برگزاری کلاس درس آشنایی با حیات‌وحش برای دانش‌آموزان بنتلی‌هیث

شورای شهر سولی‌هال با برنامه‌ریزی برای مشارکت دانش‌آموزان دوره ابتدایی منطقه «بریج میدو درایو» در طرح پاکسازی و بازسازی برکه‌های منطقه، آن‌ها را با محیط‌زیست بومی منطقه خود آشنا کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، با برنامه‌ریزی شورای شهر سولی‌هال، دانش‌آموزان مدرسه ابتدایی «بنتلی‌هیث» طی چند کارگاه آموزشی که در کنار برکه‌های «بریج میدو درایو» برگزار شد، درس‌هایی درباره حیات‌وحش منطقه بومی خود آموختند.

برگزاری این کارگاه‌ها برعهده سازمان پیمانکاری «ابسفورد اینوایرمنتال» (Ebsford Environmental) قرار داشت. این سازمان از برخی از متفکرترین و معتبرترین کارشناسان بازارهای امروزی در بریتانیا تشکیل شده است که رویکردی عمیق، بی‌نظیر و فراتر از انتظار برای حل دائمی مشکلات از طریق پیاده‌سازی پروژه‌های کارآمد، پایدار و مقرون‌به‌صرفه دارند و هدف خود را تلفیق رویاها و دانش خود برای ایجاد یک مشارکت پایدار با ارائه پروژه‌هایی می‌دانند که در نهایت در راستای منفعت مردم، جوامع و محیط‌زیست قرار دارد.

کارگاه‌های برگزاری «ابسفورد اینوایرمنتال» بخشی از پروژه زیستگاه‌های کوچک مسیرهای حیات‌وحش (Wildlife Ways) شورای شهر سولی‌هال با عنوان «نیوت و شوت» (Newts and Shoots) بود که شامل خاک‌زدایی برکه‌ها، جابجایی بعضی از درختان و هرس شاخه‌های آویزان می‌شد و به بازسازی گسترده حوضچه‌های آبریز و جریان تغذیه‌رسانی برکه‌ها پرداخت که تحت نظر مسئولین سازمان پیمانکار و معلمان، توسط دانش‌آموزان انجام گرفت.

اقدامات دانش‌آموزان در کنار فعالیت‌های خود سازمان در این محیط به‌منظور افزایش امکان رسیدن نور بیشتر خورشید به برکه‌ها و کمک به رشد گیاهان آبزی به‌منظور حمایت از حیات‌وحش محلی انجام گرفت. پس از پایان اقدامات اولیه نیز دانش‌آموزان به کاشت بذرهای گیاهان بومی همان منطقه در اطراف لبه برکه‌ها پرداختند.

عضو کابینه تغییرات آب‌وهوایی، برنامه‌ریزی و مسکن شورای شهر سولی‌هال، میزان اثرگذاری و موفقیت پروژه مسیرهای حیات‌وحش را باورنکردنی دانست و گفت: «این پروژه با طیف وسیعی از پیشرفت‌های زیست‌محیطی در سراسر سولی‌هول، افزایش تنوع زیستی و زیستگاه‌های حیات‌وحش و همچنین تبدیل منطقه به مکانی بسیار دلپذیر برای زندگی همراه بود.»

وی خاطرنشان کرد که انجام پروژه‌هایی هم‌چون مسیرهای حیات‌وحش در برکه‌های «بریج میدو درایو» از طریق کمک‌های مالی بخش زیستگاه‌های کوچک شورای شهر سولی‌هال ادامه خواهد داشت و شهر باز هم با برگزاری کارگاه‌هایی مشابه شاهد تلاش‌های شگفت‌انگیز، مشتاقانه و سرشار از مهربانی کودکان منطقه برای کمک به طبیعت محل زندگی خود خواهد بود.

مدیر برگزاری پروژه مسیرهای حیات‌وحش نیز پیاده‌سازی این طرح را اقدامی عاشقانه و دوستدار محیط‌زیست معرفی و فعالیت‌های تمام اعضای دخیل در این اقدام را تلاش‌هایی خالصانه برای برآوردن اهداف زیست‌محیطی شورای شهر سولی‌هال در راستای بهبود محیط‌زیست منطقه توصیف کرد و گفت: «تشکیل تیمی از همه ساکنان منطقه، دانش‌آموزان و متخصصان امر باعث شد احساس کنیم که همگی بخشی از این جامعه هستیم و از نتیجه پایانی کار خود بسیار مسرور شدیم. امیدوارم بومیان منطقه نیز هم‌چون ما از زیبایی بی‌نظیری که برای منطقه اطراف برکه‌ها به ارمغان آمده است احساس غرور کنند.»

مدیر پروژه مسیرهای حیات‌وحش در ادامه پیاده‌سازی اقداماتی این‌چنینی را دارای تأثیراتی شگفت‌انگیز برای محیط‌زیست و ایجاد زیستگاه برای گونه‌های مختلف گیاهی و جانوری معرفی کرد و اطمینان داد که تیم وی بار دیگر در اواخر سال جاری برای کاشت بذرهای جدید، انجام مراقبت‌های لازم و استقرار زیستگاه‌های مورد نیاز به منطقه «بریج میدو درایو» مراجعه خواهد داشت.

کد خبر 567711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.