کاهش فرایند جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیراصولی در روستاها

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان فارسان در شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری گفت: جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیراصولی در روستاها کمرنگ شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیداحمد هاشمی امروز _دوشنبه، بیست‌ودوم فروردین‌ماه_ در دیدار با مدیرکل بنیاد مسکن استان چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: بسیاری از طرح‌ها در مناطق مختلف آغاز شده اما بلاتکلیف و ناقص مانده است.

وی افزود: جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیر اصولی در روستاها کمرنگ شده است و تا زمانی که طرح برای مجوز و دریافت تسهیلات ارائه نشود، ایمن‌سازی صورت نمی‌گیرد.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان فارسان در شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه یکی از وظایف بنیاد مسکن جلوگیری از ساخت‌وسازهای نامناسب در روستاها است، ادامه داد: طرح ترویج فرهنگ مقاوم‌سازی در روستاها آن طور که باید انجام نشده است و تصمیماتی که برای ساخت‌وساز گرفته می‌شود، قومی و قبیله‌ای است.

وی تصریح کرد: با ساخت‌وسازهای جدید، بافت قدیمی روستاها را از بین می‌رود و همین عامل در اکثر بافت‌های فرسوده مشاهده می‌شود، در صورتی که این بافت‌ها با کمی مقاوم‌سازی می‌تواند منبع درآمد از طریق جذب گردشگر باشد.

کد خبر 567726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.