آخرین وضعیت بررسی تعرفه‌های پزشکی در سال ۱۴۰۱

معاون درمان وزارت بهداشت، آخرین وضعیت بررسی تعرفه‌های پزشکی در سال ۱۴۰۱ را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «سعید کریمی» درباره وضعیت تعرفه‌های پزشکی سال ۱۴۰۱، اظهار کرد: در شورای عالی بیمه عددهای مربوط به تعرفه‌های پزشکی سال جاری مصوب شده، اما ازآنجاکه هنوز ابلاغ نشده، نمی‌توانم اعداد و ارقام مربوط به آن را ذکر کنم؛ درعین‌حال مصوبات به سازمان برنامه‌وبودجه ارسال‌شده تا نهایی شده و برای هیئت دولت ارسال شود.

وی ادامه داد: طبق قولی که به ما داده‌اند، طی هفته جاری یا هفته آینده بحث تعرفه‌ها در هیئت دولت مطرح‌شده و تصمیم‌گیری می‌شود.

معاون درمان وزارت بهداشت تصریح کرد: پیشنهاد وزارت بهداشت هم درباره تعرفه‌ها متفاوت بوده است. البته ترکیب شورای عالی بیمه متشکل از نماینده وزارت بهداشت، سازمان نظام پزشکی، دبیر شورای عالی بیمه و نمایندگان بیمه‌ها است و در آنجا بحث افزایش تعرفه چکش‌کاری می‌شود.

کریمی با بیان اینکه درحال‌حاضر عدد افزایش تعرفه‌ها قطعی نیست و نمی‌توان درباره آن اظهارنظر کرد، گفت: اعداد نزدیک به افزایش ۲۸.۵ و ۳۰ درصد مطرح‌شده که البته هنوز قطعی نیست و باید منتظر تصمیم هیئت دولت بود.

وی گفت: باید توجه کرد که با توجه به افزایش بالای حقوق و دستمزد، بار بیمارستان‌ها بالا می‌رود؛ درنتیجه پیشنهاد افزایش تعرفه‌ها در حد ۲۸.۵ و ۳۰ درصد بوده است که قطعی نیست و تصمیم نهایی با هیئت دولت است.

به گزارش ایمنا، تعرفه‌های پزشکی همواره محل اختلاف جامعه پزشکی با دولت بوده است؛ اختلافی که به نظر می‌رسد نقطه پایانی ندارد. سال ۹۸ افزایش ۱۰ درصدی تعرفه‌ها در بخش دولتی و ۱۳ درصدی در بخش خصوصی از طرف دولت تصویب و ابلاغ شد، همچنین در سال ۹۹ تعرفه‌های پزشکی با رشدی ۱۵ درصدی همراه بود و در سال ۱۴۰۰ هم به گفته محسن مصلحی دبیر شورای عالی سازمان نظام پزشکی کشور، پیشنهاد سازمان نظام پزشکی کشور برای افزایش تعرفه‌های بخش خصوصی پزشکی با حداقل ۵۵ درصد بود که این میزان افزایش بر اساس شرایط اقتصادی جامعه تعیین شد؛ اما شورای عالی بیمه سلامت ۲۸.۵ درصد افزایش تعرفه را اعلام و هیئت‌وزیران هم این افزایش را تصویب کرد که بر این اساس، تعرفه خدمات تشخیصی و درمان در بخش‌های دولتی، عمومی غیردولتی، خیریه و بخش خصوصی به میزان ۲۸.۵ درصد برای امسال افزایش‌یافته‬ است.

کد خبر 567874

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.