ستاد خدمات سفر شهر اصفهان در یک نگاه

مسئولان کمیته‌های مختلف ستاد خدمات سفر شهر اصفهان امروز (یکشنبه) با حضور در صحن علنی شورای اسلامی شهر، گزارش فعالیت‌های نوروزی مدیریت شهری را ارائه کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی قائلی، دبیر ستاد خدمات سفر شهر اصفهان در جلسه ارائه گزارش فعالیت کمیته‌های ستاد خدمات سفر شهر اصفهان، اظهار کرد: ستاد خدمات سفر از اواسط بهمن‌ماه فعالیت خود را آغاز کرد در این راستا ۱۰ کمیته در تشکیل و احکام لازم صادر شد.

وی با بیان اینکه امسال برنامه‌ریزی و آماده‌سازی شهر به صورت همزمان انجام شد، افزود: جلساتی نیز با دستگاه‌های مختلف برگزار شد تا در حوزه‌های مختلف به هماهنگی لازم برسیم.

توجه به هویت شهر در رویدادهای فرهنگی

مجتبی شاهمرادی، معاون فرهنگی شهردار اصفهان در این جلسه، گفت: توجه به ساکنان اصفهان و مؤلفه‌های هویتی شهر و خانواده‌محور بودن رویدادها در اجرای رویدادهای امسال مدنظر شهرداری بود.

وی با بیان اینکه امسال هفت محور برای برگزاری رویدادها در نظر گرفته شد، گفت: میدان امام (ره) با بازی چوگان و ورزش باستانی، محور تفریحی در باغ غدیر با ۳۰۰ بازی، محور سلامت در ناژوان، محور ایثار و شهادت در گلستان شهدا، محور معنوی در تخت فولاد و محور هیجان در کوه صفه میزبان رویدادهای بسیاری بود.

وی افزود: رویداد موزه‌گرد و بازگشایی پنج مکان تاریخی که تاکنون درهای آن به روی مردم بسته بود نیز از جمله مهمترین رویدادهای فرهنگی شهر در ایام نوروز بود.

رتبه سوم اصفهان به عنوان مقصد گردشگری در نوروز

مرتضی نصوحی، مسئول مطالعات، پژوهش و نظرسنجی ستاد اجرایی خدمات سفر شهر اصفهان نیز در این جلسه، اظهار کرد: از ۶۰۰ نمونه در سطح شهر و ۱۰۰ نمونه به صورت الکترونیکی پرسشگری شد که خوشبختانه نظرات در خصوص خدمات سفر شهر اصفهان مثبت بود.

وی با بیان اینکه ۹۳ درصد مسافران با خودروی شخصی وارد شهر شدند که عمده ورود آن‌ها از شمال شهر بوده است، افزود: ۴۶ درصد مسافران نیز برای اولین بار، ۱۶ درصد برای دومین بار و ۳۷ درصد برای سومین بار و بیشتر به اصفهان سفر کردند.

مسئول مطالعات، پژوهش و نظرسنجی ستاد اجرایی خدمات سفر شهر اصفهان گفت: ۹۷ درصد از مسافران اعلام کردند که بعد از سفر به اصفهان، سفر به این شهر را به دیگران توصیه می‌کنند.

وی افزود: تهران با ۲۲ درصد، خراسان رضوی با هفت درصد و خوزستان با شش درصد بیشترین مسافرت به اصفهان را داشتند که ۳۰ درصد از مراکز تاریخی و ۲۴ درصد از مراکز تفریحی بازدید کردند.

ستاد خدمات سفر شهر اصفهان در یک نگاه

نصوحی با بیان اینکه ۳۷ درصد از مسافران اصفهان در منزل اقوام ساکن شدند، گفت: پس از آن هتل‌ها و مدارس بیشترین سهم را در اسکان مسافران داشت، همچنین ۵۰ درصد مسافران اطلاعات خود درباره اصفهان را پیش از سفر از اینترنت دریافت کردند.

۸۵۰ هزار نفر مسافر در ایام نوروز در اصفهان ساکن شدند

جواد شفیعی، مسئول کمیته اسکان و اصناف ستاد خدمات سفر شهر اصفهان نیز در این جلسه اظهار کرد: در ۱۷ شب از فعالیت ستاد، ۸۵۰ هزار نفر شب خواب در اصفهان اسکان یافتند.

وی با بیان اینکه در ۸۵ هتل، نزدیک به ۹۰ هزار نفر اسکان پیدا کردند، گفت: اولویت بعدی ما استفاده از مدارس آموزش‌وپرورش بود که با وجود اعلام دیرهنگام، با حداقل ظرفیت فعالیت آغاز و ۱۸۸ مدرسه تجهیز شد که در مرحله دوم به بیش از ۳۰۰ مدرسه افزایش پیدا کرد و ۲۰۰ هزار نفر شب‌خواب را اسکان دادیم.

