دهک‌های درآمدی ایثارگران شناسایی می‌شوند

مشاور امور ایثارگران وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از شناسایی دهک‌های درآمدی مردم از جمله ایثارگران در پایگاه اطلاعات رفاهی ایرانیان خبر داد.

به گزارش ایمنا، مسعود آزادی با بیان اینکه شناسایی افرادی که در چهار دهک پایین درآمدی قرار دارند، مطابق قانون در حال انجام است، افزود: ایثارگران نیز بر اساس درآمد در این دهک‌ها قرار می‌گیرند و در صورتی که در دهک‌های مشمول دریافت کمک معیشت باشند، مطابق قانون از این امکان بهره‌مند می‌شوند، در غیر این صورت امکان ادامه پرداخت کمک معیشت به این افراد میسر نیست.

وی افزود: عموم افرادی که در این دهک‌ها قرار گیرند مطابق قانون از معافیت‌هایی نظیر معافیت در پرداخت هزینه‌های آب و برق برخوردار می‌شوند.

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیش از این در این رابطه گفته بود: خانوارهای ایرانی در ابعاد مختلف از جمله فقر درآمدی، فقر آموزش، فقر مسکن، فقر سلامت، فقر انرژی، دسترسی به منابع مالی و بانکی مورد بررسی قرار گرفته‌اند که در نهایت منجر به ارائه تصویری دقیق از وضعیت خانوارهای کشور شده است. این تصویر بر مبنای اطلاعات پایگاه رفاه ایرانیان و تجمیع این داده‌ها با اطلاعات نهادهای دیگر، خانوارهای ایرانی را از نظر خط فقر و خط کفاف بررسی کرده است که نتایج آن در اختیار نهادهای رسمی برای اقدام و عمل در حوزه رفاه مردم قرار خواهد گرفت.

داریوش ابوحمزه با توجه به کاربردهای وسیع پایگاه اطلاعات رفاهی ایرانیان، تأکید کرده بود: این پایگاه توانایی نقش‌آفرینی در تصمیمات و سیاست‌گذاری‌های رفاهی و مالی دولت در همه زمینه‌ها را دارد که در سال‌های اخیر نیز مورد استفاده قرار گرفته است به عنوان مثال در روز بیست‌ودوم بهمن امسال ۳۲ میلیون نفر بر مبنای اطلاعات دریافت شده از این پایگاه مشمول دریافت کمک معیشتی واقع شدند.

وی افزود: در این راستا افرادی که در چهار دهک پایین درآمدی قرار داشتند شناسایی و به دولت معرفی شدند که سازمان هدفمندی مبلغی را به عنوان کمک معیشتی به حساب این افراد واریز کرد.

منبع: ایرنا

کد خبر 567552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 3
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی باقری از اهواز IR ۰۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۰
    0 0
    باسلام تورا خد به داد ایثار گران سرباز برسید