استقلال صفر(۴) _ نساجی صفر(۵)/پایان قصه حذفی سرخابی‌ها

استقلال و نساجی از ساعتی قبل در استادیوم آزادی مقابل هم قرار گرفته‌اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در آخرین مسابقه مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی استقلال از ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه امشب دوشنبه _ بیست و دوم فرودین ماه _ در ورزشگاه آزادی میزبان نساجی شده که این مسابقه در نیمه دوم وقت‌های اضافه با تساوی بدون گل در جریان است.

یک چهارم نهایی جام حذفی

دیدار تیم‌های استقلال و نساجی مازندران

ورزشگاه: آزادی، تهران

تماشاگر: ۴۰ هزار نفر

گل‌ها: -

اخطار: مرتضی منصوری (دقیقه ۵- از نساجی) - عزیزبک آمانوف (دقیقه ۹۳- از استقلال) - رافائل داسیلوا (دقیقه ۱۰۴- از استقلال)

اخراج: -

استقلال تهران: علیرضا رضایی، روزبه چشمی (دقیقه ۱۱۵- رضا آذری)، رافائل سیلوا، عارف غلامی، وریا غفوری (دقیقه ۷۴- صالح حردانی)، ابوالفضل جلالی (دقیقه ۴۶- مهدی مهدی‌پور)، زبیر نیک‌نفس (دقیقه ۷۴- آرمان رمضانی)، جعفر سلمانی، سبحان خاقانی (دقیقه ۶۳- عزیزبک آمانوف)، کوین یامگا، امیرحسین حسین‌زاده (دقیقه ۱۱۵- رودی ژستد)

سرمربی: فرهاد مجیدی

نساجی مازندران: علیرضا حقیقی، سعید بیگی، رضا جعفری، ایوب کلانتری، کریم اسلامی، حامد شیری، صابر حردانی، مرتضی منصوری، حسن نجفی (دقیقه ۶۳- عرفان گل محمدی)، شاهین طاهرخانی، اکبر صادقی (دقیقه ۶۶- مهرداد عبدی)

سرمربی: ساکت الهامی

داور: امیر عرب‌براقی

شرح بازی:

استقلال بازی را بهتر از میهمان خود آغاز کرد اما نساجی هم نشان داد بی‌برنامه پا به میدان نگذاشته است. با گذشت زمان بازی به مساوات کشیده شد و شاگردان الهامی اعتماد به نفس بیشتری پیدا کردند. با این وجود توپی از خط دروازه‌ها نگذشت که دو تیم با تساوی بدون گل راهی رختکن شوند.

فرهاد مجیدی برای ۴۵ دقیقه دوم، مهدی‌پور را به بازی فرستاد تا بازی‌سازی تیم خود را تقویت کند. این تعویض ریتم آبی‌ها را هجومی کرد و حرکات آن‌ها در یک سوم دفاعی حریف افزایش یافت. در اواخر نیمه دوم تیم‌ها کمی محتاط‌تر شده و به نظر بدشان نمی‌آمد به دو وقت ۱۵ دقیقه‌ای اضافی تن دهند. در پایان تلاش دو تیم در نود دقیقه بی‌فایده بود تا بازی به وقت‌های اضافه برود.

نساجی در وقت‌های اضافی کمی شجاعانه‌تر پا به میدان گذاشت. با این حال در اواخر تایم دوم، این شاگردان مجیدی بودند که تنگه محاصره را روی دروازه حریف تنگ‌تر کردند.

دقایق حساس:

دقیقه ۲۴- حرکت بازیکنان نساجی و ضربه زمینی آن‌ها از پشت محوطه، تیرک عمودی استقلال را به لرزه درآورد.

دقیقه ۴۳- فرار یامگا روی پاس عمقی او را حقیقی در گوشه محوطه تک به تک کرد اما این مهاجم ترجیح داد به جای ضربه مستقیم، توپ را به درون محوطه بفرستد اما دیگر بازیکن استقلال در زدن ضربه سر ناکام بود.

دقیقه ۵۷- سبحان خاقانی با گام‌های بلند و سریع خود را از سمت راست به محوطه نساجی رساند اما شوت او پس از برخورد به پا علیرضا حقیقی به کرنر رفت.

دقیقه ۷۶- آمانوف با حرکت انفرادی به داخل هجده قدم نساجی زد. او پس ا چند رفت و برگشت صاحب توپ شد اما شوتش در چهارچوب نبود.

دقیقه ۸۰- ضربه سر رافائل سیلوا روی کرنر ارسالی به شکلی خطرناک عرض دروازه آبی‌ها را طی کرد و به اوت رفت.

دقیقه ۲+۹۰- شوت فنی حسین‌زاده را حقیقی از زیر طاق دروازه بیرون کشید.

دقیقه ۶+۹۰- شوت محکم حردانی در حالی که حقیقی ثابت مانده بود، به تیرک افقی دروازه برخورد کرد.

دقیقه ۱۱۷- استقلال روی ضربه سر آرمان رمضانی به گل رسید اما داور از آنجا که حقیقی پس از خروج سرنگون شد، گل را نپذیرفت که اعتراض آبی‌ها را به دنبال داشت.

دقیقه ۲+۱۲۰- نفوذ ژستد به خوبی انجام شد اما شوت او در چهارچوب نبود.

ضربات پنالتی:

استقلال و نساجی هر سه پنالتی نخست خود را تبدیل به گل کردند. پنالتی چهارم آبی‌ها را امانوف زد اما حقیقی مانع از ورود توپ به دروازه شد. نساجی دو پنالتی بعدی را تبدیل به گل کرد تا فاتح این مسابقه باشد.

نکات ویژه:

* حدود ۴۰ هزار هوادار خود را برای تماشا این مسابقه به ورزشگاه رسانده‌اند و بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کنار یکدیگر نشسته‌اند.

* حدود ۱۰ هزار طرفدار نساجی نیز درون استادیوم به چشم می‌خورد که در جایگاه پشت دروازه پرسپولیسی‌ها مستقر شده‌اند.

* در دقیقه ۶۹ عبدالکریم اسلامی که قصد داشت روی ارسال تند و تیز هم تیمی‌هایش ضربه سر بزند، نقش بر زمین شد اما با وجود آنکه معتقد به خطا پنالتی بود، داور تصمیم دیگری داشت. همین موضوع اعتراض شدید مهاجم نساجی را در پی داشت.

* در اواخر زمان قانونی نود دقیقه‌ای مسابقه کریم اسلامی که سعی داشت در موقعیت یک در مقابل یک از عارف غلامی عبور کند، نقش بر زمین شد ولی عرب براقی باز هم اعتقادی به پنالتی نداشت.

* مصدومیت پی در پی بازیکنان نساجی صدای اعتراض هواداران استقلال را درآورد.

* حمید سوریان به دعوت باشگاه نساجی از جایگاه ویژه این دیدار را به تماشا نشسته است.

* در واپسین دقایق استقلالی‌ها معتقد بودند روی کرنر ارسالی‌شان توپ به دست مدافع نساجی خورده که داور دستور به ادامه بازی داد.

* علیرضا حقیقی در وقت‌های اضافی دوم با چند حرکت آکروباتیک آمادگی و اعتماد به نفس خود برای ضربات پنالتی احتمالی به رخ استقلالی‌ها کشاند.

کد خبر 567765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.