ضرورت ساماندهی سرویس‌های مدارس

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان با بیان اینکه ۴۲هزارتومان جریمه برای تخلف روشن نکردن چراغ وسیله نقلیه در نظر گرفته شده است، گفت: با وجود ترافیک به علت رفت‌وآمد دانش‌آموزان با خودروهای شخصی والدین و انسداد مسیرهای منتهی به مدارس، ضرورت بیش‌ازپیش ساماندهی سرویس مدارس وجود دارد.

سرهنگ محمدرضا محمدی در گفت‌گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: برابر جدول جرایم رانندگی، رانندگان باید هنگام غروب تا طلوع آفتاب و در مواقع لزوم نسبت به روشن کردن چراغ اتومبیل و موتورسیکلت خود اقدام کنند.

وی با بیان اینکه روشن نکردن چراغ به هر علتی در بسیاری از مواقع منجر به دیده نشدن اتومبیل یا موتورسیکلت و در نهایت وقوع سوانح دلخراش می‌شود، افزود: حدود ۱۰ درصد از تصادفات سال گذشته به علت نقص سیستم روشنایی و نبود دید کافی رخ داده و ۴۲ هزار تومان جریمه برای تخلف روشن نکردن چراغ وسیله نقلیه، در نظر گرفته شده است.

لزوم استفاده از ناوگان حمل‌ونقل عمومی

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان ادامه داد: در شرایط کنونی با وجود ترافیک در زمان بازگشایی و تعطیلی مدارس، به علت رفت‌وآمد دانش‌آموزان با خودروهای شخص والدین، انسداد مسیرهای منتهی به مدارس با توقف بیش از حد وسیله نقلیه مقابل درب هر مدرسه و ترافیک سنگین در معابر منتهی به مدارس ضرورت بیش از پیش ساماندهی سرویس مدارس وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان در راستای حل معضل ترافیک و تسهیل در تردد خود و سایر شهروندان از ناوگان حمل‌ونقل عمومی استفاده و از تردد با خودروهای تک سرنشین جداً خودداری کنند.

کد خبر 567537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.