۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۶:۲۷
سایه بی‌رونقی بر صنعت ورزنه

شهرک صنعتی ورزنه در شرایط فعلی نیازمند حمایت دولت برای جذب سرمایه‌گذاران و کارآفرینی جهت احداث کارگاه‌های تولیدی است تا شاهد کاهش بیکاری جوانان در این منطقه باشیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بیکاری بزرگ‌ترین معضل جوانان است که با همراهی و همکاری مسئولان ذی‌ربط می‌توان به رفع این معضل و اشتغال‌آفرینی کمک کرد، در این راستا شهرک صنعتی ورزنه با جذب سرمایه‌گذران و تشویق و حمایت مسئولان از کارآفرینان برتر موجب تبدیل این مکان به شهرکی تخصصی در آینده می‌شود که می‌تواند کارگاه‌های تولیدی بسیاری را در خود جای دهد و موجب جذب جوانان جویای کار و اشتغال‌زایی آنها در سال تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین شود، این در حالی است که سالیان طولانی است که از عمر این شهرک می‌گذرد، اما هنوز یک کارگاه یا کارخانه در آن مستقر نشده و شروع به کار نکرده است، باید فکر اساسی برای آماده کردن زیرساخت و تشویق سرمایه‌گذاران انجام شود، در واقع ضروری است که به تشویق سرمایه‌گذاران اقدام شود و زیرساخت‌های لازم برای تحقق این امر توسط مدیریت شهری در دستور کار قرار گیرد.

لزوم نگاه ویژه مسئولان به شهرک صنعتی ورزنه

سعید حیدری‌زاد، رئیس شورای اسلامی شهرستان ورزنه در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به اینکه ورزنه شهری پویا است، اظهار می‌کند: شهرک صنعتی ورزنه در پنج کیلومتری این شهر قرار دارد، این شهرک ظرفیت بالایی برای استقرار واحدهای تولیدی و ایجاد اشتغال جوانان دارد، ضروری است که مسئولان برای استقرار واحدهای تولیدی در این شهرک صنعتی و کاهش بیکاری در این منطقه نگاه ویژه‌ای داشته باشند.

وی با بیان اینکه در جلسه‌هایی در استانداری از سرمایه‌گذاران درخواست شده بود که در این شهرک برای مستقر شدن واحدها تولیدی سرمایه‌گذاری کنند، ادامه می‌دهد: با تعدادی از سرمایه‌گذاران برای مشارکت در این بخش صحبت شده بود، اما آن‌ها به دلیل اینکه درجه عملکردشان با درجه شهرک صنعتی ورزنه تطبیق ندارد، نمی‌توانند در این شهرک سرمایه‌گذاری کنند.

رئیس شورای اسلامی شهرستان ورزنه تصریح می‌کند: بعضی از ارگان‌های دولتی باید در این بخش مشارکت داشته باشند تا این شهرک برای استقرار کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی فعال شود، اگر سرمایه‌گذاران بخواهند در این شهرک فعالیت کنند، باید برنامه‌ریزهای لازم از سوی مسئولان انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی بالاترین نرخ بیکاری در استان اصفهان وجود دارد، می‌گوید: در حال حاضر نرخ بیکاری در استان اصفهان ۴۰ درصد است و بسیاری از افراد جویای کار در استان‌های دیگر کار می‌کنند، در گذشته شغل‌های کشاورزی و دامداری در استان رونق زیادی داشت، اما امروزه به دلیل کم‌آبی این شغل‌ها وجود ندارد و کاهش یافته است.

حضور کارآفرینان برتر نیازمند رفع موانع است

حیدری‌زاد تاکید می‌کند: استقرار کارگاه‌های تولیدی در شهرک ورزنه باعث ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری جوانان این شهر شده است و به دنبال آن آسیب‌های اجتماعی نیز کاهش خواهد یافت، از مدیرکل استانداری و منابع طبیعی تقاضا داریم که برای پیگیری این مسئله تصمیم‌های لازم را بگیرند.

