ورود روزانه ۷۰تن زباله به کارخانه پسماند

شهردار گلپایگان از ورود روزانه ۷۰تن زباله به کارخانه بازیافت خبر داد و گقت: از اردیبهشت‌ماه طرح جمع‌آوری زباله در تاریخ‌های زوج و فرد در سطح شهر گلپایگان اجرا می‌شود.

پیمان شکرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، از اجرای طرح جمع‌آوری زباله در تاریخ‌های زوج و فرد در سطح شهر گلپایگان از اردیبهشت‌ماه خبر داد و اظهار کرد: مزایای طرح ارتقای سطح بهداشت محیط محله‌ها، انباشت نشدن زباله در منازل و مخازن زباله سطح شهر، حذف بوی نامطبوع مخزن زباله‌ها و افزایش مراجعه کارکنان شهرداری در جمع‌آوری زباله‌های منازل است.

وی افزود: در حال حاضر شهروندان مجبور به نگهداری پسماند زباله در منزل هستند یا با بیرون گذاشتن زباله در مخازن سطح شهر، موجب دسترسی جوندگان و حیوانات به زباله‌ها و پخش زباله توسط حیوانات می‌شود.

شهردار گلپایگان خاطرنشان کرد: سال ۱۴۰۱، شهرداری گلپایگان طرح تفکیک زباله از مبدأ را اجرا و در این زمینه آموزش‌های لازم به شهروندان ارائه می‌کند.

شکرزاده با اشاره به بی‌مهری‌ها در راه‌اندازی کارخانه پسماند زباله گلپایگان، تاکید کرد: این پروژه پس از ۱۶ سال وقفه در سال ۱۴۰۰ به صورت آزمایشی راه‌اندازی و زباله‌های شهرستان به آن منتقل می‌شود.

وی با بیان اینکه در کارخانه پسماند زباله شهرستان، کود کمپوست تهیه می‌شود، تصریح کرد: از مهرماه ۱۴۰۱ کار توزیع کود کمپوست در بخش فضای سبز شهری و توزیع آن میان کشاورزان در دستور کار شهرداری قرار می‌گیرد.

شهردار گلپایگان با بیان این‌که اکنون ظرفیت پذیرش کارخانه پسماند زباله ۱۰۰ تن در روز است، گفت: در حال حاضر ۷۵ تن زباله به کارخانه منتقل می‌شود و پیش‌بینی افزایش پذیرش زباله در کارخانه پسماند برای سال‌های آینده متناسب با افزایش جمعیت شهرستان‌های گلپایگان و خوانسار، خواهد بود.

کد خبر 567779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.