۲۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۲
قرمز پوشی بازار رمزارزها

در تحلیل‌های پیشین در خصوص ناپایداری بیت کوین در محدوده ۴۳ هزار دلار توضیحاتی داده شد، حال به علت از دست دادن این محدوده پیش‌بینی می‌شود بیت کوین تا محدوده قیمت ۴۰ هزار دلار افت قیمت را تجربه کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بازار رمزارزها نوسان‌هایی را در ساعات گذشته پشت‌سر گذاشت که خلاصه آن را در زیر می‌خوانید:

نگاهی به تحولات امروز بازار ارزهای دیجیتال

بیت‌کوین (BTC): ۴۲ هزار و ۳۳۳ دلار

تغییرات: کاهش ۰.۷۹ درصدی

اتریوم (ETH): سه هزار و ۱۸۳ دلار

تغییرات: کاهش ۱.۹۱ درصدی

بایننس‌کوین (BNB): ۴۱۷ دلار و ۸۵ سنت

تغییرات: کاهش ۱.۸۸ درصدی

ریپل (XRP): ۰.۷۴۴ دلار

تغییرات: کاهش ۲.۵۵ درصدی

کاردانو (ADA): ۱.۰۱ دلار

تغییرات: کاهش ۱.۹۸ درصدی

سولانا (SOL): ۱۱۱ دلار و ۹۵ سنت

تغییرات: کاهش ۰.۵۷ درصدی

ترا (Tera): ۸۸ دلار و ۸۳ سنت

تغییرات: کاهش ۶.۱۵ درصدی

اوالانچ (Avalanche): ۹۰ دلار و ۷ سنت

تغییرات: کاهش ۴.۲۰ درصدی

دوج‌کوین (DOGE): ۰.۱۴۶ دلار

تغییرات: کاهش ۳.۴۹ درصدی

پولکادات (DOT): ۱۸ دلار و ۹۲ سنت

تغییرات: کاهش ۴.۰۹ درصدی

تحلیل تکنیکال بیت کوین

قرمز پوشی بازار رمزارزها

حمایت: ۴۰ هزار دلار

مقاومت: ۴۵ هزار دلار

پیش بینی: در تحلیل‌های پیشین در خصوص ناپایداری بیت کوین در محدوده ۴۳ هزار دلار توضیحاتی داده شد، حال به علت از دست دادن این محدوده پیش بینی می‌شود که بیت کوین تا محدوده قیمت ۴۰ هزار دلار افت قیمت را تجربه کند.

(سیگنالی در خصوص خرید و فروش نیست)

دامیننس

قرمز پوشی بازار رمزارزها

دامیننس بیت کوین: ۴۱.۹۳ درصد

  • دامیننس اتریوم: ۱۹.۹۵ درصد
  • دامیننس تتر: ۴.۲۹ درصد
  • دامیننس بی ان بی: ۳.۶۰ درصد
  • دامیننس یو اس دی کوین: ۲.۶۹ درصد
  • دامیننس کاردانو: ۱.۷۹ درصد
  • دامیننس سولنا: ۱.۸۹ درصد
  • دامیننس ریپل: ۱.۸۷ درصد

(منظور از دامیننس یک ارز دیجیتال، درصد سهم ارزش دلاری آن ارز در مقایسه با ارزش دلاری کل ارزهای دیجیتال در دنیا است. یعنی یک ارز دیجیتال چه میزان از سهم بازار را به خود اختصاص داده است، با توجه به تعریفی که از دامیننس داریم، وقتی می‌گوئیم دامیننس بیت کوین، در اصل درباره میزان تسلط بیت کوین صحبت می‌کنیم)

ارزش کل بازار رمز ارزها: هزار و ۹۱۸ میلیارد دلار

قرمز پوشی بازار رمزارزهاقرمز پوشی بازار رمزارزها

شاخص ترس و طمع بیت کوین امروز: ۳۲ واحد.

به طور کلی بازه عددی نمودار زیر بین صفر تا ۱۰۰ است و پنج وضعیت دارد که به توضیح آن‌ها می‌پردازیم.

قرمز پوشی بازار رمزارزها

(Extreme Fear) این عبارت مربوط به بازه صفر تا ۲۵ بوده و نشان دهنده وجود ترس شدید در بازار است.

(Fear) این عبارت نیز زمانی نشان داده می‌شود که عدد نمودار بین بازه ۲۵ تا ۵۰ بوده و بیانگر وجود ترس در بین سرمایه‌گذاران است.

(Neutral) این عبارت متناظر عدد ۵۰ در نمودار بوده و نشان دهنده برابر بودن میزان ترس و طمع در بازار است.

(Greed) زمانی که نمودار اعداد بین ۵۰ تا ۷۵ را نشان دهند به معنی طمع سرمایه گذاران برای سود بیشتر است.

(Extreme Greed) این آخرین وضعیت نمودار و مربوط به بازه ۷۵ تا ۱۰۰ است که نشان دهنده‌ی طمع شدید معامله‌گران است.

