افزایش قیمت دارو مربوط به تغییرات ارزی ۲سال گذشته است

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم‌پزشکی اصفهان گفت: دو سال پیش، ارز برخی اقلام دارویی از ترجیحی به نیمایی تغییر یافت و افزایش قیمت‌ها مربوط به دو سال گذشته است؛ تغییرات اتفاق افتاده در دولت سیزدهم شامل اقلام دارویی اندکی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمود اعتباری پیرامون افزایش قیمت برخی داروها اظهار کرد: دو سال پیش، ارز برخی از اقلام دارویی از ترجیحی به نیمایی تغییر یافته است و درحال‌حاضر شاهد افزایش قیمت‌ها هستیم.

وی با بیان اینکه افزایش قیمت‌ها مربوط به دو سال گذشته است، افزود: البته در دولت سیزدهم نیز تغییراتی پیرامون داروها رخ داده است، اما شامل اقلام دارویی اندکی می‌شود.

تلاش برای جبران تغییر قیمت‌ها توسط بیمه‌ها

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به علت افزایش قیمت داروهای تولید داخل، ادامه داد: داروهای ایرانی نیز درصدی از ارز را مصرف می‌کنند و مواد اولیه آن‌ها مشمول مصرف ارز است؛ بنابراین بخشی از تغییر قیمت‌ها در داروهای تولید داخل نیز مربوط به تغییر سیاست‌های ارزی است.

وی با بیان اینکه مذاکرات در حال انجام است تا براساس سیاست‌های دولت و سازمان غذا و دارو، تمام تغییر قیمت‌ها توسط بیمه‌ها جبران شود، خاطرنشان کرد: سازمان غذا و دارو و بیمه‌ها در حال آماده کردن زیرساخت‌ها برای اعمال قیمت‌ها و کاهش پرداخت از جیب مردم هستند تا هماهنگی‌ها به سرعت انجام شود و مردم کمترین مشکل را داشته باشند.

کد خبر 567804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.