نصب تابلوهای شناسایی در میادین منطقه ۸ اهواز

مدیر منطقه هشت شهرداری اهواز گفت: برای جلوگیری از سردرگمی شهروندان تابلوهای شناسایی میادین در سطح این منطقه نصب شده است.

محمدرضا قنواتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: شهری که خوب طراحی شده باشد به شهروندان خوشی و خرمی می‌بخشد و آنها را به محیط شهر علاقه‌مند می‌کند و آنها نیز به واسطه همین علاقه‌مندی، در نگهداری شهر کوشا می‌شوند، اما طراحی شهر و رنگ و نگارها باید با خواسته‌های شهروندان هماهنگ و برای آنها قابل قبول باشد.

وی با بیان اینکه تابلوهای شهری که برای راهنمایی شهروندان در سطح شهر نصب می‌شود در زیباسازی فضا و یا اختلال در سیمای بصری شهر نقش زیادی دارد، افزود: طراحی درست و با برنامه‌ریزی می‌تواند علاوه بر این که باعث زیبایی شهر می‌شود، نقش راهنمایی شهروندان را نیز به درستی ایفا کند.

مدیر منطقه هشت شهرداری اهواز ادامه داد: در همین راستا تمام تابلوهای شناسایی میادین در سطح منطقه تعویض و تابلوهای جدید نصب شد تا علاوه بر بازگشتن زیبایی به منطقه، از سردرگمی شهروندان به‌ویژه افرادی که با معابر منطقه آشنایی ندارند، جلوگیری شود.

وی خاطرنشان کرد: یکی از نکات مهمی که در نصب تابلوهای شناسایی میادین رعایت شد، این بود که تابلوها اختلال بصری ایجاد نکند و در نقطه و اندازه مطلوب نصب شود.

نصب استیکرهای پیام شهروندی در ایستگاه‌های اتوبوس منطقه

قنواتی ادامه داد: آموزش‌های شهروندی باعث ارتقای سطح فرهنگ و در نتیجه جلب مشارکت شهروندان برای کمک به مدیریت شهری می‌شود که در نهایت نگهداری و توسعه مطلوب شهر را در پی خواهد داشت.

وی افزود: مشارکت شهروندان در مدیریت شهری و رسیدن به توسعه نقش مهمی دارد، با این حال آن دسته از شهروندانی که تمایلی به مشارکت ندارند می‌توانند تنها به وسیله حفظ و نگهداری اموال دولتی و شهر، در مدیریت شهری سهیم باشند، این کار نیاز به هیچ‌گونه فعالیتی ندارد.

مدیر منطقه هشت شهرداری اهواز ادامه داد: برای ترغیب شهروندان در مشارکت با مدیران شهری در جهت رسیدن به شهر و منطقه‌ای ایده‌آل و همچنین توسعه شهری، پیام‌های شهروندی آماده و در ایستگاه‌های اتوبوس خیابان امام خمینی (ره) شرقی نبش «صد دستگاه» به سمت پل شهید هاشمی نصب شد؛ البته محتوای این پیام‌ها بسیار دقیق، مناسب با قشر مخاطب و قابل فهم تنظیم شده است.

کد خبر 568069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.