تغییرات شاخص ترس و طمع

قرمز پوشی بازار رمزارزها

اخبار بازار رمزارزها

الیزابت وارن: ارز دیجیتال حباب این دهه است

در یکی از برنامه‌های ان‎‎‎‎‎بی‎‎‎‎‎سی نیوز، الیزابت وارن، در ارتباط با ارزهای دیجیتال صحبت کرد. وی که پیش‌تر نیز مخالفت خود را با بازار ارزهای دیجیتال ابراز کرده‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎بود، این بار نیز آن را علنی کرد. او همچنان معتقد است که مانند حباب املاک و مستغلات، بازار ارز دیجیتال نیز یک حباب است که در این دهه شکل گرفته، اما خواهد ترکید. با این حال او معتقد است که در نهایت بازار ارزهای دیجیتال تحت نظارت و مقررات‌گذاری قرار خواهد گرفت و از این رو، ایالات متحده باید ارز دیجیتال ملی خود را ایجاد کند.

سرقت ۵۷۵ هزار دلار ارز دیجیتال از فردی سالخورده توسط جوان فلوریدایی

به گزارش تامپا بی تایمز، آرون دانیل موتا، کارشناس امنیت سایبری ۲۷ ساله از فلوریدا پس از سرقت ۵۷۵ هزار دلار ارز دیجیتال از یک قربانی سالخورده، در معرض اتهامات جنایی قرار گرفته است. موتا موفق شد در زمان نصب یک سیستم امنیتی در خانه قربانی ۶۱ ساله خود، یک کیف پول سخت‌افزاری ارز دیجیتال ترزور (Trezor) را به همراه رمز عبور آن به سرقت ببرد. ترزور و سایر کیف پول‌های سخت‌افزاری به مشتریان خود اجازه می‌دهند که تعداد زیادی از ارزهای دیجیتال را به صورت آفلاین ذخیره کنند. گفتنی است که این سارق روز جمعه با پرداخت وثیقه‌ای ۶۰ هزار دلاری از زندان آزاد شد.

مدیر ارشد گلکسی دیجیتال: بهای بیت کوین و اتریوم تا اواسط سال آینده دو برابر می‌شود

جیسون اوربان، رئیس بخش معاملاتی گلکسی دیجیتال (Galexy Digital) می‌گوید که رسیدن بیت کوین و اتر به اوج‌های قیمتی جدید، اجتناب‌ناپذیر است و هر کدام از ۲ ارز دیجیتال برتر بازار می‌توانند تا سه ماهه دوم سال ۲۰۲۳ رشد قیمتی ۱۰۰ درصدی داشته باشند. وی اظهار داشت: «اگر در ابتدای سال از من می‌پرسیدید می‌گفتم که بیت کوین را در سطح ۱۰۰,۰۰۰ دلاری و اتریوم را در محدوده ۶,۵۰۰ تا ۷,۰۰۰ دلاری می‌بینم. آیا فکر می‌کنم که باد در جهت مخالف برای آنان خواهد وزید؟ بله، به‌طور بالقوه این‌گونه است. اما آیا فکر می‌کنم که این موضوع اهمیتی دارد؟ خیر.

اوربان در ادامه گفت که اگر تا پایان سال ۲۰۲۲ این اتفاق رخ ندهد، دو برابر شدن قیمت اتر و بیت کوین می‌تواند در فصل نخست یا دوم سال آینده محقق شود.

سرنا ویلیامز: بیت کوین یک سرمایه‌گذاری بسیار قدرتمند است

سرنا ویلیامز، یکی از اسطوره‌ها و موفق‌ترین تینسورهای تاریخ با کش‌اپ (Cash App)، سرویس ارائه‌دهنده خدمات پرداخت شرکت بلاک (Block) وارد همکاری شده تا دسترسی مالی زنان و رنگین‌پوستان به بیت کوین را فراهم و تقویت کند. او از بیت کوین به‌عنوان رهبر صنعت ارزهای دیجیتال تمجید کرده و آن را یک سرمایه‌گذاری بسیار قدرتمند می‌داند. سرنا ویلیامز امیدوار است که این ابتکار به زنان و افراد رنگین‌پوست فرصت‌های بیش‌تر برای دسترسی به بیت کوین فراهم کند. این اسطوره تنیس که فاتح ۲۳ گرنداسلم است، همچنین خود را یک طرفدار مشتاق بیت کوین توصیف کرده و معتقد است که عرضه محدود ۲۱ میلیون واحدی این ارز دیجیتال، مهم‌ترین مزیت و برتری آن است.

بنیان‌گذار پی‌پل: بیت کوین می‌تواند ۱۰ تا ۱۰۰ برابر رشد کند

پیتر تیل (Peter Thiel)، هم‌بنیان‌گذار میلیاردر برنامه پرداختی پی‌پل، اخیراً گفته است که بیت کوین می‌تواند از قیمت کنونی خود بین ۱۰ تا ۱۰۰ برابر رشد داشته باشد. او در کنفرانس «بیت کوین ۲۰۲۲» در میامی آمریکا به فهرستی از افرادی که مانع رشد بیت کوین شده‌اند نیز اشاره کرد. به گفته او، وارن بافت، سرمایه‌گذار مشهور، بزرگترین دشمن بیت کوین است که مانع از رشد آن می‌شود و او را «پیرمرد جامعه‌ستیز شهر اوماها» خطاب کرد. او افزود که قصد دارد نام آنها را افشا کند تا بیت کوین بتواند از جایی که هست تا ده‌ها و صدها برابر رشد کند.

