هشدار پلیس فتا نسبت به پیامک و تماس‌ تلفنی برنده شدن در ماه مبارک رمضان

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا گفت: کاربران در ایام ماه رمضان هرگز به پیامک‌ها و یا تماس‌های تلفنی با عنوان «شما برنده قرعه‌کشی و مسابقه ما شده‌اید» توجه نکنند و اطلاعات حساب‌های بانکی خود را در اختیار افراد ناشناس قرار ندهند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرهنگ علی‌محمد رجبی اظهار کرد: کاربران در ایام ماه مبارک رمضان هرگز به پیامک‌ها و یا تماس‌های تلفنی با عنوان شما برنده قرعه‌کشی و مسابقه ما شده‌اید توجه نکنند و اطلاعات حساب‌های بانکی خود را در اختیار افراد ناشناس قرار ندهند.

وی افزود: همچنین در صورت برنده شدن جوایز مختلف نیازی نیست شهروندان برای دریافت جایزه خود به عابر بانک مراجعه کنند یا اطلاعات حساب بانکی خود را ارسال کنند. ضمناً از ورود به لینک‌های ارسالی از شماره‌های ناشناس پرهیز کنند.

به گزارش ایمنا، ایجاد امنیت و کاهش مخاطرات برای فعال‌های علمی، اقتصادی، اجتماعی در جامعه‌ی اطلاعاتی، حفاظت و صیانت از هویت دینی و ملّی، مراقبت و پایش از فضای تولید و تبادل اطلاعات برای پیشگیری از تبدیل‌شدن این فضا به بستری برای انجام هماهنگی‌ها و عملیات برای انجام و تحقّق فعّال‌های غیرقانونی و ممانعت از تعرّض به ارزش‌ها و هنجارهای جامعه در فتا ازجمله وظایف و مأموریت‌های پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ناجا است.

کد خبر 567661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.