۲۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۴
افزایش ۱۳۰ درصدی ترافیک شهر اصفهان

مدیرکل مرکز کنترل ترافیک شهرداری اصفهان گفت: ترافیک شهری در مقایسه با سال‌های گذشته با افزایش ۱۳۰ درصدی روبه‌رو است.

هادی کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: پس از تعطیلات نوروز با حجم زیادی از تأخیر و ترافیک در شبکه معابر شهر روبه‌رو هستیم؛ طبق مقایسه انجام شده، ترافیک این روزهای شهر با یک روز عادی در سال ۱۳۹۸ و شرایط قبل از شیوع ویروس کرونا که مدارس و دانشگاه‌ها به صورت تمام‌وقت با تمام ظرفیت فعالیت داشتند و سفرهای تحصیلی به صورت کامل در حال انجام بود، صبح‌ها ۱۳۰ درصد و ظهرها در زمان برگشت سفرهای تحصیلی به منزل، ۸۵ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه سفرهای درون‌شهری عصرگاهی در مقایسه با آبان‌ماه سال ۱۳۹۸ با توجه به قرار گرفتن در ماه مبارک رمضان کمتر شده است، افزود: در حال حاضر ترافیک عصرگاهی در شهر اصفهان ۲۸ درصد کاهش یافته است.

مدیر مرکز کنترل ترافیک شهرداری اصفهان با اشاره به افزایش ترافیک معابر شهر با توجه به سفرهای تحصیلی، تصریح کرد: یکی از دلایل ترافیک سنگین، انجام سفرهای تحصیلی دانش‌آموزان توسط والدین است که بی‌شک با فعالیت بیشتر شرکت‌های حمل‌ونقل دانش‌آموزی و سرویس‌دهی به آنها از حجم ترافیک معابر کاسته خواهد شد.

وی با تاکید بر تأثیرگذاری استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی از جمله اتوبوس و مترو برای انجام سفرهای درون‌شهری در کاهش ترافیک، ادامه داد: شهروندان با نصب نرم‌افزار ترافیک آنلاین از طریق نقشه ترافیک اصفهان یا اپلیکیشن بازار، می‌توانند مسیرهایی که امکان استفاده ترکیبی اتوبوس و مترو در آن وجود دارد را مشاهده و از آن استفاده کنند.

کریمی با بیان اینکه زیرساخت‌های حمل‌ونقل عمومی در شهر اصفهان کامل نیست، گفت: هنوز زیرساخت‌های اطلاع‌رسانی و هوشمندسازی تکمیل نشده است، همچنین با توجه به اینکه شاید امکان استفاده از سرویس مدارس برای یک ماه باقی مانده تا پایان سال تحصیلی وجود نداشته باشد؛ لذا با هماهنگی مدارس و والدین، بهتر است جابه‌جایی دانش‌آموزان به صورت تجمیعی انجام شود.

وی با اشاره به اجرای طرح زوج و فرد خودروها در شهر، اظهار کرد: این طرح قبل از نوروز فقط عصرها اعمال می‌شد و از عصر امروز _دوشنبه، بیست‌ودوم فروردین‌ماه_ از ساعت ۱۶ تا ۲۱ در هسته مرکزی کلان‌شهر اصفهان، اجرا خواهد شد.

مدیر مرکز کنترل ترافیک شهرداری اصفهان ادامه داد: با توجه به فعالیت سرویس مدارس و همچنین تردد خودروهای شخصی والدین دانش‌آموزان برای انجام سفرهای تحصیلی فرزندان، صبح‌ها طرح زوج و فرد خودروها غیرفعال است.

کد خبر 567648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.