ارتباط بین طول انگشت افراد و ابتلا به نوع شدید بیماری کووید-۱۹

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که بلندتر بودن انگشت اشاره نسبت به انگشت حلقه، نشان دهنده خطر ابتلا به نوع شدید بیماری کووید-۱۹ است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، به طور کلی مردان به دلیل سطح بالاتر تستوسترون قبل از تولد، انگشت حلقه بلندتری نسبت به انگشت اشاره دارند؛ در حالی که این موضوع در میان زنان به دلیل سطوح بالاتر استروژن برعکس است. محققان معتقدند که یکی از شاخص‌های تستوسترون پایین، کوتاه‌تر بودن انگشت کوچک نسبت به انگشت وسط است.

گروهی از محققان با بررسی طول انگشتان به ارتباط بین تستوسترون و شدت بیماری کووید -۱۹ نگاهی دقیق داشته‌اند. نتایج مطالعه انجام شده حاکی از این است که طول انگشتان می‌تواند احتمال بروز نوع شدید بیماری کووید -۱۹ و بستری شدن در بیمارستان به دلیل ابتلاء به این بیماری را مشخص کند. در این مطالعه مشخص شد که بلندتر بودن انگشت اشاره نسبت به انگشت حلقه، نشان دهنده خطر ابتلاء به نوع شدید بیماری کووید -۱۹ و بستری شدن در بیمارستان است.

همچنین محققان به این نتیجه رسیدند که انگشت کوچک بیماران بستری شده در بیمارستان که به بیماری کووید -۱۹ مبتلا بودند، در مقایسه با دیگر انگشتان کوتاه‌تر است که نشان‌دهنده تستوسترون پایین در دوران بلوغ است. به نظر می‌رسد مردان مبتلا به بیماری کووید -۱۹ که در بیمارستان بستری می‌شوند، تستوسترون بسیار پایین و استروژن بالایی دارند. لازم است مطالعات بیشتری در این زمینه صورت بگیرد تا نتایج به دست آمده تأیید شود.

کد خبر 568045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.