غلطت گردوخاک در اهواز ۱۰ برابر حد مجاز شد

میزان غلظت گردوخاک در هوای اهواز صبح امروز یکشنبه از ۱۰ برابر حد مجاز هم فراتر رفت و تنفس شهروندان را سخت کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، میزان ذرات ریزگردها در هوای اهواز صبح امروز یکشنبه، یک هزار و ۵۲۶ میکروگرم در متر مکعب ثبت شده است.

میزان مجاز آلاینده‌ها در هوا ۱۵۰ میکروگرم بر مترمکعب است و این عدد نشان دهنده غلظت بیش از ۱۰ برابری گرد و خاک در این کلان‌شهر است.

میزان غلظت آلاینده‌های گردوغبار در خرمشهر یک هزار و ۳۹۲، بندر امام خمینی یک هزار و ۳۳۶، شادگان یک هزار و ۳۷۵، ماهشهر یک هزار و ۲۲۱، آبادان یک هزار و ۱۷۰ و سوسنگرد نیز ۱۰۱۶ میکروگرم در مترمکعب اعلام شده است.

میزان غلظت آلاینده‌های گردوغبار در این مدت در رامشیر به ۹۱۵، دزفول به ۷۸۴، شوشتر به ۷۱۵، حمیدیه به ۷۰۱، امیدیه به ۵۷۱، اندیمشک به ۵۵۹، گتوند به ۳۸۸، بهبهان به ۲۱۷ و ایذه به ۱۹۵ میکروگرم مترمکعب رسید.

بر این اساس، میزان غلظت ریزگردها در خرمشهر بیش از ۹ برابر حدمجاز، بندر امام خمینی، ماهشهر و شادگان بیش از هشت برابر حدمجاز، آبادان بیش از هفت برابر حد مجاز و سوسنگرد بیش از شش برابر حد مجاز بود.

به گزارش ایمنا، طی سال‌های اخیر، بحث طوفان‌های جوی، اقلیمی و گردوغبار به عنوان یکی از پارامترهای اصلی آب و هوایی به دلیلی اثرات منفی آن در فضای جغرافیایی چه به لحاظ طبیعی و چه به لحاظ انسانی، به یکی از چالش برانگیزترین مباحث علمی در بین جغرافیدانان نیز تبدیل شده است که متأسفانه در شهرهای کشورمان بالاخص استان خوزستان و شهر اهواز این مسئله هر روز بحرانی‌تر می‌شود.

کد خبر 567428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.