کمک یک‌هزار میلیارد تومانی خیران کاشانی برای ساخت مدرسه

رئیس آموزش و پرورش کاشان گفت: خیرین مدرسه ساز در سال گذشته یک‌هزار میلیارد تومان یعنی دو برابر اعتبارات دولت برای ساخت مدرسه کمک کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسین مقنی امروز یکشنبه - بیست‌ویکم فروردین‌ماه در دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان، از مدرسه به عنوان زیرساخت توسعه پایدار یاد و اظهار کرد: امکانات دولت برای مدرسه‌سازی محدود است، اما خیران کاشانی این واقعیت را به خوبی درک کردند و عاشقانه در امر مقدس مدرسه‌سازی مشارکت کردند.

وی افزود: کاشان دارای ۴۴۰ واحد آموزشی است که از این تعداد ۱۰۰ واحد آموزشی با قدمت ۴۰ تا ۶۰ سال هستند.

رئیس اداره آموزش و پرورش کاشان گفت: خیران کاشانی با تمام ظرفیت خود در زمینه مدرسه‌سازی وارد شدند که بدون شک در کشور جزو پیشگامان بوده و کاشان شهر الگو در زمینه خیران مدرسه‌ساز به شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: در شرایط نامناسب اقتصادی اگر خیران نباشند، بهسازی و بازسازی مدارس با مشکل روبه‌رو می‌شود و خیران مدرسه‌ساز تحولات بزرگی را در تمام عرصه‌های جامعه بشری هر کشور رقم می‌زنند.

در ادامه حجت‌الاسلام سیدسعید حسینی امام جمعه کاشان در این دیدار با اشاره به بر گزاری جشن تکلیف برای دانش‌آموزان گفت: جشن تکلیف، سرآغاز فصل عبادت و بندگی و ارتباط انسان با خداوند متعال است.

وی افزود: این جشن مقدمه‌ای برای برقراری ارتباط دانش‌آموزان با خالق هستی است و شما از امروز در برابر خدا باید با انجام تکلیف دینی از گناه دوری کنید تا آینده خود را بسازید و سعادتمند شوید.

امام جمعه کاشان اضافه کرد: وظیفه خانواده‌ها و مربیان این است که دانش‌آموزان امروز را به گونه‌ای تربیت کنند که بتوانند انسان‌های وارسته و مفیدی برای آینده جامعه شده و آینده‌سازان معنوی کشور باشند.

وی با توصیه به رعایت حجاب و عفاف گفت: دختران و بانوان مسلمان با حفظ حجاب ارزش و اهمیت پیدا می‌کنند و از گرایش به آسیب‌های اجتماعی مصون خواهند ماند.

کد خبر 567472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.