مسئول کمیته اسکان و اصناف ستاد خدمات سفر شهر اصفهان با بیان اینکه در ۱۳ خوابگاه ۱۵ هزار نفر شب خواب را اسکان دادیم، ادامه داد: امسال سه هزار منزل مسکونی را با اسکان ۱۴۰ هزار نفر شب خواب را به ثبت رساندیم.

شفیعی با بیان اینکه در مجموع ۱۷ شب، ۲۳ هزار خودرو و ۱۱۲ هزار نفر شب خواب از باغ فدک استفاده کردند، گفت: حدود ۵۰ ورزشگاه و محل روباز، مصلی، ساختمان قدیمی نمایشگاه را پیش‌بینی کردیم و از شب سوم به بعد از ورزشگاه‌ها استفاده کردیم و حدود ۴۰ هزار نفر از اولویت ششم اسکان استفاده کردند.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس نظرسنجی انجام شده، ۸۵ درصد مسافران از محل اقامت خود رضایت بالایی داشتند.

اجرای ۷۰ طرح در ورودی‌های شهر اصفهان

سیدعلی معرک‌نژاد، مسئول کمیته اطلاع‌رسانی ستاد خدمات سفر شهر اصفهان نیز در این جلسه اظهار کرد: آغاز فعالیت کمیته اطلاع‌رسانی با ۷۰ طرح در ورودی‌های شهر بود که در این راستا ۹۵۹ سازه تبلیغاتی در سطح شهر نصب شد و در زمینه‌های مختلف به راهنمایی مسافران نوروزی پرداخت.

وی افزود: سامانه اصفهانما برای نخستین‌بار مورد استفاده قرار گرفت تا اطلاعات اسکان و خدمات سفر به مسافران ارائه شود.

مسئول کمیته اطلاع‌رسانی ستاد خدمات سفر شهر اصفهان خاطرنشان کرد: همچنین ۱۳۵ کلیپ و ۵۵ گزارش تصویری از اتفاقات روزانه شهر در طول ایام نوروز تولید شد.

استقبال مسافران نوروزی از اتوبوس گردشگری

حمید آقایی، مسئول کمیته حمل‌ونقل ستاد خدمات سفر شهر اصفهان نیز اظهار کرد: افزایش تعداد فضای پارک خودرو و پارکینگ‌های عمومی سطح شهر با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی، فضای مدارس و ادارات را در دستور کار قرار دادیم، همچنین در این مدت با بخش خصوصی مذاکراتی انجام دادیم تا اطلاع‌رسانی مناسبی برای استفاده از ظرفیت پارکینگ‌های خصوصی و مدارس صورت گیرد.

وی با اشاره به پیاده‌راه شدن خیابان سپه، گفت: خودروهای مسیر شمال به جنوب با پارک خودروها در میدان امام حسین (ع)، با خودروهای برقی از طریق خیابان سپه به میدان امام (ره) دسترسی پیدا می‌کردند.

آقایی اظهار کرد: همچنین با مسئولان نرم‌افزار مسیریاب نشان مذاکره شد تا محدودیت‌های ترافیکی در این نرم‌افزار نشان داده شود.

ستاد خدمات سفر شهر اصفهان در یک نگاه

مسئول کمیته حمل‌ونقل ستاد خدمات سفر شهر اصفهان افزود: سرویس اتوبوس گردشگری نیز در اختیار مسافران و گردشگران قرار گرفت به‌طوری که بین ۶۰۰ تا ۸۰۰ نفر در روز از این اتوبوس استفاده می‌کردند.

وی با بیان اینکه روزانه حدود سه هزار کارت تک سفره مترو در اختیار مردم قرار گرفت، گفت: این موضوع نشان می‌داد تعداد زیادی از مسافران با استفاده از این کارت‌های تک سفره برای جابه‌جایی خود از مترو استفاده کرده‌اند.

راه‌اندازی فرماندهی کمیته ایمنی در مجموعه فدک

ابراهیم مطلبی، مسئول کمیته ایمنی و حوادث ستاد خدمات سفر شهر اصفهان در این جلسه اظهار کرد: در ایام نوروز با حریق و حوادث به صورت میانگین روبه‌رو هستیم بنابراین لازم بود برای ایمنی مسافران، از نیروهای شیفت نیز استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه در کمیته ایمنی و حوادث ۵۰ نیروی وظیفه در اختیار داشتیم، نیروهای ستاد نیز ثبت‌نام شدند و از آتش‌نشانان داوطلب نیز استفاده کردیم، خاطرنشان کرد: دریافت شماره همراه مسافران درب ورودی مجموعه فدک، ارسال پیامک نکات ایمنی با مدیریت انگیزشی با شرکت در مسابقه نیز از دیگر برنامه‌های این کمیته بود.

