لزوم پیگیری چالش‌های شهری در راستای ارتقای جایگاه کاشان

رئیس شورای اسلامی شهر کاشان گفت: نداشتن درآمد پایدار و پرداخت نکردن بدهی ادارات سطح شهر به شهرداری دو مشکل اساسی برای درآمدهای شهرداری است که با پرداخت و کمک مدیران کل برای پرداخت بدهی شهرداری قطعاً می‌توان شاهد پیشرفت و کارهای عمرانی بیشتر در سطح شهر بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اعضای شورای اسلامی شهر کاشان با نماینده ولی فقیه و امام جمعه این شهر دیدار و گفت‌وگو کردند، علی هاشمی در این دیدار از بدهی ۱۲۰ میلیارد تومانی عوارض نوسازی شهروندان کاشانی به شهرداری خبر داد و اظهار کرد: با توجه به لزوم تحقق بخش درآمدی شهرداری، مشوق‌های مناسب برای پرداخت عوارض شهری در بودجه این شهر تدوین شده است.

وی با اشاره به مشکلات شهرداری کاشان، افزود: یکی از مشکلات بزرگ برای آسفالت، نبود قیر است که به استان ۳۰۰۰ تن قیر واگذار شده است، اما برای شهر کاشان که با وسعت بسیار بزرگ تنها ۱۰۰ تن اختصاص داده شده است، تاکید کرد: نداشتن درآمد پایدار و پرداخت نکردن بدهی ادارات سطح شهر به شهرداری دو مشکل اساسی برای درآمدهای شهرداری است که با پرداخت و کمک مدیران کل برای پرداخت بدهی شهرداری قطعاً می‌توان شاهد پیشرفت و کارهای عمرانی بیشتر در سطح شهر بود، بسیاری از ادارات منطقه از زمان تأسیس تاکنون مبلغی از بدهی خود را به شهرداری پرداخت نکردند، لذا لازم است این موضوع به طور جدی پیگیری شود.

ظرفیت فرهنگی کاشان پراکنده است

عفت پدرام‌فر، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کاشان نیز در این نشست اظهار کرد: ظرفیت فرهنگی کاشان بسیار غنی است، کاشان جوانان فرهنگی بسیاری در دامان خود پرورانده است، اما همدلی و هم‌افزایی در حوزه فرهنگی وجود ندارند و اگر بین این افراد هم‌افزایی ایجاد شود، شاهد اقدامات بزرگی در منطقه خواهیم بود.

وی با اشاره به کمبود نیرو در آموزش‌وپرورش، افزود: کمبود معلمان متخصص در این منطقه مشکلاتی را برای حوزه آموزش و پرورش به وجود آورده است، اگر سهمیه ویژه‌ای برای استخدام فرهنگیان کاشان افزایش یابد، مشکل این حوزه نیز برطرف خواهد شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کاشان گفت: دانشگاه با دانشجویان غیربومی علاوه‌بر اینکه موهبت است و می‌تواند زمینه‌ساز مشکل فرهنگی نیز باشد و اگر کنترل نشود مورد تهاجم فرهنگی قرار خواهیم گرفت.

لزوم حمایت مردمی از کاشان شهر نخبگان فرهنگی

حسین حیدریان، سخنگوی شورای اسلامی شهر کاشان نیز اظهار کرد: با توجه به کمبود بودجه شهرداری در حوزه‌های عمرانی و فرهنگی باید از ظرفیت مردمی و خیران استفاده شود.

وی وجود نیروی کار از بیرون شهر را برای منطقه را فرصت و نیز تهدید دانست و افزود: فرصت از این باب که می‌تواند موقعیت خوبی در حوزه تولید به وجود آورد و تهدید از این جهت که اگر ورود فرهنگ‌های مختلف به شهر کنترل نشود می‌تواند هجوم فرهنگی را به دنبال داشته باشد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر کاشان با اشاره به یکدست بودن مدیران اجرایی در کاشان، گفت: دوره مدیریتی کاشان در حال حاضر هم سو است و از موقعیت ویژه‌ای پس از چندین سال برخوردار شده است که باید از آن بهترین استفاده را به‌عمل آورد و باید از این فرصت‌ها به نحو احسن استفاده کنیم و در راستای رفع مشکلات مردمی و انتظاراتی که از شورای اسلامی شهر اصفهان دارند قدم‌های بزرگی برداریم.

رویکرد شورای ششم توجه به مناطق محروم و کم برخوردار است

مهدی نادعلی، رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر کاشان، نیز اظهار کرد: کاشان پیشینه فرهنگی و مذهبی دیرینه‌ای دارد، اما تفرقه مشکل بزرگ کاشان است که بزرگترین آسیب برای منطقه محسوب می‌شود و امیدواریم وجود پر برکت امام جمعه عامل وحدت در منطقه شود.

وی رویکرد شورای ششم را توجه به مناطق محروم و کم برخوردار دانست و افزود: با روحیه جهادی که مجموعه شهرداری دارد، اتفاقات خوبی برای محلات مختلف رقم خورده است و در این راستا شاهد انقلاب آسفالت در کاشان بودیم.

همچنین حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان در دیدار با اعضای شورای اسلامی این شهر با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌های شهری باید به سمتی پیش برود که جایگاه کاشان را در سطح ملی و بین‌المللی ارتقا بخشد، اظهار کرد: نخستین ملاک برای شهرسازی اسلامی، امنیت شهر و ساکنان شهر است که دارای جنبه‌های مختلفی است و این جنبه‌ها باید در اجرای برنامه‌ها و طرح‌های شهری مد نظر قرار گیرد.

کد خبر 567676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.