تاثیر داروی فلووکسامین بر بیماری کووید-۱۹

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که مصرف داروی فلووکسامین، خطر ابتلا به نوع شدید بیماری کووید-۱۹ را کاهش می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، داروی «فلووکسامین» یک مهارکننده انتخابی بازجذب سروتونین است و معمولاً برای درمان اختلال وسواس فکری-عملی استفاده می‌شود و می‌تواند به عنوان درمان بی‌خطر بیماری کووید -۱۹ مورد استفاده قرار بگیرد. گروهی از محققان به منظور بررسی میزان تأثیرگذاری داروی فلووکسامین بر بیماری کووید -۱۹، مطالعه جدیدی انجام دادند و گروهی از افراد را بدین منظور ارزیابی کردند.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد اگر افرادی که در معرض ابتلاء به نوع شدید بیماری کووید -۱۹ هستند، اوایل دوره عفونت خود داروی فلووکسامین را مصرف کنند، خطر ابتلاء به نوع شدید بیماری تا تقریباً ۲۵ درصد کاهش پیدا می‌کند. متخصصان معتقدند که داروی فلووکسامین می‌تواند ابزار جزئی برای مبارزه با پاندمی کووید -۱۹ باشد.

به گفته محققان، برای افرادی که به درمان آنتی‌بادی مونوکلونال کرونا ویروس یا داروهای ضدویروسی مستقیم دسترسی ندارند، داروی فلووکسامین می‌تواند جایگزین مناسبی باشد که قادر است خطر ابتلاء به نوع شدید بیماری کووید -۱۹ را تا حدودی کاهش دهد. داروی فلووکسامین به صورت گسترده در دسترس است و در سال ۱۹۹۴ میلادی توسط سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) تأیید شده است. لازم است مطالعات بیشتری صورت بگیرد تا میزان تأثیرگذاری داروی فلووکسامین بر بیماری کووید -۱۹ به صورت دقیق مشخص شود.

کد خبر 567833

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.