آخرین وضعیت پرونده‌های قضائی شرکت‌های دانش‌بنیان اعلام شود

رئیس کل دادگستری استان تهران مدیران واحدهای قضائی و ستادی را مکلف کرد تا ضمن اعلام گزارش و گردش‌کار پرونده‌های قضائی مربوط به شرکت‌های دانش‌بنیان، آخرین وضعیت رسیدگی آنها را اعلام کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی القاصی‌مهر از تعیین هفت گام اجرایی در قالب برنامه عملیاتی «حمایت حقوقی، قضائی و پشتیبانی از تولید و سرمایه‌گذاری مشروع» در راستای تحقق شعار سال مبنی بر «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» خبر داد.

وی حمایت قضائی از چرخه تولید را یکی از محورهای اساسی فعالیت مجموعه قضائی استان تهران در سال جاری عنوان کرد و در عین حال لزوم ایفای نقش توسط بخش‌های مختلف در دادگستری استان تهران برای تحقق شعار سال را ضروری دانست.

رئیس کل دادگستری استان تهران یکی از راهبردهای شورای برنامه‌ریزی دادگستری کل استان تهران را تحقق سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی در قوه قضائیه دانست و در عین حال با اشاره به تعیین هفت گام اجرایی به‌منظور تحقق برنامه یاد شده، اظهار کرد: این برنامه متشکل از هفت گام اجرایی اعم از «ارتقای کارگروه‌های تخصصی حقوقی و قضائی ستاد»، «بازدیدهای میدانی از واحدهای صنعتی»، «تشکیل شعبه ویژه رسیدگی به پرونده‌های له یا علیه واحدهای تولیدی»، «حل و فصل مشکلات حقوقی و قضائی شهرک‌های صنعتی»، «الزام بانک‌ها به اعمال بسته‌های حمایتی با رعایت ضوابط مربوطه»، «آسیب‌شناسی قوانین و مقررات موجود» و «شناسایی موانع تولید و صدور دستورات قضائی جهت رفع آن‌ها» است.

القاصی‌مهر با صدور دستوری خطاب به مدیران واحدهای قضائی و ستادی دادگستری کل استان تهران برای حمایت از چرخه تولید، گفت: همه مدیران واحدهای قضائی و ستادی دادگستری کل استان تهران موظفند نسبت به اعلام آمار و اطلاعات شرکت‌های دانش‌بنیان موجود در واحد قضائی مربوطه با ذکر دقیق مشخصات به حوزه ریاست دادگستری کل استان تهران اقدام کنند.

رئیس کل دادگستری استان تهران به مدیران واحدهای قضائی و ستادی دادگستری کل استان تهران مأموریت داد تا چنانچه در رسیدگی به پرونده‌های شرکت‌های دانش‌بنیان، با هر نوع مشکل، آسیب، خلاء قانونی، قضائی و اجرایی یا مقررات و فرایندهای آسیب‌زا مواجه شدند، جزئیات کامل این مشکلات و آسیب‌ها همراه با راهکارها و تدابیر، برای بررسی و حل به حوزه ریاست دادگستری کل استان تهران اعلام شود.

به گزارش ایمنا، شرکت‌های دانش‌بنیان بر اساس ماهیت و فعالیت‌شان، به دو گروه شرکت‌های دانش‌بنیان تولیدی و نوپا دسته‌بندی شده و دانش‌بنیان‌های نوپا یا تولیدی نیز بر اساس نوع فعالیت، پیچیدگی و اهمیت فناورانه در سه گروه نوع یک، نوع دو یا نوع سه جای می‌گیرند.

همچنین از میان شش هزار و ۳۵ شرکت دانش‌بنیان، بیشترین حجم از این کسب و کارها به دانش‌بنیان‌های تولیدی نوع دو با سه هزار و ۲۸۹ شرکت اختصاص دارد و از جمع این کسب و کارها، ۵۴ درصد از فعالیت‌های فناورانه به این گروه اختصاص دارد. همچنین شرکت‌های دانش‌بنیان نوپا نوع دو با تعداد ۱۵۸۰ شرکت، سهم ۲۶ درصدی از زیست‌بوم نوآوری و فناوری را به خود اختصاص داده‌اند.

کد خبر 567972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.