چارلز هاسکینسون: مدل حسابداری بیت کوین پیشرفت چندانی نداشته است

چارلز هاسکینسون، بنیان‌گذار کاردانو، در توئیت اخیر خود گفته بیت کوین به‌دلیل قابلیت برنامه‌ریزی محدود، در مدل خروجی خرج‌نشده تراکنش (UTXO) خود پیشرفت چندانی نداشته است. او مدل حسابداری خروجی خرج‌نشده تراکنش پیشرفته (EUTXO) را گام منطقی بعدی برای ارزهای دیجیتال می‌داند. به گفته او، این چیزی است که اتریوم از آن غافل شده و به‌جای این مدل از مدل مبتنی بر حساب استفاده کرده است. او افزود ساتوشی ناکاموتو، مخترع ناشناس بیت کوین، به‌دلیل مشکلاتی که مدل مبتنی بر حساب داشت، از مدل کنونی استفاده کرده است.

صرافی بایننس مجوز فعالیت در ابوظبی را دریافت کرد

صرافی بایننس مجوز فعالیت در شهر ابوظبی را دریافت کرده و این سومین تأییدیه قانونی این شرکت در خاورمیانه، پس از کشور بحرین و شهر دبی است. این مجوز فعالیت از سوی بازار جهانی ابوظبی به بایننس اجازه می‌دهد تا به‌عنوان یک کارگزار دارایی‌های دیجیتال فعالیت کند. بازار جهانی ابوظبی قصد دارد با ارائه مجوزهای بیشتر به شرکت‌های محلی و بین‌المللی، این شهر را به قطب اقتصاد و دارایی‌های دیجیتال تبدیل کند. علاوه بر بایننس، پیش‌تر صرافی FTX نیز مجوز فعالیت در دبی، دومین شهر بزرگ امارات پس از ابوظبی را دریافت کرده بود.

پیشنهاد ایلان ماسک به پذیرش دوج کوین برای خرید اشتراک توئیتر بلو

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، ایده فراهم‌کردن امکان تهیه اشتراک توئیتر بلو با پرداخت دوج کوین را مطرح کرده است. ماسک همچنین پیشنهاد اعطای تیک آبی احراز هویت به ثبت‌نام‌کنندگان این سرویس و حذف تبلیغات برای آنها را ارائه داده است. گفتنی است که ایلان ماسک اخیراً ۹.۱ درصد از سهام توئیتر را خریداری کرده و همچنین به هیئت‌مدیره این شبکه اجتماعی پیوسته است. بر اساس قرارداد آنها، ماسک نمی‌تواند بیشتر از ۱۴.۹ درصد از سهام این شرکت را در اختیار بگیرد.

رستورانی در آمریکا با تِم مجموعه بورد ایپ یات کلاب و پذیرش ایپ کوین راه‌اندازی شد

اخیراً رستورانی به نام بورد اند هانگری (BoredNHungry) در شهر لانگ بیچ آمریکا، با دکوری الهام‌گرفته از مجموعه بورد ایپ یات کلاب راه‌اندازی شده است و در این رستوران علاوه بر روش‌های پرداخت سنتی، می‌توان از توکن ایپ کوین و اتریوم نیز استفاده کرد. بورد اند هانگری، روز گذشته در مراسم افتتاحیه خود با جمعیت قابل‌توجهی از هواداران مجموعه بورد ایپ یات کلاب مواجه شد که ساعت‌ها در صفی طولانی منتظر مانده بودند. علاوه بر این، در این رستوران به دارندگان تأییدشده NFTهای دو مجموعه «بورد ایپ یات کلاب» و «میوتنت ایپ یات کلاب» غذای رایگان داده شده است.

کوین اولری: به‌زودی تریلیون‌ها دلار سرمایه به‌سمت ارزهای دیجیتال سرازیر می‌شود

کوین اولری، تاجر و سیاست‌مدار کانادایی، پیش‌بینی کرده است که تریلیون‌ها دلار به‌سمت ارزهای دیجیتال، به‌ویژه بیت کوین سرازیر خواهد شد. او پنج‌شنبه در کنفرانس «بیت کوین ۲۰۲۲» یک سخنرانی کلیدی ارائه کرد و همچنین گفت استخراج بیت کوین جهان را نجات خواهد داد.

اولری افزود: بر اساس تجربه خود در تجارت، سرمایه‌های عظیمی منتظر قانون‌گذاری در این حوزه هستند. اولری معتقد است قانون‌گذاری ارزهای دیجیتال چیز بدی نخواهد بود و افراد بیشتری وارد این حوزه‌ها خواهند شد.

نقشه بازار رمز ارزها

قرمز پوشی بازار رمزارزها

کد خبر 567768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.