اتصال شرق و غرب برلین با احداث مسیر دوچرخه ۳۸ کیلومتری

مقامات برلین از توسعه یک بزرگراه دوچرخه‌سواری ۳۸ کیلومتری خبر دادند که از بخش شرقی شهر به سمت غرب برلین امتداد دارد؛ احداث این مسیر باعث کاهش هزار تن دی‌اکسیدکربن می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مسیر دوچرخه سواری جدید درست از وسط پایتخت آلمان عبور خواهد کرد و حدود ۵۱۳ هزار نفر به طور مستقیم به آن دسترسی خواهند داشت. هفته گذشته نیز هامبورگ از احداث یک هفت‌راه دوچرخه‌سواری خبر داد که این امر نشان از عزم آلمان برای حمایت از دوچرخه‌سواری است.

دبیر دائمی تحرک شهری برلین، میکه نیدبال توضیح داد که این مسیر از شش منطقه شهری می‌گذرد و به همین علت دسترسی برای عموم را راحت‌تر کرده است.

اتصال شرق و غرب برلین با احداث مسیر دوچرخه ۳۸ کیلومتری

با توجه به مطالعات امکان‌سنجی انجام شده در این شهر، زمان تخمین زده شده برای طی کردن کل مسیر با سرعت متوسط ۱۵ کیلومتر در ساعت، دو ساعت و نیم است. بزرگراه دوچرخه‌سواری عمدتاً مسیرهای اصلی سفر در شهر را پوشش می‌دهد که همین امر، آن را به مسیری سریع برای رفت و آمد تبدیل می‌کند.

مقامات شهری تخمین می‌زنند که این بزرگراه می‌تواند ترافیک دوچرخه را حدود هفت هزار نفر در روز افزایش دهد که با توجه به اینکه طبق یک تحلیل در سال ۲۰۱۸، حدود ۳۰ درصد از شهروندان در حال حاضر از دوچرخه استفاده می‌کنند، عدد کمی نیست. علاوه بر این، آن‌ها تخمین می‌زنند که این بزرگراه می‌تواند تا هزار تن انتشار CO۲ در سال را ذخیره کند.

ساخت بخش غربی بزرگراه قرار است در سال ۲۰۲۳ آغاز شود، در حالی که بخش شرقی آن در سال ۲۰۲۴ شروع می‌شود. نیدبال توضیح داد که مسیر دوچرخه‌سواری پرسرعت جدید ابتکاری بیش از یک مسیر دوچرخه‌سواری است زیرا پروژه‌های این‌چنینی با بافت شهری تعامل مستقیمی دارند.

اتصال شرق و غرب برلین با احداث مسیر دوچرخه ۳۸ کیلومتری

کد خبر 567716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.