۲۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۰
قیمت سیمان افزایش نداشته است

مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت با تکذیب خبر افزایش قیمت سیمان، گفت: به‌اندازه کافی سیمان در کشور وجود دارد و هر هفته نیز حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن در بورس کالا عرضه می‌شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، سیف‌الله امیری اظهار کرد: اکنون مشکل یا کمبودی بابت عرضه سیمان وجود ندارد که منجر به افزایش قیمت آن شود.

وی تصریح کرد: قیمت سیمان همان نرخی است که در سال گذشته بوده و ماهانه یک میلیون و ۲۵۰ هزار تا یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن سیمان در بورس کالا عرضه می‌شود که گاهی اوقات ۸۳۰ تا ۹۰۰ هزار تقاضا وجود دارد و ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تن سیمان در بورس کالا بدون تقاضای خرید باقی می‌ماند.

مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت خاطرنشان کرد: شرایط را طوری فراهم کرده‌ایم که همه بتوانند سیمان خریداری کنند و مشکلی از لحاظ خرید در بورس نداشته باشند، بنابراین شایعه گران شدن سیمان کذب محض است.

امیری افزود: ممکن است قیمت‌ها در بورس کالا به علت کم و زیاد شدن قیمت پایه، نوسان داشته باشد، برای مثال در سال گذشته قیمت سیمان تا ۲۹ هزار تومان رسید، اما دوباره کاهش یافت و اکنون روی قیمت ۲۷.۵ تا ۲۸ هزار تومان در بورس عرضه می‌شود که به‌مرور زمان با توجه به افزایش عرضه در بورس به‌طور یقین قیمت‌ها کاهش پیدا می‌کند.

وی گفت: قیمتی که به‌دست مصرف‌کننده می‌رسد، به‌طورمعمول با احتساب ارزش‌افزوده و هزینه‌های حمل، بین ۳۴ تا ۴۰ هزار تومان است و اینکه گفته شده قیمت سیمان ۶۰ هزار تومان است، واقعیت ندارد.

کد خبر 567959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.