غرق شدن ۶٣نفر در ٢٠روز ابتدایی سال جاری

سخنگوی سازمان اورژانس کشور از غرق شدن ۶٣نفر در ٢٠روز ابتدایی سال جاری، خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجتبی خالدی اظهار کرد: طی ٢٠ روز ابتدایی سال جاری ۶٣ نفر در دریا و رودخانه‌های کشور جان باختند که از این تعداد ٣٣ درصد در دریا و و ۳۲ درصد در رودخانه‌ها جان خود را از دست دادند.

وی با بیان اینکه کمترین سن جان‌باختگان یک سال و هفت ماه و بیشترین سن ٧٠ سال بوده است، افزود: شاهد روندی رو به رشد در غرق‌شدگی و فوت ناشی از آن هستیم. علی‌رغم اینکه تصور می‌شود در استان‌های شمالی کشور حادثه غرق‌شدگی بیشتر رخ دهد اما در استان‌های جنوبی و حاشیه دریای خلیج فارس این حادثه بیشتر به وقوع می‌پیوندند.

سخنگوی اورژانس کشور ادامه داد: لازم است نکات ایمنی رعایت شود و شنا در مناطق مورد تأیید سازمان‌های ذی‌صلاح، صورت گیرد.

به گزارش ایمنا، از ابتدای سال جاری تا هشتم فروردین‌ماه، پنج نفر طی حوادث غرق‌شدگی در مکان‌های غیرایمن جزیره کیش جان باختند. این افراد در سایه نبود مکان مناسب و ایمن برای شنا و بی‌توجهی به هشدارها در دریا جان خود را از دست دادند.

لازم است افراد از شنا کردن در دریا حین شرایط طوفانی پرهیز کنند و اگر شناگر ماهری نیستند، به مناطق عمیق نزدیک نشوند. همیشه هنگام شنا کردن یک همراه باشند و تنها در مناطقی شنا کنند که غریق نجات‌ها حضور داشته باشند. هرگز به دروغ تظاهر به غرق شدن نکنند، در مناطق ناشناخته شنا نکنند و هنگام شنا کردن حتی‌الامکان از خوردن آب خودداری کنند.

کد خبر 567607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.