وی با بیان اینکه حضور کارآفرین‌های برتر و جذب سرمایه‌گذاران در این شهرک صنعتی نیازمند رفع موانع و جلوگیری از مانع‌تراشی‌های مسئولان است، اظهار می‌کند: تعدادی از سرمایه‌گذاران برای مشارکت و ایجاد کارگاه تولیدی در این شهرک صنعتی درخواست تسهیلات بانکی داشتند، اما با موانع تراشی اجازه انجام این کار به سرمایه‌گذار داده نشده است.

رئیس شورای اسلامی شهرستان ورزنه خاطرنشان می‌کند: اداره محیط زیست نیز با مانع‌تراشی از حضور تعدادی از سرمایه‌گذاران در این شهرک جلوگیری کرده است، بعضی از سرمایه‌گذاران نیز اعلام کردند که گرید صنعتی آنها با گرید شهرک به دلیل آلودگی هم‌خوانی ندارد.

حیدری‌زاد با تاکید بر اینکه حجم بالای آلایندگی‌ها در شهر میبد دیده می‌شود، می‌افزاید: در پنج کیلومتری قم حدود ۲۰۰ کارخانه گچ فعال است و در اصفهان نیز فعالیت کارخانه‌های کوره آجرپزی همچنان ادامه دارد، به نظر می‌آید استقرار چند واحد تولیدی در شهرک صنعتی ورزنه با احتمال یک یا دو درجه اختلاف گرید، باعث ایجاد آلودگی در شهر ورزنه نخواهد بود و باید با مانع‌تراشی‌ها برای استقرار شرکت‌ها در شهرک صنعتی ورزنه مقابله کرد.

صنعت و گردشگری؛ جایگزین بهینه‌ای برای توسعه شهر

وی با بیان اینکه آلودگی دو واحد صنعتی و دو کارخانه بیشتر از آلایندگی تالاب نیست، ادامه می‌دهد: در چند سال اخیر به علت نبود مسئولیت و مدیریت برنامه آب تالاب خشک شده است و شاهد بروز انواع بیماری‌ها و سرطان و ریزگردها در هوای اصفهان هستیم و در کل خشکی تالاب اکوسیستم این منطقه را بهم ریخته است.

رئیس شورای اسلامی شهرستان ورزنه تصریح می‌کند: مسئولان محیط زیست آگاه هستند اگر تالاب بدون آب باشد اکوسیستم منطقه بهم می‌ریزد، همچنین شهروندان شهرک ورزنه خواستار رسیدگی مسئولان ذی‌ربط محیط زیست به این منطقه هستند.

وی در خصوص رایزنی این مسئله با شورای اسلامی شهر اصفهان، می‌گوید: از مدیریت شهری درخواست شده است که در این منطقه اقدامات، تحقیقات اجتماعی و حمایت‌های لازم را برای اشتغال‌آفرینی به ویژه برای جوانان انجام دهند؛ به این دلیل که امروز صنعت و گردشگری می‌تواند جایگزین بهینه‌ای برای توسعه شهر ورزنه باشد.

حیدری‌زاد تاکید می‌کند: مسئولان شورای اسلامی شهر ورزنه هر روز نمی‌تواند برای پیگیری این مسئله به استانداری تردد داشته باشد، درخواست داریم استاندار اصفهان به جذب سرمایه‌گذار با معافیت مالیاتی در شهرک صنعتی ورزنه کمک کند.

رئیس شورای اسلامی شهرستان ورزنه با تاکید بر اینکه در حال حاضر حدود ۱۰۰ واحد تولیدی می‌توانند در این مکان مستقر شوند، اظهار می‌کند: امروز ایجاد شغل برای جوانان کار سختی نیست و دولت‌مردان می‌توانند برای مشارکت و استقرار کارخانه‌ها، سرمایه‌گذار جذب کنند. بدون شک استقرار تعدادی کارخانه و واحد تولیدی می‌تواند اشتغال‌آفرینی برای جوانان بیکار را به همراه داشته باشد.

کد خبر 568016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.