ضامن وام ازدواج ۱۴۰۱ باید چه شرایطی داشته باشد؟+مبلغ وام ازدواج ایثارگران

معاون اعتباری شعبه مرکزی بانک ملت با بیان اینکه ابلاغ دستورالعمل وام ازدواج با مبلغ جدید به معنای آغاز پرداخت آن است، گفت: براساس دستورالعمل بانک مرکزی، حداکثر موعد بازپرداخت ۱۰ سال است.

محسن حدادی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: مبلغ ۱۲۰ میلیون تومان برای هر کدام از زوجین با شرایط عادی، ۱۵۰ میلیون برای شرایط خاص سنی، ۲۴۰ میلیون تومان برای ایثارگران و۳۰۰ میلیون نیز برای ایثارگران با شرایط خاص سنی در نظر گرفته شده است.

وی در رابطه با تعداد ضامن‌های وام ازدواج تصریح کرد: در صورتی که فرد یک ضامن با شرایط قابل قبول معرفی کند، برای اخذ وام ازدواج کفایت می‌کند. ضامن اگر کارمند باشد لازم است حداقل ۴۰ درصد خالص دریافتی وی تسهیلات وام را پوشش دهد.

معاون اعتباری شعبه مرکزی بانک ملت ادامه داد: استعلام‌هایی از طریق بانک مرکزی انجام می‌شود؛ همچنین با اعتبارسنجی که صورت می‌پذیرد، مشخص می‌شود که شخص اگر قبلاً وام گرفته یا ضامن شخص دیگری شده، تا چه میزان به تعهد خود عمل کرده است.

حدادی‌فر خاطرنشان کرد: پس از طی این مراحل با تأیید بانک مرکزی و تکمیل مدارک توسط متقاضی وام، امکان پرداخت وام ازدواج در مدت زمان مشخص شده‌ای وجود دارد.

وی گفت: ضامنی که شغل آزاد داشته باشد، لازم است در بانک مورد نظر، مجوز شغلی مناسب ارائه دهد و پس از تأیید می‌تواند ضامن شود.

این مسئول یادآور شد: بحث بر سر معرفی یک یا چند ضامن نیست؛ موضوع آن است که مستندات درآمدی ارائه شده از سوی این افراد تا چه میزان امکان پوشش وام دریافتی را داشته باشند.

کد خبر 567783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 30
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سعید IR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
    0 0
    وام ازدواج زامن مخوام کشاورزی