مسئول کمیته ایمنی و حوادث ستاد خدمات سفر شهر اصفهان با بیان اینکه فرماندهی کمیته ایمنی در مجموعه فدک راه‌اندازی شد، گفت: در این راستا تمام رخدادهای این کمیته در مرکز فرماندهی ثبت شد؛ همچنین ۹ برنامه رادیویی و تلویزیونی با رویکرد آموزش نکات ایمنی نیز در ایام نوروز تولید و پخش شد.

وی با اشاره به استقرار روزانه ۲۰ دستگاه اطفائیه در نقاط مختلف شهر، گفت: چندین اکیپ تخصصی نجات ارتفاع نیز در کوه صفه مستقر بود تا از بروز حوادث جلوگیری شود، همچنین اکیپ‌های تخصصی غواصی نیز از پنجم فروردین در حاشیه زاینده‌رود مستقر شدند.

ایمنی و آرامش شهروندان و مسافران با فعالیت کمیته قضائی و انتظامی

روح‌الله ابوطالبی، مسئول کمیته قضائی و انتظامی ستاد خدمات سفر شهر اصفهان با بیان اینکه از ابتدای فعالیت ستاد هماهنگی‌های لازم برای ارائه بهترین خدمات به مردم و مسافران انجام شد، گفت: هدایت و ساماندهی متکدیان، تذکر و جمع‌آوری کلید به دستان، ساماندهی دست فروشان، راهنمایی خودروی مسافران، هدایت و ساماندهی کودکان کار خیابانی و برگزاری کلاس‌های آموزشی برای جلیقه‌پوش‌ها و مشاوران املاک از جمله برنامه‌های کمیته قضائی و انتظامی در ایام نوروز بود.

وی افزود: جلوگیری از ورود موتورسیکلت و روشن کردن آتش، جمع‌آوری چادرهای مسافرتی و اسکان‌های غیرمجاز نیز از دیگر اقدامات کمیته در این ایام بود.

اصفهان نیازمند کمپ دائمی است

علی اصغر شاطوری، مدیر منطقه هفت شهرداری اصفهان نیز در این جلسه، اظهار کرد: از بهمن ماه جلسات خود برای راه‌اندازی باغ فدک را راه‌اندازی کردیم و اگر بررسی اخبار از بهمن‌ماه نبود، در مدت کوتاه باقی‌مانده تجهیزات و امکانات خدمت رسانی در باغ فدک فراهم نمی‌شد.

وی تصریح کرد: باغ فدک روز بیست‌وپنجم اسفندماه سال گذشته بازگشایی شد تا آماده پذیرش مسافر شود در این راستا حداقل‌های امکانات نیز در این محل برای مسافران فراهم شد.

مدیر منطقه هفت شهرداری اصفهان افزود: بخش زیادی از مسافران برنامه سفر خود را بر اساس چادر خوابی انتخاب می‌کنند، کمپ روبازی مانند باغ فدک نیز قاعدتاً نباید امکاناتی در حد هتل و مهمان‌پذیر داشته باشد، البته اگر فرصت بیشتری داشتیم می‌توانستیم خدمت‌رسانی بهتری کنیم.

ستاد خدمات سفر شهر اصفهان در یک نگاه

وی گفت: اصفهان نیازمند کمپ دائمی دارد، اگر چند نقطه در شمال و جنوب و ورودی‌های اصفهان انتخاب و زیرساخت‌های مورد نیاز آن نیز آماده شود در کل سال می‌توانیم از این محل به عنوان محل درآمد نیز استفاده کنیم.

راه‌اندازی ۱۱۰ دستگاه اذان‌گو در شهر

محمدعلی خبوشانی، مسئول کمیته پشتیبانی و تدارکات ستاد خدمات سفر شهر اصفهان در این جلسه گفت: راه‌اندازی مجدد سیستم‌های اذان‌گو با اولویت نصب در ستادهای هدایت، چهارباغ عباسی، حاشیه رودخانه، ناژوان و کمپ باغ فدک از مهمترین اقدامات ما بود.

وی افزود: ۱۸۰ دستگاه مورد بازبینی قرار گرفت و در ایام نوروز ۱۱۰ دستگاه راه‌اندازی شد که در ایام ماه مبارک رمضان نیز ادامه دارد.

کد خبر 567379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.