محصول دانش‌بنیان "هموژنایزر روتور استاتور" رونمایی شد

مراسم رونمایی از دستگاه هموژنایزر روتور استاتور، پروژه اجرا شده توسط یک شرکت هوشمند در مرکز رشد و کارآفرینی به‌عنوان نخستین محصول دانش‌بنیان دانشگاه در سال جدید با حضور سرپرست دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) برگزار شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره)، «ستار رضایی» درباره کارکرد دستگاه هموژنایزر روتور استاتور اظهار کرد: هموژنایزر جهت همگن‌سازی انواع مختلف مواد، خرد کردن و اختلاط در سطح نانومتری استفاده می‌شود. بسیاری از مدل‌های مختلف با استفاده از فناوری‌های فیزیکی برای اختلاط ایجاد شده‌اند از قبیل هموژنایزرهای مکانیکی روتور استاتور، آلتراسونیک، هموژنایزرهای تحت فشار که در ساخت امولسیون‌ها و ترکیبات در مقیاس نانومتری کاربرد دارد.

وی افزود: پروژه اجرا شده یک هموژنایزر مکانیکی از نوع روتور استاتور با تعداد دور ۲۴ هزار دور بر دقیقه است. نکته حائز اهمیت و متمایز کننده این دستگاه علاوه بر دور بسیار بالا، وجود کوپلینگ مغناطیسی در این هموژنایزر است. این کوپلینگ جهت ایجاد ایزولاسیون داخل و خارج راکتور، جلوگیری از خروج گازها و مواد فرار داخل آن از قبیل هگزان در نظر گرفته شده است. این سیستم قابلیت تحمل دمای تا ۱۰۰ درجه سانتی‌گراد، تحمل فشار ۵۰ بار و انتقال گشتاور تا هشت نیوتون متر را دارا است.

مدیرعامل این شرکت هوشمند: هموژنایزر ساخته شده را به جهت سرعت دورانی و خطی و وجود کوپلینگ مغناطیسی که قابلیت عملکرد آن را تا دما و فشارهای بالا ممکن می‌سازد می‌توان از نمونه‌های کم نظیر جهان و شرکت‌های مطرح عنوان کرد.

رضایی در پایان گفت: این محصول به سفارش پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران و در مدت چهار ماه مراحل شبیه‌سازی، طراحی، مدل‌سازی نمونه اولیه و ساخت نمونه نهایی آن انجام شده است.

کد خبر 567894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.