ضرورت توجه به اقتصاد دانش‌بنیان در مدیریت شهری

عضو شورای اسلامی شهر مشهد گفت: مدیریت شهری مشهد نیز بر اساس سیاست‌های کلان ابلاغی مبنی بر توجه جدی به اقتصاد دانش‌بنیان، حمایت لازم از مجموعه‌های علمی و دانش پایه را باید داشته باشد که البته در مدیریت شهری مجموعه‌هایی در حمایت از نوآوری فعال شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سال ۱۴۰۱ تولید دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین نامگذاری شد و برای تحقق این شعار دستگاه‌های مختلف باید با یکدیگر همکاری کنند و برنامه‌های متعدد طراحی شود. شورای اسلامی شهر مشهد توجه ویژه‌ای به اقتصاد دانش‌بنیان دارد و اقدامات ضروری را انجام می‌دهد.

مجید دبیریان نیز در این خصوص اظهار کرد: شعار سال ۱۴۰۱، " تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین"، چراغ راهی است که توسط مقام معظم رهبری برافروخته شده است.

وی ادامه داد: این نامگذاری تنها برای امسال نیست، بلکه شروع حرکت جدیدی برای تمام دستگاه‌ها و توجه به اولویت‌های کشور است که شورای اسلامی شهر مشهد از مخاطبان مهم این شعار است و تحقق این شعار در گرو برنامه‌ریزی توسط تمام دستگاه‌ها است.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد تاکید کرد: مدیریت شهری مشهد نیز بر اساس سیاست‌های کلان ابلاغی مبنی بر توجه جدی به اقتصاد دانش‌بنیان، حمایت لازم از مجموعه‌های علمی و دانش پایه را باید داشته باشد که البته در مدیریت شهری مجموعه‌هایی در حمایت از نوآوری فعال شده است.

دبیریان افزود: اقدامات شورای اسلامی شهر و مدیریت شهری باید در تولید دانش‌بنیان و سرمایه‌گذاری خطرپذیر بیش از پیش گسترش یابد.

وی تاکید کرد: برنامه‌ریزی و کمک به پرورش استعدادها، کم کردن تشریفات دریافت مجوزها، توجه به کرامت نیروهای فعال در حوزه تولیدات دانش‌بنیان، حمایت مستقیم مادی و معنوی شرکت‌های دانش‌بنیان، پرهیز از شعارزدگی و تدوین برنامه‌های عملیاتی، کمک به فراهم کردن بازار فروش شرکت‌های دانش‌بنیان و فراهم کردن زمینه ملی شدن شرکت‌های موفق در این حوزه از جمله اقداماتی است که باید مورد توجه باشد.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد گفت: برای ناکام گذاشتن دشمن باید توجه به نقاط محروم و حاشیه شهر بیش از پیش مورد تاکید و توجه شورای اسلامی شهر و مدیریت شهری مشهد باشد.

کد خبر 567933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.