۲۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۶
پیشرفت بیت کوین در مدل UTXO

چارلز هاسکینسون (Charles Hoskinson)، بنیانگذار کاردانو (Cardano)، گفت: بیت کوین (Bitcoin) در مدل UTXO خود به دلیل قابلیت برنامه ریزی محدود، مسیر زیادی نرفته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اتریوم (Ethereum) که در حال حاضر نیروی پیشرو در فضای مالی غیرمتمرکز (DeFi) است، از مدل مبتنی بر حسابی استفاده می‌کند که دارایی‌ها را به عنوان موجودی نشان می‌دهد. از این رو، کاربران می‌توانند تا حدی از حساب‌های خود به جای خرج کردن کل موجودی استفاده کنند. ویتالیک بوترین(Vitalik Buterin)، یکی از بنیانگذاران اتریوم، به جای UTXO، مدل مبتنی بر حساب کاربری را انتخاب کرد. زیرا از محدودیت‌های بیت کوین ناامید شده بود.

در یک موضوع که توسط هاسکینسون بازنشر شده است، کاربر توئیتر، Sooraj، استدلال می‌کند که معماری EUTXO نسبت به مدل مبتنی بر حساب اتریوم برتری دارد. مدل دومی دارای سطح بسیار بزرگ‌تری برای حمله است. زیرا دو یا چند طرف قادر به کنترل داده‌های مشابه هستند. مدل EUTXO درجه بالایی از موازی بودن و مقیاس پذیری را ارائه می‌دهد.

این همان چیزی است که به گفته هاسکینسون، توسعه دهندگان اتریوم اساساً از آن غافل هستند. بنیانگذار کاردانو می‌گوید که ساتوشی ناکاموتو (Satoshi Nakamoto)، مدل مبتنی بر حساب را به دلیل کاستی‌های آن رد کرد.

Input Output ادعا می‌کند که هدف ترکیب بهترین‌های هر دو دنیا با EUTXO بوده است. اکنون، توسعه‌دهنده Cardano می‌خواهد روی ۱۳ سال دانش و آزمایش با EUTXO سرمایه‌گذاری کند. همانطور که توسط U.Today گزارش شده است، مدل حسابداری کاردانو به دلیل مشکل همسانی پس از شروع ناموفق صرافی غیرمتمرکز مین سوآپ (Minswap) مورد بررسی قرار گرفت. Input Output روشن کرد که اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز (dApp) مبتنی بر Cardano به یک تراکنش در هر بلوک محدود نمی‌شوند، اما EUTXO امکان خرج کردن یک خروجی تراکنش را تنها یک بار می‌دهد.

کد خبر 567938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.