزه در حال افزایش است؛ چرا که شهروندان بسیاری از داشتن خودروهای شخصی محروم هستند و همین امر، تبعات منفی اجتماعی، اقتصادی، اشتغال و حتی تحصیل زیادی را در پی داشته است.

حمل‌ونقل رایگان؛ ابتکار شهر آمریکایی برای کارمندان تازه‌کار

کد خبر 568094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.