کربن‌زدایی در شهرسازی بلژیک با اعمال اقتصاد دایره‌ای

مقامات محلی لوون بلژیک قصد دارند با مشاغل بخش خصوصی همکاری کنند و استفاده از مواد قابل بازیافت را در پروژه‌های ساختمانی و شهرسازی به عنوان راهی برای تشویق کربن‌زدایی در این بخش می‌دانند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهر لوون بلژیک برنامه اقدام جدید خود را برای ساخت‌وساز بر اساس اصول «دایره‌ای» ارائه کرد. این شهر سعی خواهد کرد استفاده مجدد و بازیافت هر چه بیشتر مواد را در طول نوسازی یا توسعه‌های شهری تشویق کند. این تصمیم بخشی از تلاش لوون برای دستیابی به بی‌طرفی آب‌وهوا تا سال ۲۰۵۰ است، زیرا کربن‌زدایی در این زمینه می‌تواند منجر به صرفه‌جویی گسترده در انتشار گازهای گلخانه‌ای شود.

مواد خام استخراجی که در صنعت ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرند، حین بازسازی یا تخریب از بین می‌روند یا دور ریخته می‌شوند و همین امر منجر به ایجاد مقادیر زیادی زباله و افزایش انتشار کربن می‌شود. بنابراین، ابتکارات بازیافت می‌تواند به چندین روش به دستیابی به اهداف پایداری کمک کند.

مقامات محلی قصد دارند سیستم ساخت‌وساز دایره‌ای را از طریق یک برنامه جامع اقدام ۱۶ ماده‌ای ایجاد کنند و همچنین با شرکت‌های خصوصی که علاقه‌مند به توسعه اصول پایدار برای استفاده از مواد خام هستند، مشارکت کنند.

کربن‌زدایی در شهرسازی بلژیک با اعمال اقتصاد دایره‌ای

در عین حال، بسیاری از تلاش‌ها در ابتدا بر پروژه‌های عمومی با قراردادهای دولتی متمرکز خواهد شد. آن‌ها راهی برای تقویت بانک مواد لوون خواهند بود که مصالح ساختمانی استفاده شده را جمع‌آوری و توزیع می‌کنند. بانک مواد در سال‌های اخیر به عنوان مکانی برای نگهداری مصالح ساختمانی بازیافتی محبوبیت پیدا کرده است و در سال ۲۰۲۱ توانست حدود ۴۰ تن مواد را از دور انداختن نجات دهد.

به گفته دیوید دسرز، عضو انجمن شهر برای آب‌وهوا و پایداری، مواد مفید را می‌توان حین ساخت‌وساز و نوسازی از طریق استخراج زباله‌های دور ریخته شده ذخیره کرد. سپس استفاده از این مواد بازیافتی با تصمیم معمار و پیمانکار برای تأمین منابع تبدیل می‌شود.

دسرز در بیانیه‌ای مطبوعاتی توضیح داد: "ما به عنوان یک دولت، نقش مهمی در تشویق استفاده مجدد از مصالح ساختمانی داریم و می‌توانیم با تطبیق پروژه‌ها و مقررات ساخت‌وساز شهری با اصول دایره‌ای، تأثیر چشمگیری را تضمین کنیم. با این طرح می‌خواهیم انتقال به این شیوه ساختمان‌سازی را سرعت ببخشیم."

کد خبر 567513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.