مصوبات شورای شهر در جهت حل و فصل مشکلات مردم است

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه در بررسی مصوبات شورای اسلامی شهر درایت و حمایت فرماندار را شاهد هستیم، گفت: روح مصوبات در جهت حل و فصل مشکلات مردم است، نیاز داریم این درایت توسط همکاران هیئت انطباق نیز مورد توجه قرار گیرد.

محمد نورصالحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به اینکه ساخت حلقه چهارم حفاظتی ترافیکی شهر برنامه‌ریزی شده و در حال اجرا است، اظهار کرد: این حلقه ترافیکی به کاهش آلودگی هوا و ترافیک کمک می‌کند، در بودجه ۱۴۰۱ بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای این طرح در نظر گرفته شده است، اما از فرماندار اصفهان می‌خواهیم برای پیشبرد این طرح در مناطقی که با شهرهای اطراف در مجاورت است، مدیریت شهری را یاری کند.

وی با بیان اینکه برای پیاده‌سازی قانون، برقراری تعاملات بین دستگاه‌ها لازم است، ادامه داد: تعاملات بهتر و بیشتر بین پلیس راهور و معاونت حمل‌ونقل و ترافیک باعث می‌شود تا قانون در مرکز شهر پیاده‌سازی شود و ترافیک غیرقابل تحمل کاهش یابد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: موضوعی که در این دوره به آن اهتمام جدی داریم توجه به بافت‌های تاریخی و فرسوده است، کمک و حمایت فرماندار و دیگر مسئولان استان می‌تواند در این راستا کمک کننده باشد.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته تداخلی بین محدوده شهرستان اصفهان و خمینی‌شهر ایجاد شده که مشکلات ناشی از آن بیشتر مربوط به مناطق دو، ۹ و ۱۱ است، گفت: به عنوان مثال برخی پرونده‌ها مربوط به خمینی‌شهر بوده و اکنون در اصفهان باید پیگیری شود. این تداخل مشکلاتی را برای مردم این مناطق ایجاد کرده است و باید تلاش کنیم تا این مشکلات رفع شود.

اهمیت تخصیص بودجه برای محله گورت

نورصالحی با اشاره به اینکه در اصفهان تعداد انگشت‌شماری به دنبال لغو مصوبات حتی آنچه عوایدش به مردم می‌رسد هستند، اظهار کرد: اهداف و انگیزه آنها مشخص نیست، به عنوان مثال اخیراً مصوبه‌ای برای کمک به مساجد به منظور تأمین منابع درآمدی پایدار داشتیم که بر اساس آن تا ۱۰۰ متر تجاری بدون دریافت عوارض ساخته شود، و در مرحله دفاع از این طرح هستیم، در حالی که تعدادی به دنبال لغو آن هستند.

وی در خصوص نقطه حادثه‌خیز در محله گورت، تصریح کرد: ورودی و خروجی این محله که در خارج از محدوده اصفهان و در حوزه وزارت راه و شهرسازی است حادثه‌خیز است، درخواست‌های مکرری برای ایجاد یک میدان با هدف کاهش تصادفات مطرح شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به تخصیص بودجه برای محله گورت، اضافه کرد: بودجه مشخصی برای این محله در نظر گرفته شده است، اما ساخت این میدان باید توسط اداره کل راه و شهرسازی پیگیری شود که بودجه بالایی نیز نیاز ندارد.

وی با بیان اینکه در بررسی مصوبات شورا درایت و حمایت فرماندار را شاهد هستیم، گفت: روح مصوبات در جهت حل و فصل مشکلات مردم است، نیاز داریم این درایت توسط همکاران هیئت انطباق نیز مورد توجه قرار گیرد، البته همه باید در محدوده قانون حرکت می‌کنیم.

کد خبر 567714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.