۲۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۵
در چه صورت تست کرونا انجام دهیم؟

درصورتی‌که درگیر علائم مربوط به سیستم تنفسی شده‌اید و حتی پس از مصرف داروهای بدون نسخه در عرض دو تا سه روز بهبود پیدا نکردید، بهتر است آزمایش RT-PCR انجام دهید.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، با گذر زمان ویروس کرونا جهش پیدا می‌کند، زیرسویه امیکرون پنهان‌کار یا BA.2 در حال حاضر به گونه غالب در سراسر جهان است. میزان انتقال‌پذیری زیرسویه BA.2 بسیار بالا است، اما علائم ناشی از آن شبیه به آلرژی فصلی است؛ بنابراین تشخیص این دو بیماری از یکدیگر دشوار است. هر دو بیماری کووید -۱۹ و آلرژی در فصل بهار با سیستم تنفسی مرتبط است، کووید -۱۹ یک بیماری عفونی است که توسط یک ویروس متعلق به خانواده کروناویروس ایجاد می‌شود، در حالی که آلرژی یک پاسخ سیستم ایمنی است که در اثر قرار گرفتن در معرض آلرژن‌ها مانند درختان یا گرده گل ایجاد می‌شود. علائم مشترک بین کووید -۱۹ و آلرژی شامل سردرد، خستگی، گلودرد، عطسه کردن، خارش یا آبریزش چشم و آبریزش یا گرفتگی بینی می‌شود.

چرا تشخیص کرونا امیکرون از آلرژی دشوار است؟ 

وجود علائم مشترک بین دو بیماری کووید -۱۹ و آلرژی فصلی باعث می‌شود ایجاد تمایز بین آن‌ها دشوار شود. زیرسویه امیکرون باعث بروز علائم خفیف می‌شود که به عنوان آلرژی فصلی نادیده گرفته می‌شود. اگرچه امیکرون باعث بروز نوع خفیف بیماری می‌شود، ممکن است نگرانی جدی برای سلامتی افراد به همراه داشته باشد، کرونا امیکرون برای کودکان و افراد مسن شرایط بدتری به همراه دارد.

در چه شرایطی باید تست کرونا انجام دهیم؟

اکنون که رستوران‌ها، سالن‌های سینما و دیگر مکان‌های عمومی فعالیت خود را دوباره آغاز کرده‌اند، مردم تمایل دارند تعطیلات آخر هفته خود را در این محیط‌ها و در کنار دیگر افراد جامعه سپری کنند. توصیه شده است که در این شرایط نکات ایمنی را رعایت کنید و تا حد امکان از حضور در محیط‌های شلوغ دوری کنید. در صورتی که در یک مکان شلوغ بوده‌اید و از ماسک استفاده نکرده‌اید، بهتر است پس از بازگشت تست کرونا انجام دهید تا مطمئن شوید درگیر بیماری نشده‌اید.

افراد مسن، کودکان و کسانی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند، به دلیل ضعف سیستم ایمنی بیشتر از دیگران مستعد ابتلاء به بیماری‌های عفونی هستند. این افراد ممکن است علائم و عوارض شدید ناشی از ویروس کرونا را تجربه کنند. بنابراین، توصیه می‌شود که پیش از ملاقات این گروه از افراد، مطمئن شوید که به ویروس کرونا آلوده نشده‌اید و بیماری را به آن‌ها منتقل نمی‌کنید.

در صورتی که درگیر علائم مربوط به سیستم تنفسی شده‌اید و حتی پس از مصرف داروهای بدون نسخه در عرض دو تا سه روز بهبود پیدا نکردید، بهتر است آزمایش RT-PCR انجام دهید. فقط به دلیل خفیف بودن علائم، وضعیت و شرایط خود را نادیده نگیرید، تأخیر در فرآیند درمان احتمال بروز مشکلات ناشی از بیماری کووید -۱۹ را افزایش می‌دهد.

کد خبر 567559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.