اهمیت تشکیل هیئت‌های اندیشه‌ورز در مسائل فرهنگی

عضو شورای اسلامی شهر اهواز گفت: ذیل کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر برای بررسی مسائل فرهنگی و اجتماعی، هیئت‌های اندیشه‌ورز تشکیل می‌شود.

محمدحسین ملایی‌زمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در موضوعات فرهنگی پیچیدگی‌های زیادی وجود دارد، در اهواز این پیچیدگی بیشتر است؛ به این صورت که معادل جمعیت این کلان‌شهر، نظر فرهنگی وجود دارد و به راحتی می‌توان موضوعات مختلف را مطرح کرد.

وی افزود: بر اساس توانمندی و بودجه‌ای که در این زمینه دیده شده است و در اختیار مدیریت شهری قرار دارد، در ابتدا باید بر اساس اولویت‌های موجود در شهر برای سال جاری اقدام شود و اگر این توانمندی وجود داشت به موضوعات دیگر پرداخته شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اهواز ادامه داد: در قدم اول موضوعات فرهنگی به پنج دسته تقسیم و پنج گروه نیز در کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی تشکیل شد که هر کدام متولی یکی از اولویت‌ها شده‌اند، به طور مثال یکی از اولویت‌های این کمیسیون ورزش است که شامل تمام حوزه‌ها از جمله احیای زمین‌های ورزشی، ورزش بانوان، ورزش محلات و سایر موارد است.

وی تاکید کرد: دلیل این تقسیم‌بندی‌ها این است که تمام اعضای کمیسیون به یک مسئله توجه نکنند و برخی مسائل مغفول بماند، هر کدام از اعضا پیگیری یک اولویت را عهده‌دار شده‌اند و با قطعی شدن این تقسیم‌بندی‌ها، موارد لازم به مناطق شهرداری ابلاغ می‌شود تا اقدامات لازم انجام شود و گزارش روند پیشرفت کار به کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر ارسال شود.

ملایی‌زمانی ادامه داد: در قدم دوم نیز هفته آینده کارگروه‌ها و هیئت‌های اندیشه‌ورز بر اساس اولویت‌های فرهنگی شورای اسلامی شهر تشکیل خواهد شد تا با همکاری معاونت فرهنگی و مسئولان فرهنگی مناطق به بررسی موضوعات فرهنگی اجتماعی پرداخته شود تا شناسایی آنها با کمترین هزینه و بهترین کیفیت انجام شود.

وی اضافه کرد: بررسی موضوعات فرهنگی توسط کارگروه‌ها، هیئت‌های اندیشه‌ورز و مسئولان فرهنگی شهرداری منجر به ایجاد دغدغه در مدیریت شهری می‌شود تا با یک سازماندهی مناسب اقدامات لازم انجام شود.

عضو شورای اسلامی شهر اهواز با اشاره به اینکه سلامت بانوان سبب سلامت جامعه می‌شود، خاطرنشان کرد: ورزش بانوان یکی از اولویت‌های کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر است و به دنبال این هستیم که در هر منطقه از سه زمین احیا شده حداقل یک زمین ورزشی ویژه بانوان باشد تا آنها بتوانند به راحتی از این زمین‌ها استفاده کنند.

کد خبر 568070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.