تلاش شورای شهر ادینبورگ برای مدیریت هوشمند زباله

شورای شهر ادینبورگ با بهره‌گیری از داده‌های سنسورهای هوشمند، مدیریت زباله‌های شهری را بهبود خواهد بخشید.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، ادینبورگ یکی از هفت شهر اسکاتلند است که همگی به‌طور مشترک روی یک برنامه شهر هوشمند کار می‌کنند. معرفی یک پلت‌فرم شهر هوشمند، شورای شهر ادینبورگ را قادر می‌سازد تا به بهترین شکل ممکن به اهداف بلندپروازانه خود در این زمینه دست یابد. یکی از این اهداف شامل بهبود بخش مدیریت زباله‌های شهری می‌شود.

استفاده از فناوری در بخش خدمات مدیریت هوشمند زباله، راه‌حلی مقرون‌به‌صرفه برای شورای شهر ادینبورگ است که در کنار ایجاد نظم برای مسئولیت‌های روزمره جمع‌آوری زباله‌ها، منظره کوچه و خیابان شهر را زیباتر می‌کند، سلامت جوامع را بهبود می‌بخشد و پایداری شهر را افزایش می‌دهد.

شورای شهر ادینبورگ در نظر دارد با بهره‌گیری از داده‌های سنسورهای هوشمند که پیش از این نیز به‌منظور توسعه و بهبود مدیریت زباله در شمال کشور اسکاتلند مورد استفاده قرار گرفته بود، خدمات و فعالیت‌های مدیریت هوشمند زباله‌ها در شهر را بهبود ببخشد و در این راستا با شرکت مشاوره فناوری اطلاعات و کسب‌وکار CGI که ارائه‌دهنده خدمات و راه‌حل‌های اینترنت اشیا است، قراردادی پنج ساله منعقد کرده است. این قرارداد با هدف حمایت از برنامه‌های بلندپروازانه شورای شهر ادینبورگ در مسیر ایجاد تحولات دیجیتالی و بهبود مدیریت زباله‌های شهری و تبدیل ادینبورگ به یکی از شهرهای هوشمند پیشرو، فراگیر و پایدار به لحاظ فناوری‌های دیجیتالی در سراسر جهان منعقد شده است و برداشتن گامی مهم در این مسیر محسوب می‌شود.

توسعه یک مرکز عملیاتی شهر هوشمند، با استفاده از داده‌های جمع‌آوری‌شده از طریق طیف وسیعی از فناوری‌های نوظهور به‌منظور هدایت تغییرات تحول‌آفرین، مدیریت شهری و تجربه شهروندی را متحول می‌کند. CGI نیز با بهره‌گیری از پلت‌فرم هوشمند «نورث» (North)، راه‌حلی هوشمندانه برای مدیریت زباله به شورای شهر ارائه داده است. توسعه این پلت‌فرم به‌منظور ایجاد سنسورهای زباله هوشمند و برقراری اتصالات از طریق شبکه اینترنت اشیا (IoT) اسکاتلند انجام گرفته است که به ادعای CGI پیشرفته‌ترین شبکه اینترنت اشیا در سراسر بریتانیا محسوب می‌شود. به‌این‌ترتیب داده‌های سنسورهای هوشمند که با استفاده از شبکه اینترنت اشیای شمال اسکاتلند منتقل می‌شود، برای توسعه و بهبود مدیریت زباله‌ها مورد استفاده قرار خواهد گرفت که این امر به شورای شهر اجازه می‌دهد خدمات‌رسانی خود در این زمینه را در سراسر ادینبورگ بهبود ببخشد.

پروژه به‌کارگیری فناوری برای مدیریت هوشمند زباله‌ها در ادینبورگ با نصب ۱۱ هزار سنسور هوشمند روی درب سطل‌های زباله سراسر شهر طی بهره‌گیری از پلت‌فرم نورث، با شناسایی حجم زباله جمع‌شده در آن‌ها و پیش‌بینی روند پر شدن سطل‌ها امکان مدیریت هوشمند و مؤثرتر زباله‌ها و مسیر جمع‌آوری آن‌ها را فراهم می‌کند و شورای شهر را قادر می‌سازد با استفاده از تحولات فناوری هوشمند در مسیر ایجاد شهری پاک‌تر و سبزتر گام بردارد و به کاهش اثرات زیست‌محیطی زباله‌های شهری کمک کند.

شبکه اینترنت اشیا اسکاتلند همچنین برای انتقال داده‌ها به سایر سرویس‌های حیاتی به‌منظور ارتقای دید دیجیتال شورای شهر ادینبورگ مورد استفاده قرار خواهد گرفت و در کنار پروژه مدیریت زباله‌های شهری یک سرویس فعال دیجیتالی برای مسکن اجتماعی در سراسر شهر راه‌اندازی خواهد کرد. بهره‌گیری از این فناوری داده‌هایی روشنگرانه در زمان واقعی ارائه می‌دهد که نظارت بر وضعیت املاک مسکن اجتماعی را تسهیل می‌کند و با اتخاذ رویکردی پیشگیرانه برای نگهداری از املاک و مدیریت دارایی‌ها، کارایی شورای شهر ادینبورگ را در این زمینه افزایش خواهد داد که این امر شرایط زندگی ساکنان مسکن‌های اجتماعی را بهبود می‌بخشد و برای آن‌ها رفاه بیشتر به ارمغان می‌آورد.

معاون رئیس شورای شهر ادینبورگ ضمن اشاره به بلندپروازی‌های شورای شهر برای تبدیل ادینبورگ به یک شهر هوشمند پیشرو در سراسر جهان که یک پایتخت دیجیتالی فراگیر، پایدار و همیشه‌متصل با ارائه خدماتی خواهد بود که به‌راحتی در دسترس همه شهروندان قرار می‌گیرد، گفت: «استفاده از سنسورهای هوشمند به ما کمک می‌کند تا با بهره‌گیری از قابلیت‌های دیجیتالی خدمات فعال‌تری ارائه دهیم و به بسیاری از چالش‌های پیش روی شهری به‌سرعت در حال رشد هم‌چون ادینبورگ رسیدگی کنیم. این سنسورها از فعالیت‌های شورای شهر برای ایجاد جوامع پاک و سبز، دستیابی به اهداف کربن‌صفر و بهبود شرایط زندگی و رفاهی همه ساکنان حمایت خواهد کرد.»

کد خبر 567674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.