استفاده رایگان از دوچرخه‌ برای شهروندان چک

شهر برنوی چک یکی از برگزارکنندگان مسابقه ملی سالانه با عنوان "تا محل کار دوچرخه‌سواری کن" است. شهرداری برای تشویق شهروندان خود به سبک زندگی سالم‌تر و سهولت برای حضور در رقابت، به ساکنان این امکان را می‌دهد که دو بار در روز به مدت ۳۰ دقیقه از دوچرخه اشتراکی رایگان استفاده کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مسابقات ملی دوچرخه‌سواری جمهوری چک از ساکنان دعوت می‌کند تا ماشین‌های خود را کنار بگذارند و با روشی فعال‌تر به محل کار سفر کنند. دوچرخه‌سواران سراسر کشور به صورت انفرادی یا تیم‌های حداکثر پنج‌نفره شرکت می‌کنند تا حداکثر کیلومتر ممکن را در ماه می طی کنند.

افرادی که فرصت استفاده از دوچرخه خود را ندارد، می‌توانند از دوچرخه‌های اشتراکی استفاده کنند. به منظور ارتقای سفر اشتراکی و همچنین دوچرخه‌سواری، امکان کرایه دوچرخه دو بار در روز به مدت نیم ساعت رایگان فراهم آمده است.

شهردار توضیح داد که طبق تحقیقات، سفرهای درون‌شهری معمولاً تا ۱۵ دقیقه طول می‌کشد. بنابراین ۳۰ دقیقه زمان مناسبی است تا فرد به مقصد مورد نظر خود برسد و مکان خوبی برای پارک پیدا کند.

استفاده رایگان از دوچرخه‌ برای شهروندان چک

ساکنان برنو برای استفاده از سرویس رایگان، باید اپلیکیشن موبایل ارائه دهنده اشتراک دوچرخه را دانلود و سپس ثبت‌نام کنند. اگر دوچرخه‌سواران می‌خواهند سفری بیش از ۳۰ دقیقه داشته باشند، تنها باید در پایان سفر مابه‌التفاوت آن را بپردازند.

توجه به این نکته مهم است که این فرصت جدید نه‌تنها به نفع ساکنان برنو خواهد بود، بلکه برای شهرداری نیز منفعت خواهد داشت، زیرا اطلاعات حیاتی را در مورد عادات دوچرخه‌سواری شهروندان به دست می‌آورد. با استفاده از یافته‌های به دست آمده، شهر برنو می‌تواند زیرساخت دوچرخه‌سواری خود را بهبود ببخشد.

کد خبر 568035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.