حرکت با دنده‌عقب، خطرناک‌ترین اقدام رانندگان در بزرگراه‎‌ها است

رئیس پلیس راه استان اصفهان گفت: حرکت با دنده‌عقب در آزادراه‌ها، بزرگراه‌ها و ورودی و خروجی آن‌ها بسیار خطرناک است و گاهی منجربه ایجاد تصادفات شدید و جبران‌ناپذیری خواهد شد.

سرهنگ اصغر زارع در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درخصوص حرکت با دنده عقب توسط برخی از رانندگان، اظهار کرد: رانندگی وسایل نقلیه با دنده عقب در آزادراه‌ها، بزرگراه‌ها و ورودی و خروجی آنها ممنوع است، اما در سایر راه‌ها هنگام ضرورت و با احتیاط کامل برای پرهیز از وقوع هرگونه حادثه و بسته شدن راه عبور وسایل دیگر، مجاز است.

وی با بیان اینکه مشاهده می‌شود رانندگان وسایل نقلیه در برخی از موارد هنگام رد کردن خروجی راه‌ها، اقدام به حرکت با دنده عقب می‌کنند تا مسیر خود را اصلاح کنند، افزود: این اقدام بسیار خطرناک است و گاهی منجر به ایجاد تصادفات شدید و جبران‌ناپذیری خواهد شد؛ بنابراین لازم است رانندگان این نکته را در نظر داشته باشند که همواره آسان‌ترین راه بهترین راه برای رسیدن به هدف نیست.

رئیس پلیس راه استان اصفهان ادامه داد: حرکت با دنده عقب به ویژه در خروجی پل‌های هوایی بسیار خطرناک است؛ چراکه با توجه به کم عرض بودن خروجی بزرگراه‌ها، پل‌ها و انحنای مسیر و کامل نبودن میدان دید، احتمال تصادف با خودروهایی که با شتاب، بدون آمادگی و پیش‌بینی قبلی وارد خروجی شده‌اند، افزایش پیدا می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: رانندگان به یاد داشته باشند هنگام ورود اشتباه به خروجی بزرگراه، پل هوایی یا عبور از مقابل خروجی مورد نظر، به هیچ عنوان نباید با دنده عقب گرفتن جان خود و سایر افراد جامعه را به خطر اندازند.

کد خبر 567536

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.