عصرانه خبری شهرهای ایران در ۲۲ فروردین‌ماه

در این بسته خبری از ابلاغ اساسنامه ۶۷ سازمان وابسته به شهرداری‌ها تا لکه‌گیری معابر بافت قدیم قشم و ساماندهی سگ‌های بلاصاحب سردشت را بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته گذشته شهرهای کشور در عرصه‌های مختلف عمرانی، اجتماعی و فرهنگی شاهد رویدادهای مهمی بود. در بسته خبری ایمنا (کوتاه از شهرهای ایران) سر فصل مهم‌ترین رویدادهای خبری این حوزه را مرور می‌کنیم.

ساماندهی سگ‌های بلاصاحب سردشت

کامل رسولی، شهردار سردشت گفت: برای جمع آوری و انتقال سگ‌های بلاصاحب، با هزینه‌ای بیش از یک میلیارد ریال یک کمپ در این شهرستان راه‌اندازی شد.

بررسی و ابلاغ اساسنامه ۶۷ سازمان وابسته به شهرداری‌ها

عباس کرکه‌آبادی، مدیرکل دفتر نوسازی، تحول اداری و فناوری اطلاعات سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: سال گذشته اساسنامه ۶۷ سازمان و هشت شرکت وابسته به شهرداری‌ها بررسی و ابلاغ شد.

لکه‌گیری معابر محلات بافت قدیم قشم

میرداد میردادی، شهردار قشم از آغاز لکه گیری تمام معابر محلات بافت قدیم قشم با یک هزار تن آسفالت سرد به صورت شبانه از (شامگاه یکشنبه بیست‌وهشتم فروردین ۱۴۰۱) توسط واحد خدمات شهری شهرداری این جزیره خبر داد.

آسفالت خیابان‌های آبادان با اعتبار ۶۰۰ میلیارد ریال

حسین حمیدپور، شهردار آبادان گفت: ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای بهسازی و آسفالت برخی خیابان‌ها و معابر شهری آبادان به طول ۶۰ کیلومتر اختصاص پیدا کرده است.

مرکز پرورش گل وگیاه شهرداری اردبیل دائمی می‌شود

شهردار اردبیل با بیان اینکه مرکز پرورش گل و گیاه شهرداری اردبیل به نمایشگاه دائمی گل تبدیل می‌شود، گفت: این مرکز با تبدیل شدن به نمایشگاه دائمی می‌تواند نیاز شهروندان را در حوزه گل و گیاه تأمین و به شهروندان خدمات مناسب ارائه کند.

جلوگیری از فعالیت ۵۰۶ مورد ساخت‌وساز غیرمجاز در رفسنجان

حسین رزاق زاده، سرپرست شهرداری منطقه یک رفسنجان از توقف، پلمب و اخطار به ۵۰۶ مورد ساخت‌وساز و حفاری غیرمجاز در شش ماهه دوم سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: با همکاری پلیس ساختمانی و اجراییات شهرداری منطقه، ۷۷۸ مورد کنترل و بازدید از ساخت‌وساز در سطح شهر انجام و از ۲۹ مورد حفر چاه غیرمجاز، جلوگیری شد.

جمع‌آوری سگ‌های ولگرد، مطالبه جدی شهروندان زرند

علی ضیاءالدینی، شهردار زرند با بیان اینکه جمع‌آوری این حیوانات بلاصاحب به یکی از معضلات جامعه تبدیل شده و شهرداری سعی دارد با استفاده از ظرفیت پیمانکاران این طرح را به سرانجام برساند، گفت: حمایت از سلامت اجتماعی و رفع نگرانی شهروندان از دغدغه‌های اصلی ما در شهرداری است.

راه‌اندازی سامانه شفافیت شهرداری ساری

جواد طالبی شهردار ساری از راه‌اندازی سامانه شفافیت شهرداری مرکز مازندران خبر داد و گفت: این سامانه در راستای اجرای قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، در شهرداری ساری به کار گرفته شد.

گام بلند شهرداری ساوه برای خرید اتوبوس‌های جدید

امیررضا یوسفیان، شهردار ساوه از استفاده به موقع شهرداری از تخفیف ۸۰ درصدی دولت برای خرید ۵۰ دستگاه اتوبوس و تزریق به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر خبر داد و گفت: در حال حاضر قیمت خرید هریک از این اتوبوس‌ها در بازار حدود پنج میلیارد تومان است که با توجه به تخفیف ۸۰ درصدی دولت برای خرید هر دستگاه اتوبوس، شهرداری ساوه با جذب این ۵۰ دستگاه اتوبوس توانسته است از تخفیف ۲۰۰ میلیارد تومانی بهره‌مند شود.

کد خبر 567731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.